Liqui Moly wprowadziła do swojej oferty dwie nowe referencje – jest to płyn do napełniania filtra paliwa diesel oraz olej klasy 5W30 Molygen.
Płyn Liqui Moly 20458 został stworzony z myślą o czyszczeniu układów wtryskowych w silnikach wysokoprężnych podczas okresowej wymiany filtra paliwa. Koncentracja dodatków czyszczących i smarujących podana bezpośrednio do układu wtryskowego oczyszcza i smaruje pompę wtryskową, pompę wysokiego ciśnienia i same wtryskiwacze. Dzięki wlaniu preparatu do filtra można zredukować ryzyko zapowietrzenia układu wtryskowego i konsekwencji z tym związanych. Skutkiem czyszczenia jest ograniczenie zadymienia spalin, cichsza i bardziej równomierna praca silnika i spadek zużycia paliwa. Na początku procesu skoncentrowany dodatek oczyszcza i smaruje cały układ, a reszta preparatu która dostanie się do przewodem powrotnym do zbiornika, usuwa resztki zanieczyszczeń. Pełne działanie preparatu odczuwalne jest po około 200 kilometrów.
Nowy olej klasy 5W30 Molygen numer 21225 (5l) i 21224 (1l) w ofercie Liqui Moly to produkt fabrycznie wzbogacony dodatkiem Molygen. Substancja czynna tego dodatku jest oparta o związki wolframu. Molygen dodany do oleju silnikowego zmniejsza tarcie, dzięki czemu poprawia osiągi i obniża temperaturę roboczą oleju. Związki wolframu uaktywniają się w wysokiej temperaturze dzięki czemu chronią nawet podczas chwilowego zerwania filmu olejowego.
Olej może być stosowany do silników benzynowych i diesla, w tym z technologią common rail, a w pojazdach wyposażonych w filtr cząstek stałych. Olej jest szczególnie polecany do jednostek wysokoprężnych po chip tuningu wyposażonych w filtr DPF.
Komentarze