Volksrodder, czyli ważący 700 kg samochód z 700-konnym silnikiem pod maską to imponujący projekt Knuda Tirocha i Spies Hecker. Ten projekt artystyczny nie robiłby takiego wrażenia, gdyby nie unikalne wykończenie powłoki lakierniczej samochodu.
Knud Tiroch, specjalista od airbrush’u z Austrii od lat zajmuje się muscle carami i hot rodami. W swoim hangarze Hot Rod w Wiedniu, wraz z synem Dominikiem tchnął nowe życie w VW Pretzel Beetle'a.
– „Garbus towarzyszy ludziom od pokoleń” – powiedział Knud – „W czasie wojny wykorzystywany był w celach wojskowych. Wersje cywilne 'samochodu dla ludu' stały się powszechnie dostępne w latach 50. Garbus był świadkiem wielu przemian politycznych i społecznych” – dodał.
W Centrum Szkoleniowym marki w Kolonii przerobiona została konstrukcja auta oraz odmieniona powłoka lakierowa przy użyciu systemu Permahyd Hi-TEC 480.
Wykończenie połoki lakierowej zawiera płomienie oraz logo hot roda, a zintegrowany z efektem koloru drut kolczasty wzdłuż karoserii, przypomina o podziałach, jakie miały miejsce w niedalekiej przeszłości. Wnętrze auta kojarzy się z bombowcem B-52. Mnóstwo szczotkowanego aluminium oraz mosiądzu przeplata się ze stylem retro. Szyby ze specjalnego czerwonego szkła, które chronią przed promieniami słonecznymi.
– „Pomimo stanu karoserii auta, udało nam się wykończyć powłokę lakierową w sposób idealny” – powiedział Frank Barduna, Technical Manager marki Spies Hecker – „Cenię ludzi ze Spies Hecker za ich doświadczenie i entuzjazm” – dodał powiedział Knud Tiroch, dodając – „do realizacji moich projektów potrzebuję najlepszych rozwiązań technicznych, jakie są dostępne na rynku. Dlatego też wybrałem wodorozcieńczalny system Hi-TEC 480”.
Volksrodder został po raz pierwszy zaprezentowany szerokiej publiczności w kwietniu 2012 roku na Custom Motor Show w Jönköping w Szwecji, zdobywając tam trzy puchary.
Komentarze