Bosch chce przejąć spółkę ZF Lenksysteme

, 16 września 2014, 16:06

Spółki Robert Bosch GmbH oraz ZF Friedrichshafen AG podpisały umowę, na mocy której spółka ZF Lenksysteme GmbH stanie się w 100% własnością Boscha.

ZF Lenksysteme zatrudnia ponad 13 000 pracowników w ośmiu krajach i zajmuje się rozwojem, produkcją i sprzedażą układów kierowniczych do samochodów osobowych oraz użytkowych na całym świecie. W 2013 roku obroty spółki wyniosły ok. 4,1 mld EUR. Przedsiębiorstwo posiada 20 zakładów w najważniejszych dla rynku motoryzacyjnego regionach świata. Oprócz zakładów w Europie, USA oraz Chinach, prowadzi produkcję także w Indiach, Brazylii oraz Malezji.

Więcej niż co dziesiąty pracownik ZF Lenksysteme, a więc w sumie ok. 1 400 osób, jest zatrudnionych w działach badawczo-rozwojowych. Nakłady spółki na badania i rozwój wyniosły w 2013 roku ok. 238 mln EUR. Od czasu utworzenia spółka ZF Lenksysteme zgłosiła ok. 750 patentów. Głównym obszarem prowadzonych działań badawczo-rozwojowych jest integracja komponentów w kompleksowe systemy za pomocą specjalnego oprogramowania.

– „Dzięki objęciu całości udziałów w spółce ZF Lenksysteme, Bosch umocni swoją pozycję i będzie miał możliwość aktywnego współtworzenia przyszłego rynku motoryzacji. Spółka jest jednym z liderów technologii elektrycznych układów kierowniczych, które stanowią fundament zautomatyzowanych funkcji jazdy. Funkcje takie pojawią się w coraz wydajniejszych samochodach, także w wersjach elektrycznych." – powiedział dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Robert Bosch GmbH.

Spółka ZF Lenksysteme już dziś osiąga blisko 60% swoich obrotów ze sprzedaży elektrycznych układów kierowniczych. Przyczyną sukcesu efektywnych układów kierowniczych jest potencjał oszczędności paliwa: samochód średniej klasy z silnikiem o pojemności 2 litry jest w stanie zaoszczędzić do 0,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Pozwala to obniżyć poziom emisji nawet o 14 g/CO2 na kilometr. Ponadto, elektryczny układ kierowniczy jest w samochodzie osobowym ważnym komponentem wielu układów wspomagających. Przykładem takiego układu jest asystent pasa ruchu, który automatycznie utrzymuje właściwy kurs jazdy.

 

Transakcja wymaga zgody odpowiednich urzędów antymonopolowych.

Dowiedz się więcej

Federal Mogul przejmuje jedną z dywizji TRW
Federal Mogul przejmuje jedną z dywizji TRW

Na mocy podpisanej umowy, dywizja produkująca zawory silnikowe firmy TRW, stanie się częścią koncernu Federal Mogul. TRW jest wiodącym dostawcą zaworów do silników samochodów osobowych, ciężarowych, a także przemysłowych i wykorzystywanych w transporcie morskim. Dział generuje rocznie 610 mln dolarów obrotu, zatrudniając 5,4 tys. pracowników w 12 krajach. Transakcja pomiędzy Federal Mogul a TRW wymaga […]

ZF kupi TRW?
ZF kupi TRW?

Koncern ZF w oficjalnym komunikacie potwierdził swoje zainteresowanie przejęciem amerykańskiego przedsiębiorstwa TRW. Rozmowy na ten temat są w toku. Czy ZF zostanie rynkowym gigantem? ZF Friedrichshafen potwierdził, że jest w fazie wstępnych rozmów dotyczących ewentualnego przejęcia amerykańskiego dostawcy części motoryzacyjnych – TRW. Jednocześnie władze niemieckiego koncernu zaznaczyły, że nie można mieć pewności, że rozmowy zakończą […]

TRW przejęte przez ZF Friedrichshafen
TRW przejęte przez ZF Friedrichshafen

TRW Automotive Holdings podpisało umowę z ZF Friedrichshafen AG, na mocy której niemiecki gigant przejmie akcje amerykańskiego koncernu. Wartość całej operacji wyniesie 13,5 miliarda dolarów. Cena jednej akcji, jaką zapłaci ZF, wyniesie 105,6 dolarów. TRW Automotive działa w 24 krajach zatrudniając około 65 tys. osób. Sprzedaż koncernu, w 2013 r. wyniosła 17,4 mld dolarów. To […]

Przejęcie spółki ZF Lenksysteme przez Bosch sfinalizowane
Przejęcie spółki ZF Lenksysteme przez Bosch sfinalizowane

Grupa Bosch sfinalizowała przejęcie 50-procentowego pakietu udziałów w spółce joint venture ZF Lenksysteme, należących dotychczas do ZF Friedrichshafen AG. Zgodę na transakcję wydały odpowiednie urzędy antymonopolowe. Tym samym Bosch stanie się właścicielem dotychczasowej spółki joint venture, w której obydwie firmy miały po 50% udziałów. Spółka zostanie włączona w struktury Grupy Bosch jako odrębna dywizja i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!