Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
30.12 Partner Opony Polska ponownie wyróżniona Gazelą Biznesu 30.12 Steinhof wprowadza na rynek hak holowniczy do Dacii Duster III Hybrid 27.12 “Mój Elektryk 2.0” już niebawem. Co się zmieni? 25.12 Alfa e-Parts poszerza ofertę o nowe produkty i przekracza 6500 pozycji w katalogu 24.12 Rynek samochodów elektrycznych w Polsce: szanse i wyzwania dla dealerów

Układ zapłonowy

Oferta marki części samochodowych SKV powiększyła się o stacyjki

Stacyjki SKV to rozwiązania, gotowe do instalacji w pojeździe. Kompletnie wyposażone w moduły, okablowanie i kostki elektryczne, zapewniają szybki i łatwy montaż.

Świece żarowe – kiedy wymieniać, co można uszkodzić? MotoFocus TV.

We współczesnych samochodach świece żarowe nie odpowiadają już wyłącznie za wspomaganie rozruchu silnika wysokoprężnego. Mają także szereg dodatkowych zadań, o których rozmawiają Witold Hańczka (MotoFocus) oraz Dawid Pauszek (Niterra). W rozmowie nie zabrakło także wątków takich jak przyczyny usterek świec, błędy montażowe czy szkolenia.

Kiedy i po co wymieniać świece zapłonowe?

Świece zapłonowe są jednym z najważniejszych elementów benzynowego silnika samochodowego. Często jednak bagatelizujemy konieczność ich regularnej wymiany. W niniejszym artykule przyjrzymy się, dlaczego wymiana świec zapłonowych jest kluczowa dla zdrowia silnika, jak często należy to robić i jakie korzyści przynosi taka praktyka.

Do oferty DENSO dodanych zostało 14 nowych cewek zapłonowych

DENSO rozszerzyło ofertę cewek zapłonowych o 14 nowych numerów katalogowych, które mają 1649 zastosowań i zastępują 21 numerów części OE. Nowe cewki zapłonowe DENSO mają zastosowanie w niemal 33 milionach pojazdów, szczególnie w wyższych modelach aut na rynku europejskim.

Sterowanie pracą silników spalinowych

Mamy tendencję do postrzegania parametrów pracy silnika w naszych samochodach jako stałych liczbowych, które nie zmieniają się wraz z warunkami pracy. Nic bardziej mylnego. Silniki spalinowe mogą dostosować się do skrajnie różnych warunków pracy, przy czym większość z tych warunków odbiega od wymarzonego ideału. Niemniej jednak źródło zasilania silnika i układ jego sterowania muszą być […]

Układy wtrysku paliwa – omówienie głównych typów

W długiej historii silników spalinowych badacze nie ustawali w wysiłkach, aby wynaleźć sposób jak najbardziej efektywnego mieszania benzyny i powietrza, który zapewni możliwie najwyższą moc wyjściową i całkowite spalanie.

MotoFocus TV: świece zapłonowe, ich usterki i kierunek rozwoju

Gościem Witolda Hańczki w najnowszym odcinku programu MotoFocus TV jest Dawid Pauszek z firmy Niterra, będącej właścicielem kojarzonej głównie ze świecami zapłonowymi marki NGK. Z rozmowy dowiecie się m.in. tego, jakie są najczęściej spotykane w warsztatach powody usterek świec. Poznacie także stanowisko producenta wobec przyszłości tych elementów, nieobecnych w układach napędowych samochodów elektrycznych.

Aby w silniku spalinowym mogło dojść do zainicjowania procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, konieczne jest wytworzenie iskry. Za tę czynność odpowiada układ zapłonowy. Budowa klasycznego układu zapłonowego, wykorzystywanego w motoryzacji nie zmienia się od lat. Jego elementami są włącznik zapłonu (pobierający napięcie z akumulatora), cewka zapłonowa, aparat zapłonowy oraz świece. Istnieją także bardziej nowoczesne wariacje układu zapłonowego, o których więcej przeczytasz w artykułach z tej kategorii. Znajdziesz tu także inne artykuły poradnikowe oraz informacje o nowościach produktowych w asortymencie związanym z układem zapłonowym.