Ford Focus C-Max, Renault Master i Nissan Cabstar mogą stwarzać niebezpieczeństwo dla swoich użytkowników. Akcją serwisową objętych będzie 77 Fordów, 70 Renaultów i 402 Nissany.
W przypadku Fordów Focus C-MAX, z silnikiem 1,6 Duratorq-TDCi (DV Diesel), wyprodukowanych w Saarlouis w okresie od 1 czerwca 2006 do 25 stycznia 2007, może dojść do powstawania korozji na modułach sterujących wentylatorem chłodzącym. Zagrożenie to występuje tylko w krajach, w których zimą stosuje się na drogach dużo soli. Naprawa będzie polegać na wymianie wentylatora z modułem. Lista numerów VIN w załączniku.
Samochody Renault Master, wyprodukowane w okresie od 22 lutego 2008 r. do 18 maja 2009 r., istnieje ryzyko oddzielenia się przedniego, prawego fotela, od podłogi, w przypadku zderzenia. Usunięcie usterki będzie polegało na wykonaniu dodatkowych spawów wsporników mocujących fotel. Lista numerów VIN w załączniku.
Nissany Cabstar (F24) mogą posiadać usterkę dolnego łącznika kolumny kierowniczej, co może skutkować brakiem sterowności przednich kół, mimo swobodnego obracania kierownicą. Akcją objęto pojazdy wyprodukowane między 25 sierpnia 2006 r. a 23 października 2008 r. Spośród 402 wadliwych pojazdów, 392 zostały sprzedane, a 10 może trafić na polski rynek. Lista numerów VIN w załączniku.
Firmy Ford Polska sp. z o. o., Renault Polska Sp. z o.o. i Nissan Sales Central and Eastern Europe Kft. Oddział w Polsce zobowiązały się do bezpłatnego usunięcia usterek.
Źródło: UOKiK, 08.12.2009.
Komentarze