W grudniu 2011 roku Grupa Wysokiego Szczebla CARS 21 przyjęła sprawozdanie okresowe, które dotyczy konsensusu grupy osiągniętego w zakresie zadań już wykonanych. FIGIEFA, organizacja reprezentująca niezależnych dystrybutorów części zamiennych przyjmuje z zadowoleniem poczynania CARS 21, lecz jest zawiedziona tym, że sprawozdanie to skupia się niemal wyłącznie na sferze produkcyjnej sektora motoryzacyjnego.
Pomimo uznania, że 12 milionów stanowisk pracy wspieranych przez przemysł motoryzacyjny jest tworzonych poprzez całkowity łańcuch wartości, łącznie z rynkiem niezależnym, wydaje się, że w tym raporcie nie poświęcono dostatecznie dużo uwagi znaczeniu wielomarkowego rynku niezależnego, jego roli w sektorze motoryzacyjnym gospodarki czy też jego wkładowi w realizację założeń Unii Europejskiej.
„Konkurencja, konkurencyjność, bezpieczeństwo i ochrona środowiska muszą być zagwarantowane nie tylko poprzez rozwój i produkcję pojazdów, lecz także podczas ich eksploatacji” – powiedział Michel Vilatte, prezydent FIGIEFA.
FIGIEFA wzywa do szerokiego podejścia w drugiej części działań CARS 21 w 2012 roku, co powinno oznaczać większe skupienie się na działalności usługowej rynku niezależnego i jego wkładzie w zrównoważony rozwój sektora motoryzacyjnego. Efektywny i funkcjonujący rynek niezależny może zagwarantować konsumentom konkurencyjność kosztów utrzymania i naprawy pojazdów, a konsekwencje wynikające z zachowania zalet ekologicznych oraz bezpieczeństwa produktów motoryzacyjnych dają oczywiste korzyści Europejskiej gospodarce i ogółowi społeczeństwa.
CARS 21 podkreśla szereg osiągnięć technologicznych, które mogą wywrzeć pozytywny wpływ na opracowywanie przyszłych rozwiązań w kwestii mobilności. Jednakże, istotne technologie takie jak system informacji w razie wypadku drogowego eCall oraz nowe rozwiązania umożliwiające „komunikację pojazdów” zostaną poruszone na kolejnym etapie. W świetle tego, FIGIEFA ponagla, by podjąć konkretne działania w celu zapewnienia konsumentom wolnego wyboru, zdrowej konkurencji, a co za tym idzie, otwartego rynku w usługach telematyki i równego dostępu do informacji technicznej.
Komentarze