Spółka Polwax jest producentem specyfików woskowych, w tym produktów przeznaczonych do ochrony antykorozyjnej powierzchni metalowych. Firma opatentowała sposób otrzymywania wazeliny technicznej niskotopliwej oraz wysokotopliwej.
Właściwa konserwacja według Polwax
W ofercie firmy znajdują się gotowe środki ochrony powierzchni takie jak wazeliny techniczne i wosk konserwacyjny, jak również produkty będące głównym składnikiem takich preparatów. Odbiorcami są producenci specjalistycznych wyrobów antykorozyjnych.
Szef Biura Technologii i Rozwoju spółki, Izabela Robak, tłumaczy, że problem z usunięciem rdzy i zapobieganiem jej dalszemu powstawaniu w pojazdach związany jest z często utrudnionym dostępem do wielu elementów konstrukcyjnych samochodu. Stąd najlepiej sprawdzają się substancje, które posiadają zdolność przemieszczania się po powierzchniach we wszystkich kierunkach. Takimi substancjami są woski o różnych lepkościach, strukturze i właściwościach hydrofobowych. Zadaniem wosku jest wyparcie z powierzchni metali wody i zajęcie jej miejsca. Woski znajdują również zastosowanie do ochrony w czasie transportu i przechowywania maszyn, części i konstrukcji stalowych. Wosk nie usuwa korozji, lecz skutecznie zatrzymuje jej działanie.
Polwax oferuje produkty o różnych lepkościach i różnych zastosowaniach. Pozwala to na dostosowanie produktu finalnego do oczekiwań i wymagań odbiorców.
Podwozie samochodu eksploatowanego zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym jest narażone na działanie licznych czynników sprzyjających powstawaniu korozji. W takich warunkach lakiernicze zabezpieczenie antykorozyjne podwozia okazuje się z czasem nieskuteczne. To zaś prowadzi do korozji blach nadwozia, elementów układu jezdnego i kierowniczego.
Jacek Budzowski, dyrektor handlowy spółki Polwax, zwraca uwagę na fakt, iż część firm chcąc poprawić trwałość pojazdów wykonuje tani zabieg konserwacji i uszczelniania po montażu całego podwozia, dolnych blach nadwozia oraz wnęk błotnikowych, stosując specjalne środki ochrony czasowej. Zabieg ten powinien być powtarzany. Przy systematycznej konserwacji antykorozyjnej podwozi okres ich użytkowania, jak wykazują badania, przedłuża się kilkakrotnie.
Dostępne źródła szacują wielkość europejskiego rynku wosków na około 1,2-1,6 mln ton. Produkty parafinowe stanowią około 75% całkowitej produkcji wosków. Pozostałe 25% to woski syntetyczne oraz inne woski (np. uzyskiwane z roślin, tłuszczy zwierzęcych itp.). Europa ma udział na poziomie 24%, światowego rynku. Tempo wzrostu światowego rynku wosków szacowane jest na około 4-6% rocznie w ujęciu wartościowym. Udział w rynku krajowym spólki Polwax – w zalezności od grupy produktowej wynosi od 5 do 35%.
Komentarze