Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
14:15 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 12:06 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów

Prawo i przepisy

Chaos prawny w motoryzacji

2010 rok to data budząca niepokój u wszystkich uczestników niezależnego rynku motoryzacyjnego. To wtedy wygasa rozporządzenie GVO, umożliwiające niezależnym warsztatom dostęp do informacji technicznych dotyczących napraw samochodów. Co stanie się z rynkiem motoryzacyjnym, prawami konsumentów i bezpieczeństwem wszystkich użytkowników samochodów kiedy przestanie obowiązywać rozporządzenie GVO? Jakie przepisy będą wtedy wiązały rynek motoryzacyjny ? Scenariusz jest […]

Start kampanii „Prawo do naprawy”

24 czerwca 2008r. na zorganizowanym w warsztacie samochodowym w Warszawie śniadaniu prasowym, oficjalnie ruszyła w Polsce europejska kampania „Prawo do naprawy”, wzywająca do trzymania korzystnego dla niezależnego rynku motoryzacyjnego rozporządzenia Komisji Europejskiej GVO. W Polsce kampania prowadzona jest wspólnie przez następujące organizacje: SDCM– Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych FK– Federacja Konsumentów PISKP– Polska Izba Stacji Kontroli […]

SDCM wzywa do utrzymania przepisów GVO po 2010 roku

Komisja Europejska podtrzymała swoją propozycję, by nie przedłużać Rozporządzenia GVO po jego wygaśnięciu w 2010 roku. Jako rozwiązanie Komisja sugeruje, że rozporządzenie (EC) N° 2790/1999 spoza sektora motoryzacyjnego, będzie wystarczające dla motoryzacji wraz z przepisami zawartymi w Traktacie Komisji Europejskiej. Jednakże reprezentanci niezależnego rynku nie mogą zgodzić się ze stanowiskiem Komisji. Stowarzyszenie SDCM utrzymuje, że […]

„Prawo do naprawy” wzywa do utrzymania regulacji GVO

W świetle zbliżającej się publikacji sporządzonej przez Komisję Europejską oceniającej rozporządzenie o tzw. wyłączeniach blokowych w motoryzacji (GVO)(WE) 1400/2002, stowarzyszenia sektora motoryzacyjnego z krajów Unii Europejskiej wraz z konsumentami wezwali Komisję Europejską do ochrony konkurencyjności. Osiągnięcie tego celu jest możliwe przez utrzymanie regulacji dotyczącej dystrybucji nowych samochodów, części zamiennych, narzędzi oraz usług warsztatowych po 2010 […]

Bezpieczne hamowanie

Podróż samochodem nie może być bezpieczna bez sprawnego systemu hamulcowego. Dlatego zarówno klocki, jak i tarcze hamulcowe powinny cechować się bardzo dużą odpornością na pracę w wysokich temperaturach i działanie wody. Przy wyborze szczęk i klocków warto więc zdecydować się na pewnego i sprawdzonego producenta. Jednym z najbardziej niebezpiecznych problemów systemów hamulcowych jest odłączanie się […]

Kierowcy wciąż potrzebują edukacji!

Nieustanna edukacja polskich kierowców oraz podnoszenie ich świadomości co do wpływu stanu technicznego pojazdu na bezpieczeństwo są nadal niezbędne. 9 kwietnia 2008 roku w Warszawie miała miejsce inauguracja trzeciej edycji kampanii Akademia Bezpiecznego Samochodu. Podczas spotkania prasowego organizatorzy kampanii przekazali dziennikarzom wyniki najnowszych badań, dotyczące świadomości i wiedzy polskich kierowców odnośnie wpływu stanu technicznego pojazdu […]

Dlaczego niezależny warsztat może utraci zyski ?

Niezależny rynek motoryzacyjny przeżywa w Polsce dobry okres. Świadczą o tym rosnące obroty dystrybutorów części, a także ruch w warsztatach samochodowych. Nie znaczy to jednak, że wszystkie problemy mamy już za sobą. Wprost przeciwnie – wolna konkurencja jest zagrożona, a niezależne warsztaty narażone są na utratę zysków. Koncerny samochodowe cały czas starają się zmonopolizować rynek […]

Dostęp do informacji technicznych – rozporządzenia Euro 5 i 6

Krótko po zakończeniu prac nad nowymi Rozporządzeniami „Euro 5 oraz 6” i tuż przed przeniesieniem go do jednostki „Badań i rozwoju przestrzennego” dr Reinhard Schulte-Braucks, Szef Zespołu ds. Branży Motoryzacyjnej Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Przedsiębiorstw i Przemysłu do 31 grudnia 2007 r., udzielił specjalnego wywiadu dotyczącego wpływu tych Rozporządzeń na niezależny rynek napraw i […]

Elektroniczny czytnik w J.R Motor Services

J.R Motor Services wyłączny dystrybutor firmy Draper wzbogaciła swoją ofertę o elektroniczny czytnik kodów błędów z wtyczką EOBD 2. Urządzenie ma możliwość podłączenia do komputera PC , zasilane jest trzema bateriami typu AA. EOBD jest to skrót od European On-board Diagnostics czyli europejskiego systemu diagnostyki pojazdowej. Czytnik ten jest przeznaczony do współpracy z tym systemem. […]

Ważny krok firmy Lumag

Przedstawiciele firm działających na niezależnym rynku motoryzacyjnym spotykają wciąż wiele przeszkód w swej działalności. Dlatego bardzo ważne są wspólne działania, które mogą doprowadzić do polepszenia się sytuacji niezależnych producentów, dystrybutorów i sieci warsztatów. Do działań wspierających niezależny rynek motoryzacyjny przyłączyła się firma Lumag Sp. z o.o. zostając nowym członkiem Grupy Inicjatywnej Producentów. „Dla ochrony niezależnego […]

Regulacje MV BER/GVO, sprawozdania środowiskowe w warsztacie, dostęp do danych, telematyka, zmiany w badaniach technicznych pojazdów – to tylko kilka przykładowych terminów, które powinny być znane każdej osobie związanej z branżą warsztatową. Kategoria “Prawo i przepisy” pozwoli Ci być na bieżąco ze zmianami w branży warsztatowej. 

Śledź zmiany przepisów dotyczących prowadzenia warsztatu samochodowego, zatrudniania pracowników, zmian w badaniach technicznych pojazdów lub ustaw dotyczących ich dopuszczenia do ruchu. Oszczędź swój czas i korzystaj z jednego, sprawdzonego źródła informacji, jakim jest portal MotoFocus.pl. 

Publikowane przez nas treści tworzone są przez doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych. W naszych materiałach często pojawiają się komentarze specjalistów w tematyce prawa motoryzacyjnego.