Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15.01 Konkurs Continental 15.01 Wypełnij ankietę i weź udział w tworzeniu raportu na temat warsztatów 15.01 Dokąd zmierza świat motoryzacji? Spostrzeżenia, wnioski i rekomendacje. 14.01 Polski dystrybutor części zamiennych wygrywa proces z Audi! Przełomowy wyrok sądu. 14.01 NEXUS Automotive International ogłasza N! Business Forum 2025

Samochody elektryczne

Holowanie pojazdami elektrycznymi – czy to jest możliwe? Poradnik Steinhof.

O transformacji transportu na elektryczny słychać od dawna. Czy elektryki mogą już teraz zastąpić auta spalinowe w każdej kwestii? Weźmy na przykład holowanie – przyczepy czy innego pojazdu, który zatrzymał się na drodze. Awaria, pusty bak (albo akumulator), przewóz mebli na działkę, motocykla… – czy samochody elektryczne są przewidziane do holowania i bycia holowanymi? Firma […]

Czym właściwie jest zrównoważona mobilność? Wywiad z zarządem Grupy MEKO.

Zapewnienie zrównoważonej mobilności to jeden z priorytetów w działaniu największych firm w branży motoryzacyjnej, takich jak MEKO, czyli skandynawska grupa zajmująca się dystrybucją części zamiennych. Na ten temat rozmawialiśmy z Pehrem Oscarsonem, prezesem i dyrektorem generalnym oraz Petrą Bendelin, dyrektorką ds. rozwoju biznesu, strategii i zrównoważonego rozwoju w MEKO.

Uprawnienia SEP niezbędne do przeprowadzania napraw samochodów elektrycznych. Czy są wystarczające?

Samochody elektryczne są coraz częstszym zjawiskiem na polskich drogach. Aby zajmować się serwisem takich pojazdów nasze prawo wymaga uprawnień SEP do 1kV. Czy są one dostosowane do realiów napraw aut z napędem elektrycznym? A może warto jest zdobyć dodatkowe uprawnienia?

Bosch opracuje pierwszą w Europie w pełni zautomatyzowaną linię utylizacji akumulatorów

Aby sprostać wyzwaniom towarzyszącym rozwojowi automobilności, Bosch opracował swój autorski system recyklingu akumulatorów z aut elektrycznych. Ma on umożliwić odzyskiwanie pierwiastków niezbędnych do produkcji nowych baterii do elektryków. Dzięki temu odzyskiwanie m.in. litu i kobaltu ze zużytych akumulatorów ma być szybkie i bezpieczne.

Marnowanie prądu podczas jazdy elektrykiem – sposoby na ograniczenie utraty energii

Samochody elektryczne magazynują w akumulatorach prąd stały (DC), natomiast silnik elektryczny wymaga do pracy prądu zmiennego (AC). Dlatego pojazdy EV, a także auta hybrydowe, wymagają inwerterów elektrycznych. Inwerter, zwany też falownikiem, przekształca prąd stały w prąd zmienny, dzięki czemu elektryk jedzie. Inwerter jest jednak podzespołem, który przyczynia się do strat energii. W konsekwencji auto ma […]

Ile kosztuje przeróbka samochodu na elektryczny i co warto o niej wiedzieć – wywiad

Elektryfikacja zatacza w motoryzacji coraz szersze kręgi. Na ulicach przybywa samochodów z zielonymi tablicami rejestracyjnymi, coraz więcej jest również publicznych stacji ładowania. Nie brakuje też przeciwników samochodów elektrycznych, którzy czasem zarzucają im, że są nudne i pozbawione stylu i charakteru. A gdyby przerobić starszy samochód spalinowy na elektryczny? W sieci można znaleźć oferty firm, które […]

“Widzimy problem z brakiem specjalistów w warsztatach” – wywiad z Getac

Zgodnie z prawem wprowadzonym w Unii Europejskiej, od 2035 r. zakazana będzie produkcja samochodów z napędem spalinowym. Rynek motoryzacyjny w znaczący sposób będzie musiał przenieść ciężar produkcji na samochody elektryczne, podzespoły i baterie do tych modeli. A co stanie się z warsztatami samochodowymi, w których brakuje pracowników wykwalifikowanych do pracy z układami wysokiego napięcia? W […]

Wszystkie opony Continental przystosowane do elektryków

Wszystkie nowe opony osobowe marki Continental wprowadzane na rynek w Europie posiadają teraz nowe oznaczenie na ścianie bocznej: logotyp „EV-Compatible”. Podkreśla to strategię produktową producenta opon premium opracowaną pod kątem pojazdów elektrycznych – każda opona z obecnej oferty Continental spełnia wymagania samochodów z tego typu napędem. Ogumienie zmniejsza również zużycie paliwa przez pojazdy spalinowe.

Branża nie jest gotowa na samochody elektryczne – badanie ABB

Zgodnie z amerykańskim planem rządowym do 2030 r. samochody elektryczne (EV) mają stanowić co najmniej 50 proc. wszystkich nowych samochodów na tamtejszym rynku. Parlament Europejski przegłosował porozumienie, zgodnie z którym od 2035 r. wszystkie nowe samochody osobowe i dostawcze nie mogą emitować CO2. Prawo to jednak nadal nie obowiązuje, dodatkowo niedawne porozumienie dopuszcza zastosowanie paliw […]

MotoFocus TV: Czy producenci części silnikowych boją się elektromobilności?

Gościem kolejnego odcinka programu MotoFocus TV był Korneliusz Kąkol z firmy ElringKlinger AG, znanej głównie z produkcji uszczelek silnikowych. Czy decyzja o zakazie produkcji samochodów z silnikami spalinowymi zwiastuje rychły kres takich przedsiębiorstw? A może istnieją sposoby na to, by nadal prowadziły one prężną działalność? Odpowiedzi w poniższym filmie. 

Samochody elektryczne to, czy tego chcemy czy nie, przyszłość motoryzacji. Już wkrótce osobowe pojazdy posiadające silnik elektryczny będą jedynymi, które można legalnie produkować i sprzedawać. Aby jednak samochód elektryczny mógł być eksploatowany potrzebne są ładowarki do samochodów elektrycznych – zarówno te dostępne w przestrzeni publicznej, jak i ładowarki domowe. Szybkie stacje ładowania samochodów elektrycznych potrafią w krótkim czasie zwiększyć zasięg aut EV, dlatego rozwój ich infrastruktury wydaje się kluczowy dla rozwoju motoryzacji. Poznaj rynek samochodów elektrycznych, części do nich i urządzenia służące do obsługi tego typu pojazdów. W tej kategorii znajdziesz przydatne artykuły.