Nowa opona Energy Saver

5 marca 2008, 0:00

Michelin wprowadza na rynek nową oponę Energy Saver, skonstruowaną z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa, oszczędnościach i ochronie środowiska.

Nowa opona zastąpi gamę Energy E3A. Energy Saver jest seryjnie montowany w nowym Peugeot 308 – konstruktorzy Michelin brali również udział w pracach projektowych – oraz w Renault Twingo. W 2008 nowa opona zastąpi niemal całkowicie swojego poprzednika (Energy E3B będzie wciąż dostępny w rozmiarach 13 calowych).

Konstrukcja Michelin Energy Saver
Michelin Energy Saver posiada asymetryczną budowę bieżnika, którego kształt zależy od rozmiaru opony. Bieżnik opon o rozmiarze 14 cali wyposażony jest w jedno żebro centralne i dwa wzdłużne kanały, z kolei w rozmiarze 15 cali i większych są już dwa żebra i trzy kanały wzdłużne. Różnice w budowie wynikają przede wszystkim z potrzeby zoptymalizowania powierzchni kontaktu czoła bieżnika z nawierzchnią jezdni. Niezależnie od wielkości koła zadaniem kanałów wzdłużnych jest odprowadzanie wody i w efekcie oddalenie zjawiska aquaplaningu. Skuteczniejsze „rozcinanie” filmu wodnego przez żebro centralne jest możliwe dzięki nacięciom, które – przy odpowiednim rozmieszczeniu – zmniejszają także hałas toczenia.

Dobre właściwości w zakresie bezpieczeństwa, ochrony środowiska i długowieczności to efekt zastosowania rozwiązań w zakresie składu mieszanki wykorzystywanej w nowej oponie. Zachowanie gumy bieżnika jest w dużym stopniu zależne od jakości wiązań międzycząsteczkowych pomiędzy 14 składnikami bieżnika. Podczas produkcji Michelin Energy Savera wszystkie komponenty mieszane są równocześnie, a ich proporcje i zachodzące między nimi reakcje są ściśle kontrolowane. W nowej oponie zastosowano także mieszankę DSC, wykorzystującą nowe składniki i eliminującą stosowane dotychczas oleje wysoko aromatyczne. Technologia ta umożliwia też zachowanie pierwotnych właściwości gumy podczas całego okresu eksploatacji. W Michelin Energy Saver sadza została niemal całkowicie zastąpiona krzemionką nowej generacji, co powoduje mniej strat energii związanych z deformacją opon i spadek oporów toczenia.

Bieżnik Michelin Energy Saver stworzono z myślą o maksymalnej oszczędności energii. Dla uzyskania pożądanego efektu w tym zakresie oponę wyposażono w nowoczesne opasanie. Jest ono wykonane z cieńszych, ale gęsto splecionych linek stalowych, dzięki którym opona toczy się płynniej. Na zmniejszenie ilości pochłanianej energii wpływa też elastyczność strefy stopki opony, która dodatkowo ułatwia jej montaż i demontaż.

Korzyści dla użytkowników
Dzięki optymalnemu połączeniu komponentów i rzeźby bieżnika Michelin Energy Saver ma cechy istotne dla wszystkich użytkowników. Zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od oporów toczenia. Testy TUV wykazały, że w przypadku nowego modelu Michelin udało się zmniejszyć te siły o 20% w stosunku do największych konkurentów, co wydatnie wpływa na ograniczenie spalania. Dzięki Michelin Energy Saver można zmniejszyć zużycie paliwa o ok. 0.2l na 100 km, w efekcie podczas użytkowania kompletu opon możemy zaoszczędzić równowartość jednej z nich. Nowa opona Michelin może pokonać o 25% dłuższy dystans niż ogumienie innych czołowych producentów.

Energy Saver zapewnia drogę hamowania na mokrej nawierzchni do 3 metrów krótszą od swojej poprzedniczki. Asymetryczna budowa bieżnika zapewnia pewne zachowanie się samochodu w zakrętach, a dzięki DURABLE SECURITY COMPOUND opona nie traci swoich dobrych właściwości jezdnych wraz ze zużyciem i wiekiem.

Opona dbająca o środowisko
Energooszczędne opony Michelin można rozpoznać po umieszczonym na ich ścianach bocznych znaku „Green X”. Oznacza on, że mamy do czynienia z oponą ekologiczną o dobrych parametrach energetycznych. Wpływ ogumienia na środowisko naturalne aż w 86% ma związek z ich użytkowaniem i towarzyszącej temu emisji CO2. W mniejszym zaś stopniu wiąże się on z procesem produkcji opony, jej transportem czy przetwarzaniem na koniec cyklu jej życia. W przypadku użytkowania Michelin Energy Saver emisja dwutlenku węgla obniża się aż o 4g na każdy kilometr. Podczas całego okresu użytkowania samochodu daje to około tony niewyemitowanego CO2!

Opona Michelin Energy Saver będzie dostępna docelowo w rozmiarach od 14 do 16 cali, w trzech indeksach prędkości: T, H oraz V.

 

Opublikowane przez: Redakcja

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!