Nowy kolor Renault Clio – Rouge Flamme

18 kwietnia 2013, 15:28

Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany dla Renault Clio IV to coraz popularniejsze ostatnio powłoki 3-warstwowe.

Trendy w kolorystyce: powłoki 3-warstwowe

Renault Clio IVJak zawsze w przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy są poddawani próbie. Muszą bowiem być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo czasu. Doradcy Techniczni marki Standox przygotowali dla swoich klientów instruktaż procesu naprawy koloru Rouge Flamme.

Aplikacja  zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego – Standox Clearcoat Additives :

  • Transparent Red
  • Light Red

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy:

a) Naprawa całego elementu i/lub części zamiennych
b) Cieniowanie w obrębie  elementu lub / elementu sąsiadującego

Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:
1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.
2. Maskowanie elementów sąsiadujących.
3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.
4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.
5. Czas odparowania lakieru bazowego.
6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.
7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.
8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.
9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.
10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.
11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack  (nie barwionego!).
12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.
13.  Czas odparowania. Aplikacja warstwy lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack (nie barwionego!).

Dowiedz się więcej

Podkład Cromax Pro w ofercie DuPont Refinish
Podkład Cromax Pro w ofercie DuPont Refinish

Oferta firmy DuPont Refinish wzbogaciła się o nowy podkład Cromax Pro. Cromax Pro – nowość w ofercie DuPont Refinish Podkład Cromax Pro Surfacer marki DuPont Refinish poprawia przyczepność między podłożem a lakierem bazowym, optymalizuje odcień dla każdego koloru lakieru bazowego oraz czyni ją wyjątkowo gładką. Zapewnia optymalną grubość powłoki. Jest szybki w aplikacji oraz charakteryzuje […]

DuPont szkoli kierowców za pomocą symulatorów jazdy
DuPont szkoli kierowców za pomocą symulatorów jazdy

DuPont Poland jest pierwszą firmą w kraju, która szkoli swoich pracowników w zakresie bezpiecznej i defensywnej jazdy. W wypracowywaniu właściwych zachowań i reakcji kierowców pomagają symulatory jazdy. Symulator jazdy pomocny przy szkoleniu kierowców Jesień i zima to okres trudnych warunków drogowych. Śnieg, deszcz, śliska bądź pokryta lodem nawierzchnia wymagają nie tylko zdjęcia nogi z gazu, […]

Nowoczesne systemy lakiernicze do renowacji oldtimerów
Nowoczesne systemy lakiernicze do renowacji oldtimerów

Stosowanie używanych niegdyś lakierów na bazie rozpuszczalnika jest obecnie w wielu krajach zakazane. Najlepszą ochronę przed korozją oraz idealny wygląd powłoki zapewniają nowoczesne systemy lakiernicze. Propozycje Standox do renowacji oldtimerów Od stycznia 2007 r. wszystkie lakiery renowacyjne w UE muszą być zgodne z dyrektywą o Lotnych Związkach Organicznych (LZO). Prawo dopuszcza wyjątki jedynie w przypadku […]

Marka Standox przyczynia się do renowacji starych Mercedesów
Marka Standox przyczynia się do renowacji starych Mercedesów

W mieście Fellbach, niedaleko Stuttgartu działa profesjonalne centrum renowacji zabytkowych pojazdów marki Mercedes-Benz, w którym klasyki odzyskują dawny swój blask. Do ich renowacji stosowane są produkty lakiernicze marki Standox. W 1883 r. Gottlieb Daimler uzyskał patent na szybkobieżny silnik spalinowy, co później stanowiło podstawę do dalszego rozwoju silników wysokoobrotowych. Dwa lata później, Carl Friedrich Benz […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!