Stosowanie używanych niegdyś lakierów na bazie rozpuszczalnika jest obecnie w wielu krajach zakazane. Najlepszą ochronę przed korozją oraz idealny wygląd powłoki zapewniają nowoczesne systemy lakiernicze.
Propozycje Standox do renowacji oldtimerów
Od stycznia 2007 r. wszystkie lakiery renowacyjne w UE muszą być zgodne z dyrektywą o Lotnych Związkach Organicznych (LZO). Prawo dopuszcza wyjątki jedynie w przypadku zabytkowych pojazdów o szczególnej wartości historycznej i kulturalnej, zaprojektowanych przez konkretne przedsiębiorstwa. Ponadto, dyrektywa LZO podaje surowe ograniczenia precyzując procent zawartych komponentów organicznych, które mogą być wyemitowane podczas procesu lakierowania.
Z tego względu lakier bazowy Standohyd oraz lakiery bezbarwne LZO marki Standox nadają się również w przypadku naprawy renowacyjnej oldtimerów. Wciąż zdarzają się klienci, którzy proszą o wykonanie naprawy renowacyjnej możliwie najbardziej podobnymi produktami, jakimi była oryginalnie polakierowana powłoka auta, np. lakierami nitrocelulozowymi. Sądzą, że nowoczesne lakiery wodne sprawią, że samochód utraci swój urok, a jego wartość spadnie. Obawiają się również, że powierzchnia, nawet polerowana z pasją, straci swój dawny blask. Dlatego lakiernicy często przed naprawą oldtimerów wyjaśniają, że w przypadku zastosowania produktów marki Standox ich obawy są bezpodstawne.
Wodorozcieńczalny lakier bazowy Standoblue w połączeniu z lakierami bezbarwnymi LZO Standocryl tworzy bezpieczny dla środowiska 2-warstwowy system lakierów renowacyjnych. Lakier bazowy Standohyd natomiast opiera się na 80 pigmentach, które mogą być użyte do precyzyjnego odtworzenia ponad dziesięciu tysięcy kolorów standardowych, metalicznych i perłowych. System zawiera zarówno kolory nowe, jak i te stosowane dekady temu. Pod względem technologicznym, lakiery bazowe Standoblue są o wiele lepsze od lakierów używanych za czasów oldtimerów, a ich specjalny skład pigmentów zapewnia wysoką dokładność koloru.
Miłośnicy samochodów zabytkowych przywiązują dużą wagę do tego, by zbliżyć się tak blisko, jak to możliwe do oryginalnych detali auta. Dlatego, gdy dochodzi do ich naprawy, często wybierają tak typową niegdyś renowację 1-warstwową o wiele częściej niż posiadacze nowoczesnych samochodów. Dla takich klientów dobrą ofertą może być lakier Standocryl LZO marki Standox. System lakieru nawierzchniowego 2K w szczególności nadaje się do odcieni zielonch, beżowych oraz niebieskich. System składa się z 23 kolorów opartych na nowoczesnych pigmentach i technologii żywicy, która pozwala na spełnienie najwyższych standardów pod względem jakości i wyglądu powłoki. Tyczy się to również specjalnej patyny powłok historycznych. Przy pomocy lakierów matowych oraz technik szlifownia, nawet wypłowiały połysk starej powłoki lakierowej może zostać odtworzony. Wymaga to jednak sporej wiedzy, doświadczenia oraz wprawnego oka specjalisty.
Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej marki Standox.
Komentarze