Mobilna aplikacja TEXTAR z katalogiem klocków hamulcowych

16 lutego 2018, 14:12

Niezmiernie trudno policzyć wszystkie aktualnie użytkowane odmiany modeli samochodów. Każdy z nich wymaga jednak systematycznego serwisowania, a tym samym zapewnienia szybkiego dostępu do odpowiednich części zamiennych. Jak z rozwiązaniem tej sytuacji poradził sobie TEXTAR?

Inżynierowie TEXTAR od wielu lat współpracują ze wszystkimi koncernami motoryzacyjnymi już na etapie projektowania samochodu. Nieraz zastosowane klocki czy tarcze hamulcowe do tego samego modelu różnią się kształtem, wymiarami czy rodzajem zastosowanych materiałów. Powodów może być wiele, na przykład mocniejszy silnik, zwiększona masa własna pojazdu, a nawet specyfika lokalnego rynku zbytu.

– Na podstawie wiedzy nabytej podczas współpracy z koncernami motoryzacyjnymi przygotowujemy katalog na aftermarket. Zdarza się, że nawet kilka miesięcy po rozpoczęciu produkcji danego modelu samochodu dokonywane są modyfikacje układu hamulcowego, które musimy jak najszybciej uwzględnić w swojej ofercie – mówi Andrzej Sławiński, doradca techniczny marki TEXTAR w Polsce – O tych zmianach musi błyskawicznie powiadomić naszych dystrybutorów oraz warsztaty i serwisy. Z pomocą w aktualizacji tych danych przychodzą nam współczesne technologie cyfrowe.

 

Przy tak dynamicznie zachodzących zmianach trudno wyobrazić sobie wydawanie papierowych wersji katalogu. Jeszcze do wczoraj zastępował je komputer, dziś służy do tego wszechobecny smartfon. Dzięki wbudowanej funkcji aparatu fotograficznego wystarczy zrobić zdjęcie zdemontowanego klocka hamulcowego, aby autorska aplikacja Brakebook odszukała numer odpowiedniej referencji TEXTAR. Wyszukiwarka działa też na podstawie zeskanowanego kodu kreskowego nadanego nawet przez innego producenta.

– To niezmiernie ważne ułatwienie w pracy mechanika pozwala w stu procentach na uniknięcie błędnego zamówienia części zamiennej. W praktyce bowiem może okazać się, że klocek hamulcowy do bardzo popularnego na rynku modelu samochodu akurat różni się nieznacznie od tego, który musimy wymienić w pojeździe stojącym na kanale – dodaje Andrzej Sławiński – Nie stracimy więc nerwów i czasu, a przy tym i zaufania, jakim obdarzył nas kierowca powierzając swój samochód. Co więcej, aplikacja dostarcza też szczegółowych informacji dotyczących wymiany oraz potrzebnych do tego elementów. Te również znajdują się w naszych zestawach.

 

TEXTAR nie odchodzi od formy tradycyjnych katalogów, z tą różnicą, że udostępnia je on-line do samodzielnego wydruku. Jednocześnie można skorzystać z dostępu do baz danych, jak TecDoc. Najwygodniejszą jednak formą jest aplikacja Brakebook na urządzenia multimedialne, które zyskała już status podstawowego źródła informacji.

W każdym przypadku TEXTAR zapewnia bezpłatną aktualizację swojej oferty raz w tygodniu. Nie trzeba przy tym pamiętać o pobraniu nowych plików. Wszystkie dane przechowywane są na firmowych serwerach i udostępniane w czasie rzeczywistym.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

radex, 21 lutego 2018, 19:10 3 0

Jasny i przejrzysty katalog to podstawa żeby człowiek nie musiał godzine tracić na szukanie części. Ja akurat do siebie na firme delfie zwykle biore to nie mam problemu żeby coś na szybko znaleźć w katalogu online

Odpowiedz

wiedza tajemna, 22 lutego 2018, 21:26 4 0

Delphi to nic specjalnego, jakość ta sama co Master Sport czy SKV często pochodząca od tego samego producenta a jedynie inaczej obrendowana. Krossy na delphi znajdziesz w tecdoc

Odpowiedz

radex, 9 marca 2018, 14:03 1 0

Dzięki za info, grunt wytrzymałe są, tak sie przyzwyczaiłem i tak zamawiam a że wtopy żadnej nie było to po co czegoś innego szukać

Odpowiedz