Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany dla Renault Clio IV to coraz popularniejsze ostatnio powłoki 3-warstwowe.
Trendy w kolorystyce: powłoki 3-warstwowe
Jak zawsze w przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy są poddawani próbie. Muszą bowiem być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo czasu. Doradcy Techniczni marki Standox przygotowali dla swoich klientów instruktaż procesu naprawy koloru Rouge Flamme.
Aplikacja zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i składa się z następujących procesów:
Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra
W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego – Standox Clearcoat Additives :
- Transparent Red
- Light Red
W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.
Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy:
a) Naprawa całego elementu i/lub części zamiennych
b) Cieniowanie w obrębie elementu lub / elementu sąsiadującego
Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:
1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.
2. Maskowanie elementów sąsiadujących.
3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.
4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.
5. Czas odparowania lakieru bazowego.
6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.
7. Aplikacja właściwej ilości warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.
8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.
9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.
10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.
11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack (nie barwionego!).
12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.
13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack (nie barwionego!).
Komentarze