Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Tarcze hamulcowe

Mobilna aplikacja TEXTAR z katalogiem klocków hamulcowych

Niezmiernie trudno policzyć wszystkie aktualnie użytkowane odmiany modeli samochodów. Każdy z nich wymaga jednak systematycznego serwisowania, a tym samym zapewnienia szybkiego dostępu do odpowiednich części zamiennych. Jak z rozwiązaniem tej sytuacji poradził sobie TEXTAR?

Układ hamulcowy: konserwacja kluczem do sukcesu

Podzespoły układu hamulcowego podlegają naturalnemu zużyciu w procesie eksploatacji. Ponieważ są odpowiedzialne za aktywne bezpieczeństwo kierującego, ich stała oraz staranna konserwacja jest kluczem do uzyskania maksymalnych osiągów w każdych warunkach jazdy.

Nowa fabryka karbonowa Brembo

W Curno, we Włoszech, powstaje nowa fabryka karbonowa Brembo, która zajmować się będzie produkcją specjalnych materiałów węglowych dedykowanych wyścigom samochodowym.

Intensyfikacja działań – wywiad z Jackiem Tomczykiem z firmy TOMEX

W ostatnich miesiącach o firmie TOMEX zrobiło się głośno. Polski producent klocków hamulcowych wprowadził w swojej fabryce zmiany technologiczne, wraz z którymi ruszyła kampania odświeżająca wizerunek marki. Rozmawiamy z Jackiem Tomczykiem, Dyrektorem Handlowym TOMEX.

Test zestawów hamulców dostępnych na polskim rynku

Tarczowe układy hamulcowe przedniej osi są obecnie najbardziej rozpowszechnionymi systemami, stosowanymi w samochodach osobowych. Coraz częściej hamulce tarczowe wykorzystywane są również na tylnej osi pojazdów. Stąd wynika rosnący popyt właśnie na zestawy hamulcowe na rynku części zamiennych.

TEXTAR uzupełnia ofertę o nowe klocki i tarcze hamulcowe

Właściciele wybranych modeli Citroena C3 Aircross, Jeepa Compass, Forda S-Max i Renault Megane Grandtour mogą skorzystać teraz z oferty Textar. Nowe pozycje przeznaczone na aftermarket odpowiadają jakości OE.

Okładziny hamulców tarczowych – diagnoza uszkodzeń

Klocki są najczęściej wymienianym elementem układu hamulcowego. Ale nie zawsze decyduje o tym naturalne zużycie okładziny ciernej.

Elektromobilność przyszłością aftermarketu?

Popularyzacja samochodów elektrycznych czy autonomicznych już dziś stawia nowe wyzwania także przed aftermarketem. Dyskusję nad kierunkami rozwoju tego sektora zainicjowali specjaliści z TMD Friction.

Nawiercane tarcze: 5 błędów, których nie należy popełniać

Nie chcesz kupić produktu niskiej jakości? Kieruj się poniższymi wskazówkami!

Jak rozpoznać autentyczność klocków hamulcowych BREMBO AFTERMARKET?

Identyfikacja klocków i tarcz hamulcowych linii Brembo Aftermarket jest szybka i prosta!

We współczesnych samochodach stosuje się najczęściej żeliwne lub ceramiczne tarcze hamulcowe. Tarcza współpracuje z klockiem hamulcowym, nacisk którego powoduje tarcie, spowalniające koła pojazdu. Wymiana tarcz hamulcowych to jedna z najpopularniejszych usług w warsztatach samochodowych. Klienci warsztatów często pytają także o toczenie (inaczej przetaczanie) tarcz hamulcowych. Przy montażu tarcz należy pamiętać o prawidłowym zamocowaniu elementów takich jakich jak klocek hamulcowy czy osłona tarczy. W tej kategorii poznasz nowości rynkowe w zakresie tarcz hamulcowych. Znajdziesz także informacje techniczne na temat tarczowych układów hamulcowych w samochodach.