Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
07.01 Zabezpieczenie AdBlue przed zamarzaniem – wystarczy dodatek do płynu, ale nie każdy o tym wie 03.01 Czy opłata za badanie techniczne auta wzrośnie w 2025 r.? 03.01 9 nowych świec na nowy rok – producent poszerza ofertę 03.01 Renault skarży się, że nie może produkować tanich samochodów. Wszystkiemu winna Unia? 30.12 Partner Opony Polska ponownie wyróżniona Gazelą Biznesu

Amortyzatory

Czujnik skrętu koła kierownicy – jeden z powodów awarii ESP

Awaria jednego czujnika może unieruchomić cały układ albo kilka układów. Przykładem może być czujnik skrętu koła kierownicy, znany też jako czujnik położenia koła kierownicy. Uszkodzenie tego czujnika prowadzi do problemów z pracą układu ESP, a zatem także niższych w hierarchii ASR i ABS. Jeśli do naszego warsztatu trafi pojazd wykazujący usterki ESP, powodem może być […]

Nowy olej hydrauliczny RAVENOL

W ofercie RAVENOL pojawił się nowy produkt – to syntetyczny olej hydrauliczny – ESF Extra Servo Fluid.

System podwójnych ograniczników hydraulicznych dostępny na rynku wtórnym

W czasach, gdy aktywne zawieszenia są coraz częściej stosowane w samochodach osobowych, a rozwiązania półaktywne obecne w większej liczbie pojazdów niż kiedykolwiek wcześniej – KYB przy współpracy z Citroënem wprowadza nową koncepcję zawieszenia opartą na pasywnych amortyzatorach – zdolną do osiągnięcia bardzo wysokiej wydajności systemów półaktywnych przy znacznie mniejszych kosztach.

Nowości w ofercie TEDGUM

W majowych nowościach TEDGUM znalazły się m.in. łączniki stabilizatora, tuleje i mocowania amortyzatorów. Do oferty dołączyły również zestawy poliuretanów do samochodów marki BMW i Mitsubishi.

Elektroniczny System Kontroli Trakcji a zawieszenie

Elektroniczny System Kontroli Trakcji (ang. ESC – Electronic Stability Control) to elektroniczny system, który jest rozszerzeniem technologii zapobiegającej blokowaniu się kół podczas hamowania. Jego zadaniem jest stabilizacja pojazdu oraz zapobieganie wpadaniu w poślizg poprzez zastosowanie określonej siły hamowania na jedno lub więcej kół zgodnie z wymaganiami.

Porozumienie, które wesprze edukację młodych mechaników

W Katowicach podpisano porozumienie, które pozwoli na rozwój projektów z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości do kształcenia uczniów techników i szkół branżowych. Sygnatariuszami porozumienia są Akademia WSB, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, firma VRTechnology oraz Moto-Profil – właściciel marki ProfiAuto i twórca projektu ProfiAuto Wirtualny Warsztat, który dał początek nowej inicjatywie. Projekt wzbudził również zainteresowanie NATO DEEP eAcademy […]

Sprawdziliśmy czy da się “poczuć różnicę” – relacja z wydarzenia BILSTEIN

Na Torze Modlin zebrała się zwycięska grupa mechaników, którzy wygrali w quizie BILSTEIN możliwość doświadczenia różnic między samochodami ze standardowymi amortyzatorami a ich usportowioną odmianą B6. My również mieliśmy okazję sprawdzić, czy wybór amortyzatorów BILSTEIN B6 jest zasadny oraz w jakich przypadkach można rzeczywiście “poczuć różnicę”.

To jedne z najczęściej wymienianych elementów układu zawieszenia. Amortyzatory samochodowe odpowiadają za tłumienie drgań, powstających podczas kontaktu kół z jezdnią. Ich zadaniem pośrednim jest także stabilizacja toru jazdy i utrzymanie odpowiedniej pozycji nadwozia względem drogi. Amortyzatory dzielą się na standardowe (inaczej nazywane miękkimi lub fabrycznymi) i na amortyzatory twarde. Inny podział to amortyzatory olejowe i olejowo-gazowe. Z artykułów w tej kategorii dowiesz się, jakie są objawy zużycia amortyzatorów oraz jak przeprowadza się ich wymianę. Poznasz także nowości produktowe w asortymencie amortyzatorów, dostępne na niezależnym rynku części zamiennych.