Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
20.12 Te przepisy mogą zahamować polski przemysł motoryzacyjny 19.12 Naprawa tapicerki w samochodzie po zalaniu – ten temat budzi kontrowersje 18.12 Jakie oprogramowanie do zarządzania warsztatem? Ankieta. 18.12 Nowy katalog wyposażenia warsztatowego Magneti Marelli 18.12 Inspekcja uszkodzonego alternatora. Dlaczego należy szukać śladów oleju?

Układ Kierowniczy

Czy rozwój systemów steer-by-wire zrewolucjonizuje układy kierownicze?

W dzisiejszych czasach ze względu na niesamowity postęp elektrotechniki, systemy mechaniczne i hydrauliczne w pojazdach, są stale zastępowane parami czujnik-element wykonawczy. To samo dotyczy układu kierowniczego. Kilka firm wymyśliło już własne systemy steer-by-wire, które – mimo mieszanego odbioru – z pewnością będą pionierami na rynku – a to może otworzyć nowe możliwości dla kierowania wszystkimi […]

Bicie boczne tarczy hamulcowej – przyczyny i skutki – webinar Textar

Textar zachęca mechaników samochodowych do udziału w kolejnym szkoleniu technicznym. W pierwszy wtorek września odbędzie się bezpłatny webinar dotyczący bicia bocznego tarczy hamulcowej.

ZF rozwija technologię by-wire dla mobilności przyszłości 

W miarę jak pojazdy stają się coraz bardziej zelektryfikowane, zautomatyzowane i sterowane za pomocą oprogramowania, firma ZF opracowywuje i wprowadza do produkcji zaawansowane systemy podwozia dzięki wszechstronnej ofercie technologii by-wire w branży. Rozwiązania oferowane przez ZF nie wymagają już połączeń mechanicznych ani płynów systemowych. Podstawowym przykładem jest rozwiązanie ZF steer-by-wire. Firma poinformowała o zawarciu znaczących […]

Skuteczne sposoby Moog na poprawę właściwości jezdnych

W zasadzie każdy kierowca zdaje sobie sprawę z tego, że właściwości jezdne samochodu i komfort jazdy zależą od konstrukcji zawieszenia. Ale nie każdy potrafi choćby w przybliżeniu wskazać co tak naprawdę wpływa na podsterowność i nadsterowność, zwrotność, sposób tłumienia nierówności i stabilność w zakręcie. Firma Moog elementów zawieszenia wskazuje na kluczowe cechy konstrukcyjne oraz na […]

Nowa linia projektowa MEYLE – części neutralne dla klimatu

W 2002 r. firma MEYLE zaprezentowała pierwszą zoptymalizowaną technicznie część MEYLE HD. Z okazji 20-lecia hamburski producent wyznacza nowy kierunek rozwoju swojej linii produktowej HD: na wrześniowych targach Automechanika zaprezentowane zostaną nowości do pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Jako pierwszy producent na rynku IAM, MEYLE przedstawi całą linię produktową z obszaru zawieszenia i układu kierowniczego, która […]

Firmy NSK i thyssenkrupp oceniają możliwość utworzenia wspólnego przedsięwzięcia w sektorze motoryzacyjnym

Firmy NSK Ltd i thyssenkrupp AG podpisały protokół ustaleń (MoU) w celu oceny warunków potencjalnego utworzenia spółki typu joint venture pomiędzy NSK Steering i thyssenkrupp Automotive. Obie firmy realizują obecnie fazę ewaluacji zanim podejmą decyzję o rozpoczęciu przyszłej współpracy przed końcem 2022 r.

Stan zawieszenia a geometria zawieszenia

Bez wyeliminowania luzów w zawieszeniu nie da się prawidłowo wyregulować geometrii zawieszenia – przypomina marka MOOG. Należy o tym pamiętać zwłaszcza teraz, kiedy masowo wymieniamy opony z zimowych na letnie.

Aktualizacja testerów diagnostycznych Marelli

Magneti Marelli Aftermarket informuje o pojawieniu aktualizacji oprogramowania Car. Najnowsza wersja oznaczona została numerem 205.

Komfort i bezpieczeństwo jazdy zależą w dużym stopniu od poprawnej pracy układu kierowniczego. Jego budowa oparta jest na zestawie dźwigni i drążków, tworzących tzw. mechanizm zwrotniczy. Ważną rolę we współczesnych pojazdach odgrywa także wspomaganie układu kierowniczego, które może być realizowane na różne sposoby. Układ kierowniczy zawiera wiele elementów eksploatacyjnych, które należy wymieniać, kiedy ulegną zużyciu. W tej kategorii znajdziesz informacje o elementach układu kierowniczego, metodach napraw. Znajdziesz tu również schematy układów kierowniczych w poszczególnych samochodach.