Nowoczesne systemy lakiernicze do renowacji oldtimerów

18 kwietnia 2013, 15:48

Stosowanie używanych niegdyś lakierów na bazie rozpuszczalnika jest obecnie w wielu krajach zakazane. Najlepszą ochronę przed korozją oraz idealny wygląd powłoki zapewniają nowoczesne systemy lakiernicze.

Propozycje Standox do renowacji oldtimerów

Renowacja oldtimerówOd stycznia 2007 r. wszystkie lakiery renowacyjne w UE muszą być zgodne z dyrektywą o Lotnych Związkach Organicznych (LZO). Prawo dopuszcza wyjątki jedynie w przypadku zabytkowych pojazdów o szczególnej wartości historycznej i kulturalnej, zaprojektowanych przez konkretne przedsiębiorstwa. Ponadto, dyrektywa LZO podaje surowe ograniczenia precyzując procent zawartych komponentów organicznych, które mogą być wyemitowane podczas procesu lakierowania.

Z tego względu lakier bazowy Standohyd oraz lakiery bezbarwne LZO marki Standox nadają się również w przypadku naprawy renowacyjnej oldtimerów. Wciąż zdarzają się klienci, którzy proszą o wykonanie naprawy renowacyjnej możliwie najbardziej podobnymi produktami, jakimi była oryginalnie polakierowana powłoka auta, np. lakierami nitrocelulozowymi. Sądzą, że nowoczesne lakiery wodne sprawią, że samochód utraci swój urok, a jego wartość spadnie. Obawiają się również, że powierzchnia, nawet polerowana z pasją, straci swój dawny blask. Dlatego lakiernicy często przed naprawą oldtimerów wyjaśniają, że w przypadku zastosowania produktów marki Standox ich obawy są bezpodstawne.

Wodorozcieńczalny lakier bazowy Standoblue w połączeniu z lakierami bezbarwnymi LZO Standocryl tworzy bezpieczny dla środowiska 2-warstwowy system lakierów renowacyjnych. Lakier bazowy Standohyd natomiast opiera się na 80 pigmentach, które mogą być użyte do precyzyjnego odtworzenia ponad dziesięciu tysięcy kolorów standardowych, metalicznych i perłowych. System zawiera zarówno kolory nowe, jak i te stosowane dekady temu. Pod względem technologicznym, lakiery bazowe Standoblue są o wiele lepsze od lakierów używanych za czasów oldtimerów, a ich specjalny skład pigmentów zapewnia wysoką dokładność koloru.

renowacja StandoxMiłośnicy samochodów zabytkowych przywiązują dużą wagę do tego, by zbliżyć się tak blisko, jak to możliwe do oryginalnych detali auta. Dlatego, gdy dochodzi do ich naprawy, często wybierają tak typową niegdyś renowację 1-warstwową o wiele częściej niż posiadacze nowoczesnych samochodów. Dla takich klientów dobrą ofertą może być lakier Standocryl LZO marki Standox. System lakieru nawierzchniowego 2K w szczególności nadaje się do odcieni zielonch, beżowych oraz niebieskich. System składa się z 23 kolorów opartych na nowoczesnych pigmentach i technologii żywicy, która pozwala na spełnienie najwyższych standardów pod względem jakości i wyglądu powłoki. Tyczy się to również specjalnej patyny powłok historycznych. Przy pomocy lakierów matowych oraz technik szlifownia, nawet wypłowiały połysk starej powłoki lakierowej może zostać odtworzony. Wymaga to jednak sporej wiedzy, doświadczenia oraz wprawnego oka specjalisty.

Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej marki Standox.

Dowiedz się więcej

Nowy kolor Renault Clio – Rouge Flamme
Nowy kolor Renault Clio – Rouge Flamme

Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany dla Renault Clio IV to coraz popularniejsze ostatnio powłoki 3-warstwowe. Trendy w kolorystyce: powłoki 3-warstwowe Jak zawsze w przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy są poddawani próbie. Muszą bowiem być gotowi […]

Podkład Cromax Pro w ofercie DuPont Refinish
Podkład Cromax Pro w ofercie DuPont Refinish

Oferta firmy DuPont Refinish wzbogaciła się o nowy podkład Cromax Pro. Cromax Pro – nowość w ofercie DuPont Refinish Podkład Cromax Pro Surfacer marki DuPont Refinish poprawia przyczepność między podłożem a lakierem bazowym, optymalizuje odcień dla każdego koloru lakieru bazowego oraz czyni ją wyjątkowo gładką. Zapewnia optymalną grubość powłoki. Jest szybki w aplikacji oraz charakteryzuje […]

Dodatki Spies Hecker do lakieru bezbarwnego
Dodatki Spies Hecker do lakieru bezbarwnego

Producenci samochodów coraz częściej wykorzystują barwiony lakier bezbarwny w kolorach nowych modeli samochodów. Marka Spies Hecker oferuje specjalne dodatki, dzięki którym można dokonywać napraw renowacyjnych powłok wykonanych z użyciem takiego lakieru. Dodatki specjalne Permasolid Clear Coat Color Additives, przeznaczone m.in. do pojazdów marek Alfa Romeo, Ford, Mazda, Opel, Peugeot i Renault, mogą być stosowane z […]

Marka Standox przyczynia się do renowacji starych Mercedesów
Marka Standox przyczynia się do renowacji starych Mercedesów

W mieście Fellbach, niedaleko Stuttgartu działa profesjonalne centrum renowacji zabytkowych pojazdów marki Mercedes-Benz, w którym klasyki odzyskują dawny swój blask. Do ich renowacji stosowane są produkty lakiernicze marki Standox. W 1883 r. Gottlieb Daimler uzyskał patent na szybkobieżny silnik spalinowy, co później stanowiło podstawę do dalszego rozwoju silników wysokoobrotowych. Dwa lata później, Carl Friedrich Benz […]

Renowacja oldtimerów – porady Standox
Renowacja oldtimerów – porady Standox

Standox pomaga właścicielom pięknych, starych aut w zachowaniu ich oryginalnego wyglądu przy jednoczesnym nacisku na utrzymanie ich wartości dla kolekcjonerów. Restaurowanie samochodów zabytkowych, oldtimerów oraz youngtimerów jest o wiele bardziej czaso- i pracochłonna w porównaniu ze standardową renowacją współczesnego samochodu. Ponadto, dokonanie profesjonalnej renowacji auta jest niemożliwe bez posiadania specjalistycznego know-how, doświadczenia i zastosowania odpowiedniej […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!