Prawo i przepisy
Co mogą oznaczać balony ulatujące w powietrze? Według Koalicji na Rzecz Prawa do Naprawy jest to symbol miejsc pracy traconych w motoryzacji, szybujących w górę cen części motoryzacyjnych i usług oferowanych na zmonopolizowanym rynku, ograniczonego konsumenckiego Prawa Wyboru poprzez chaos legislacyjny. 25 lipca podczas uroczystego prologu 4 Rajdu Lotos Baltic Cup, tłumnie zgromadzona publiczność mogła […]
Firma Italcom wprowadziła do sprzedaży nowy analizator spalin – AGS-688 do silników z zapłonem iskrowym zasilanych etyliną lub paliwami alternatywnymi. Urządzenie wyposażone jest w najnowszej generacji układy pomiarowe znanej i uznanej w branży amerykańskiej firmy Sensors, które spełniają surowe kryteria unijne dotyczące dokładności pomiaru. Dzięki precyzji i powtarzalności wyników realizowanych pomiarów przyrządy zostały sklasyfikowane w […]
Niezależny rynek motoryzacyjny faktycznie zagrożony jest brakiem dostępu do danych technicznych służących do naprawy samochodów. Zagrożenie to spowodowane jest faktem, iż Komisja Europejska nie zamierza przedłużać Rozporządzenia GVO, które wygaśnie w 2010 roku. Oznacza to, że przepisy wymagające od producentów pojazdów zapewnienia niezależnym warsztatom ustandaryzowanego dostępu do wszelkiej informacji technicznej związanej z naprawami przestaną obowiązywać. […]
2010 rok to data budząca niepokój u wszystkich uczestników niezależnego rynku motoryzacyjnego. To wtedy wygasa rozporządzenie GVO, umożliwiające niezależnym warsztatom dostęp do informacji technicznych dotyczących napraw samochodów. Co stanie się z rynkiem motoryzacyjnym, prawami konsumentów i bezpieczeństwem wszystkich użytkowników samochodów kiedy przestanie obowiązywać rozporządzenie GVO? Jakie przepisy będą wtedy wiązały rynek motoryzacyjny ? Scenariusz jest […]
24 czerwca 2008r. na zorganizowanym w warsztacie samochodowym w Warszawie śniadaniu prasowym, oficjalnie ruszyła w Polsce europejska kampania „Prawo do naprawy”, wzywająca do trzymania korzystnego dla niezależnego rynku motoryzacyjnego rozporządzenia Komisji Europejskiej GVO. W Polsce kampania prowadzona jest wspólnie przez następujące organizacje: SDCM– Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych FK– Federacja Konsumentów PISKP– Polska Izba Stacji Kontroli […]
Komisja Europejska podtrzymała swoją propozycję, by nie przedłużać Rozporządzenia GVO po jego wygaśnięciu w 2010 roku. Jako rozwiązanie Komisja sugeruje, że rozporządzenie (EC) N° 2790/1999 spoza sektora motoryzacyjnego, będzie wystarczające dla motoryzacji wraz z przepisami zawartymi w Traktacie Komisji Europejskiej. Jednakże reprezentanci niezależnego rynku nie mogą zgodzić się ze stanowiskiem Komisji. Stowarzyszenie SDCM utrzymuje, że […]
W świetle zbliżającej się publikacji sporządzonej przez Komisję Europejską oceniającej rozporządzenie o tzw. wyłączeniach blokowych w motoryzacji (GVO)(WE) 1400/2002, stowarzyszenia sektora motoryzacyjnego z krajów Unii Europejskiej wraz z konsumentami wezwali Komisję Europejską do ochrony konkurencyjności. Osiągnięcie tego celu jest możliwe przez utrzymanie regulacji dotyczącej dystrybucji nowych samochodów, części zamiennych, narzędzi oraz usług warsztatowych po 2010 […]
Podróż samochodem nie może być bezpieczna bez sprawnego systemu hamulcowego. Dlatego zarówno klocki, jak i tarcze hamulcowe powinny cechować się bardzo dużą odpornością na pracę w wysokich temperaturach i działanie wody. Przy wyborze szczęk i klocków warto więc zdecydować się na pewnego i sprawdzonego producenta. Jednym z najbardziej niebezpiecznych problemów systemów hamulcowych jest odłączanie się […]
Nieustanna edukacja polskich kierowców oraz podnoszenie ich świadomości co do wpływu stanu technicznego pojazdu na bezpieczeństwo są nadal niezbędne. 9 kwietnia 2008 roku w Warszawie miała miejsce inauguracja trzeciej edycji kampanii Akademia Bezpiecznego Samochodu. Podczas spotkania prasowego organizatorzy kampanii przekazali dziennikarzom wyniki najnowszych badań, dotyczące świadomości i wiedzy polskich kierowców odnośnie wpływu stanu technicznego pojazdu […]
Niezależny rynek motoryzacyjny przeżywa w Polsce dobry okres. Świadczą o tym rosnące obroty dystrybutorów części, a także ruch w warsztatach samochodowych. Nie znaczy to jednak, że wszystkie problemy mamy już za sobą. Wprost przeciwnie – wolna konkurencja jest zagrożona, a niezależne warsztaty narażone są na utratę zysków. Koncerny samochodowe cały czas starają się zmonopolizować rynek […]