PROFIX obchodził niedawno swoje 30. urodziny. Zostaliśmy zaproszeni na uroczystość, dzięki czemu mieliśmy okazję poznać firmę “od kuchni”.
30 lat PROFIX. Na czym firma skupia się dziś najbardziej?
PROFIX na rynku jest już trzecią dekadę. Obecnie firma kojarzy się chyba najbardziej z marką Proline oraz legendarnymi wkrętakami, które są w ofercie produktowej od samego początku. To jednak zdecydowanie nie wszystko, co można znaleźć w ofercie.
PROFIX to kilka marek. Z jedną z nich firma wiąże szczególne nadzieje.
PROFIX obecnie jest właścicielem marek Proline, Tryton, Mega, Vulcan Concept oraz Lahti Pro. Pierwsze cztery pozycje dotyczą narzędzi: są podzielone w zależności od kategorii oraz grupy docelowej. Ostatnia, Lahti Pro, dotyczy natomiast profesjonalnych ubrań roboczych.
Podczas wydarzenia, przedstawiciele firmy (w tym obecny prezes Mirosław Cichecki) oprowadzili nas po gigantycznym kompleksie firmowym w podwarszawskiej miejscowości Łomna-Las. Odwiedziliśmy między innymi wzorcownie, studio fotograficzne firmy, potężny magazyn (po części zautomatyzowany: tutaj klucz tkwił w dobrym systemie cyfrowym), a także studio projektowe dla ubrań i pomieszczenie z precyzyjnymi maszynami do nakładania własnych haftów i nadruków na ubrania realizowane na zamówienie.
W firmie znajduje się także specjalne pomieszczenie do testowania urządzeń i narzędzi sprzedawanych przez PROFIX. Tam inżynierowie badają dokładnie granice wytrzymałości oraz określają, czy sprzedawana partia jest bezpieczna oraz spełnia wymagania.
Mirosław Cichecki szczególnie dumny jest z produktów sprzedawanych pod marką Lahti Pro. Tłumaczył, że motto “Bezpieczeństwo w modzie” nie jest z przypadku: firma stawia na jakość produktów, by spełniały normy ubrań roboczych, ale jednocześnie wyglądały atrakcyjnie dla użytkownika. Przykładów można przytoczyć wiele: między innymi są to certyfikowane buty, które z zewnątrz wyglądają jak tenisówki czy “adidasy”. Sprawa dotyczy niemal całej garderoby Lahti Pro.
Ogromny katalog Proline na 30-lecie firmy
Jednym z produktów specjalnych PROFIX na 30-lecie jest specjalna edycja katalogu produktów na rok 2025. Książka jest gabarytów niebanalnej encyklopedii i widać, że firma przyłożyła się do jej wydania zarówno pod kątem merytorycznym, jak i wizualnym. W środku znajdziecie oczywiście mnóstwo sprzedawanych przez firmę narzędzi, jednak warto wspomnieć, że znalazły się też poradniki, w formie kodów QR przenoszących na firmowy kanał YouTube. Katalog oczywiście jest też dostępny w formie cyfrowej.
Impreza odbyła się 6 września. Motywem przewodnim była wizja przyszłości, co też podkreślono wywiadem przeprowadzonym na scenie ze wszystkimi prezesami firmy przez… sztuczną inteligencję. Zasadzono także uroczyście imienne dęby w firmowej alei.
Komentarze