Prawo i przepisy
Przedstawiciele firm działających na niezależnym rynku motoryzacyjnym spotykają wciąż wiele przeszkód w swej działalności. Dlatego bardzo ważne są wspólne działania, które mogą doprowadzić do polepszenia się sytuacji niezależnych producentów, dystrybutorów i sieci warsztatów. Do działań wspierających niezależny rynek motoryzacyjny przyłączyła się firma Lumag Sp. z o.o. zostając nowym członkiem Grupy Inicjatywnej Producentów. „Dla ochrony niezależnego […]
Po wielu latach trudnych dyskusji o potrzebie współdziałania uczestników niezależnego rynku motoryzacyjnego, nastąpił masowy ruch integracji tego środowiska. Doskonałą możliwość podjęcia współpracy stworzyła II Konferencja Producentów i Dystrybutorów Części Samochodowych, która odbyła się w dniu 17 stycznia 2008 r. w Warszawie. Organizatorem było Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych. W konferencji wzięło udział 180 osób z firm […]
Parlament Europejski podczas sesji plenarnej w dniu 12 grudnia 2007 r. w Strasburgu, poparł w głosowaniu wniosek Komisji Europejskiej – Klauzulę Napraw, która liberalizuje rynek wtórny części zamiennych. Eurodeputowani przyjęli sprawozdanie posła Klausa-Heinera Lehne (EPP-ED, DE) a tym samym zaakceptowali uwolnienie konkurencji na wtórnym rynku części zamiennych. Chodzi tu o części, dzięki którym przywracany jest […]
Od kilku lat na bezdrożach i pagórkach Polski pojawia się coraz więcej pojazdów nazywanych potocznie quadami. Na obszarze Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej pojazdy te noszą nazwę All Terrain Vehicl, czyli po prostu wszędołaz. Quad jest pojazdem o specyficznej konstrukcji, którą charakteryzują opony o obniżonym ciśnieniu, kierownica podobna do tej, jakiej używa się w rowerach i […]
W drodze na urlop do Austrii, rodzina Kowalskich zostaje unieruchomiona z powodu awarii samochodu w Alpach. Samochód po prostu odmawia ponownego uruchomienia. Pomoc drogowa, nie jest w stanie naprawić usterki na miejscu, może jedynie doholować samochód do najbliższego miejscowego warsztatu, Pana Schmidta. Najbliższy dealer samochodowy jest umiejscowiony ok. 100 km. dalej. Pan Schmidt jest zdeterminowany […]
Nowe ustawy nakładają na sprzedawców detalicznych konieczność odbioru od klientów zużytych akumulatorów. Oznacza to, że sprzedawca, przyjmując zużyty akumulator, automatycznie staje się posiadaczem niebezpiecznych odpadów za jakie uważa się akumulator. Jeśli sprzedawca nazbiera w ciągu roku więcej niż 100kg tzw. złomu akumulatorowego zobowiązany jest do uzyskania specjalnego pozwolenia, poniżej 100kg wystarczy rozliczenie roczne, które można […]
Od 25 grudnia 2007 r. do wniosku o rejestrację pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściciel pojazdu będzie zobowiązany przedłożyć dowód rejestracyjny pojazdu, jeżeli pojazd był zarejestrowany. Z tym dniem dla ww. pojazdów nie będą mogły być uznawane inne (niż dowód rejestracyjny) dokumenty stwierdzające rejestrację pojazdu, wydane przez organy właściwe do rejestracji pojazdów […]
Moment, kiedy lakiery oparte o bazę wodorozcieńczalną zadomowią się szerzej w warsztatach lakierniczych zbliża się bardzo szybkimi krokami. Zgodnie ze zobowiązaniami wynikającymi z naszego członkowstwa w Unii Europejskiej zdecydowana większość warsztatów zajmujących się usługami lakierniczymi będzie musiała zacząć stosować lakiery zgodne z dyrektywą VOC. W praktyce oznacza to tyle, iż wszystkie lakiery bazowe stosowane przy […]
Reprezentanci motoryzacyjnego rynku części i napraw uruchomili kampanię Prawo do Naprawy podczas targów Equip’Auto. Celem kampanii jest ochrona prawa do konsumenckiego wyboru oraz konkurencji na rynku samochodowych części zamiennych, serwisowania i napraw oraz narzędzi i wyposażenia warsztatowego. „Pojazdy stają się w coraz większym stopniu „komputerami na kołach”, stwierdziła rzecznik kampanii Sylvia Gotzen. „Podczas gdy technologiczne […]
Rozwój niezależnego rynku motoryzacyjnego systematycznie ograniczany jest przez politykę koncernów samochodowych. Wielu polskich producentów części już dziś podjęło wspólne działania dla obrony własnych interesów pod szyldem Grupy Inicjatywnej Producentów GIP. Oczywistym jest fakt, że wielokrotnie jesteśmy konkurentami i nadal nimi będziemy, jednakże widzimy wiele ważnych tematów, w których powinniśmy działać wspólnie dla dobra naszych firm. […]