Prawo i przepisy
Korzystanie z auta wiąże się z tym, że od czasu do czasu użytkownik samochodu musi odwiedzić autoryzowany serwis lub niezależny warsztat samochodowy, czy udać się do znajomego mechanika. W ciągu roku Polacy czynią to około 31 milionów razy, z czego 24 miliony razy wybierają warsztaty niezależne, obsługujące wiele marek samochodów. W odróżnieniu od innych złożonych […]
Nadchodzą ciężkie czasy dla niezależnych warsztatów samochodowych, nie tylko w Polsce, ale we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Rozporządzenie GVO gwarantujące dostęp do danych technicznych dla niezależnego rynku motoryzacyjnego wygasa w 2010 roku, a mająca na te przepisy wpływ Komisja Europejska nie zamierza przedłużać regulacji zawartych w rozporządzeniu. Tym samym niezależne warsztaty stoją przed realnym zagrożeniem […]
8 edycja targów Inter Cars była dla Koalicji R2RC czasem wytężonej pracy. Stworzone stoisko przenosiło zwiedzających do roku 2010, kiedy to wygasa rozporządzenie GVO/BER 1400/2002. Goście targów mogli zobaczyć zamknięte drzwi warsztatu niezależnego wraz z wyjaśnieniem powodów tego stanu rzeczy: Nie dla wszystkich osób jest jasne, co właściwie znaczy GVO dla branży motoryzacyjnej. Dlatego za […]
GVO/ BER, R2RC- skróty coraz częściej pojawiające się w dyskusji publicznej. Choć związane są z branżą motoryzacyjną, nie każda osoba w niej działająca wie, co one oznaczają. Fakt natomiast jest taki, że zależy od nich los 200 tysięcy miejsc pracy na niezależnym rynku warsztatów, dystrybutorów i producentów części. O GVO stało się głośno 6 lat […]
Szkolenie przeznaczone jest dla rzeczoznawców samochodowych, biegłych sądowych i pracowników firm ubezpieczeniowych. Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Inżynierów Motoryzacji SIMP przygotował kolejną ofertę specjalististycznego szkolenia z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych. Wykład z praktycznym wykorzystaniem licencyjnych programów komputerowych, będących tematem szkolenia, prowadził będzie ekspert w zagadnieniach dot. rekonstrukcji wypadków drogowych jakim jest mgr inż. Adam Reza , […]
Niezależny rynek motoryzacyjny ma coraz silniejszą reprezentację, gdyż liczba firm popierających działania Stowarzyszenie Dystrybutorów Części Motoryzacyjnych stale rośnie. Nowym członkiem SDCM została firma Auto-Land Sp. z o.o. Firma Auto-Land zdając sobie sprawę z trudnej sytuacji niezależnego rynku motoryzacyjnego, spowodowanej nadchodzącym wygaśnięciem rozporządzenia BER (GVO) 1400/2002 chętnie przystąpiła do wspierania działań Stowarzyszenia SDCM, które jest między […]
Co mogą oznaczać balony ulatujące w powietrze? Według Koalicji na Rzecz Prawa do Naprawy jest to symbol miejsc pracy traconych w motoryzacji, szybujących w górę cen części motoryzacyjnych i usług oferowanych na zmonopolizowanym rynku, ograniczonego konsumenckiego Prawa Wyboru poprzez chaos legislacyjny. 25 lipca podczas uroczystego prologu 4 Rajdu Lotos Baltic Cup, tłumnie zgromadzona publiczność mogła […]
Firma Italcom wprowadziła do sprzedaży nowy analizator spalin – AGS-688 do silników z zapłonem iskrowym zasilanych etyliną lub paliwami alternatywnymi. Urządzenie wyposażone jest w najnowszej generacji układy pomiarowe znanej i uznanej w branży amerykańskiej firmy Sensors, które spełniają surowe kryteria unijne dotyczące dokładności pomiaru. Dzięki precyzji i powtarzalności wyników realizowanych pomiarów przyrządy zostały sklasyfikowane w […]
Niezależny rynek motoryzacyjny faktycznie zagrożony jest brakiem dostępu do danych technicznych służących do naprawy samochodów. Zagrożenie to spowodowane jest faktem, iż Komisja Europejska nie zamierza przedłużać Rozporządzenia GVO, które wygaśnie w 2010 roku. Oznacza to, że przepisy wymagające od producentów pojazdów zapewnienia niezależnym warsztatom ustandaryzowanego dostępu do wszelkiej informacji technicznej związanej z naprawami przestaną obowiązywać. […]
2010 rok to data budząca niepokój u wszystkich uczestników niezależnego rynku motoryzacyjnego. To wtedy wygasa rozporządzenie GVO, umożliwiające niezależnym warsztatom dostęp do informacji technicznych dotyczących napraw samochodów. Co stanie się z rynkiem motoryzacyjnym, prawami konsumentów i bezpieczeństwem wszystkich użytkowników samochodów kiedy przestanie obowiązywać rozporządzenie GVO? Jakie przepisy będą wtedy wiązały rynek motoryzacyjny ? Scenariusz jest […]