Menu
Infomracje Części Technika Po godzinach
24.04 Konkurs OSRAM – wyniki 24.04 Głośna praca przy rozruchu 2.0 TDI [FILM] 23.04 Czy do starych silników należy wlewać “gęstszy” olej? 23.04 Retrofity LED – legalne czy nie, vademecum wiedzy – MotoFocus TV 23.04 Brembo prezentuje roczny raport zrównoważonego rozwoju

Elektromobilność

Jak będzie wyglądał aftermarket w 2030 roku? 10 trendów, które zmienią rynek.

Władze Amsterdamu zapowiedziały, że od 2030 r. wprowadzą zakaz wjazdu do miasta pojazdom z silnikami spalinowymi. Czy wcale nieodległa przyszłość przyniesie rewolucję w podejściu do motoryzacji i mobilności? Przedstawiamy najważniejsze prognozy dla globalnego niezależnego rynku motoryzacyjnego.

Jak serwisować samochody hybrydowe? – wywiad

Chcąc serwisować w pełni samochody hybrydowe, bądź elektryczne, do niedawna trzeba było zbierać informacje rozsiane po stronach internetowych z całego świata. Próżno szukać szkoleń poszerzających kompetencje warsztatów samochodowych w zakresie prawidłowej diagnostyki i naprawy układów elektrycznych – aż do teraz.

ZF Aftermarket powiększa ofertę klocków hamulcowych TRW

Firma ZF Aftermarket poszerzy portfolio klocków hamulcowych, przeznaczonych do pojazdów elektrycznych – Electric Blue, o produkty skierowane do pojazdów hybrydowych, które są obecnie w fazie testów.

DZIAK – historia warsztatu, który wykorzystał swój potencjał

Firma należąca do Tomasza Dziak zaczynała jako niewielki przydomowy warsztat. Dziś świadczone przez nią usługi są znane w całej Polsce. Sukces jest efektem wspólnej pracy dwóch pokoleń oraz zamiłowania do motoryzacji – także “po godzinach”.

Szkolenia NRF dla pojazdów hybrydowych i elektrycznych

W ciągu ostatniego dziesięciolecia znacząco wzrosła liczba pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym. To skłoniło producentów do zmian w produkcji części samochodowych.

Samochody elektryczne częściej biorą udział w wypadkach

Auta elektryczne zyskują na popularności, ale czy na pewno są bezpieczne? Jak pokazuje przykład Norwegii, gdzie już niemal co trzeci samochód ma napęd elektryczny, odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna.

Inauguracja budowy Centrum Technicznego BWI Group

Firma BWI Group wraz z partnerami inwestycji zainaugurowała budowę nowego Centrum Technicznego koncernu – ośrodka o charakterze badawczo – rozwojowym dla zawieszeń samochodowych.

Polskie auto będzie bardzo trudno zbudować

Na przełomie 2022 i 2023 roku ma ruszyć produkcja polskich samochodów elektrycznych – zapowiada spółka ElectroMobility Poland odpowiedzialna za realizację tego projektu. Zdaniem ekspertów w dziedzinie elektromobilności będzie to bardzo ambitny, a zarazem trudny do zrealizowania plan. Jedynymi szansami na sukces takiego auta mogą się okazać względy związane z patriotyzmem ekonomicznym, niska cena i zamówienia rządowe oraz płynące z samorządów.

Plany, działania i wyniki koncernu ZF w 2018 roku

Koncern ZF Friedrichshafen AG zwiększył swój obrót w roku 2018. Obrót koncernu – skorygowany o wpływy kursu walutowego i działalność związaną z fuzjami i przejęciami wzrósł o około 6% do 36,9 mld euro (w roku poprzednim: 36,4 mld euro). Skorygowany EBIT wyniósł 2,1 mld euro (w roku poprzednim: 2,3 mld euro). Skorygowana marża EBIT wyniosła […]

Petronas angażuje się w elektromobilność

Petronas Lubricants International (PLI) wprowadza na rynek elektrycznych samochodów osobowych gamę płynów Petronas IONA, przeznaczonych do aut z takim właśnie napędem.

W jaki sposób wzrost popularności samochodów elektrycznych wpływa na działalność warsztatów samochodowych? Czy dotychczasowe stanowiska pracy są zagrożone? Jakich nowych kompetencji wymaga serwisowanie pojazdów zasilanych energią elektryczną? O tym przeczytasz w dziale “Elektromobilność”. Jest on odpowiedzią na rosnące zainteresowanie elektromobilnością i zmianą lub rozszerzeniem profilu działalności wielu warsztatów samochodowych. 

Znajdziesz tu rzetelne i aktualne informacje dotyczące samochodów elektrycznych, baterii i innych komponentów niezbędnych do ich prawidłowego działania i serwisowania.