Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
10:11 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy 03.07 Systemy pompy ciepła, wymiana sprężarki i płukanie układu 03.07 Warsztaty muszą pilnie zdobyć ten certyfikat! Czym jest SERMI i jakie zmiany wprowadzi? 03.07 Weź udział w tworzeniu raportu o warsztatach – ankieta

Układ zawieszenia

Wahacze, tuleje metalowo-gumowe i sworznie pod kontrolą

Układ zawieszenia ma kluczowy wpływ na komfort i bezpieczeństwo prowadzenia samochodu. Podstawowym jego elementem jest wahacz, który odpowiedzialny jest za łączenie piasty koła (zwrotnicy) z nadwoziem samochodu. W zależności od rodzaju wahacza, jego integralnymi elementami mogą być także sworznie oraz tuleje metalowo-gumowe. Wiosenny przegląd samochodu to dobra okazja, by zweryfikować ich stan techniczny i w […]

Dlaczego hamulce piszczą podczas hamowania?

Hałas emitowany przez hamulce może wynikać z różnych przyczyn związanych ze wszystkimi elementami układu hamulcowego lub bezpośrednio wynikać ze sposobu montażu. Nadmierna korozja, zablokowane lub wygięte prowadnice zacisków, częściowo zatarte zaciski hamulcowe, nagromadzony brud lub pył hamulcowy, nadmiernie odchylenia w grubości tarczy hamulcowej, czy zużyte tarcze hamulcowe – każdy z wymienionych elementów przyczynia się do […]

Marka Petronas dostępna na polskim rynku – wywiad

Gro osób może kojarzyć Petronas jako partnera technologicznego zespołu Formuły 1 Mercedes-AMG Petronas Motorsport. Petronas zarówno jako marka jak i malezyjski koncern naftowy ma bardzo długą historię. Od niedawna środki smarne tej firmy zaczęły pojawiać się także w polskich warsztatach.

O co chodzi z DRiV!? Wywiad z Jarosławem Danelem z Tenneco Automotive.

Wkrótce minie rok od finalizacji transakcji zakupu spółki Federal Mogul przez Tenneco Automotive. To jedno z największych przejęć na rynku części w ciągu ostatnich lat. Jego efektem jest m.in. powołanie do życia firmy DRiV Incorporated. Czym będzie się zajmowała i jakie zmiany czekają klientów połączonych firm? Rozmawiamy z Jarosławem Danelem, Dyrektorem Sprzedaży w Tenneco Automotive […]

Jak łatwiej złożyć przekładnię kierowniczą

Przekładnia kierownicza leży zdemontowana, wszystkie elementy rozłożone są na stole roboczym: fachowcy z firmy EMMETEC wyjaśnią w tym artykule jak złożyć ją szybko i dobrze.

ZF Aftermarket rozszerza ofertę produktów Lemförder dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych

ZF Aftermarket oferuje pełną gamę elementów układu kierowniczego i zawieszenia od marki Lemförder w jakości OE. Przy układach mających znaczący wpływ na bezpieczeństwo, takich jak podwozie, konieczna jest dokładna współpraca wszystkich jego elementów.

Peugeot 207 – stukanie przy ruszaniu

Firma Autodata prowadzi poradnik Autodocta, w którym przedstawia rozwiązania często spotykanych, acz trudnych w diagnostyce problemów motoryzacyjnych. Tym razem specjaliści diagnozują przypadłość Peugeota 207.

Nadmierny hałas dobiegający z alternatora – przyczyny i możliwe rozwiązania

Alternator, w najprostszym ujęciu, to prądnica prądu przemiennego, która służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. Prąd w alternatorze wytwarzany jest w nieruchomych uzwojeniach stojana poprzez wirujące pole magnetyczne wirnika. Produkt stosowany jest powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych, gdzie ładuje akumulator.

Układ zawieszenia to zbiorcza nazwa elementów, odpowiedzialnych za przenoszenie i tłumienie sił powstających podczas pracy kół. Dzięki niemu duża część drgań nie zostaje przeniesiona na nadwozie, co zwiększa komfort jazdy, stabilność pojazdu i jego sterowność. Budowa układu zawieszenia pojazdu ewoluuje od wielu lat. Obecnie jest to dość skomplikowany system, zawierający wiele elementów, które mogą ulec usterkom, dając różnego typu objawy. Regularna kontrola układu zawieszenia to jedno z ważniejszych zadań warsztatów samochodowych. Więcej na temat tego układu oraz jego elementów, przeczytacie w tej kategorii.