Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Tarcze hamulcowe

Nowości Brembo na targach w Genewie

Na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie firma Brembo zaprezentowała kilka nowości wprowadzonych do swojej oferty. 

Zwroty części do hurtowni – wyniki ankiety

Tematem tabu w branży napraw jest nadużywanie przez warsztaty możliwości bezpłatnego zwrotu do hurtowni zamówionych w nadmiarze części. Wyniki naszej ankiety potwierdzają, że jest to częsty zwyczaj. Mamy także kilka innych ciekawych wniosków.

Zbyt twardy lub miękki pedał hamulca. O czym może świadczyć? 

Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych podzespołów w każdym samochodzie. Usterki jego elementów są bardzo niebezpieczne i mogą mieć poważne konsekwencje. Przykładem awarii jest zbyt twardy lub miękki pedał hamulca, co obniża skuteczność hamownia. Z czego wynika taka usterka i jak jej zaradzić?

Trafna identyfikacja to podstawa, czyli dzień z życia pracownika filii dystrybutora części

Pracownik hurtowni motoryzacyjnej to zawód inny niż wszystkie. Przekonałem się o tym osobiście spędzając dzień wspólnie z pracownikami filii jednego z dystrybutorów. Teraz wiem już, dlaczego tak trudno znaleźć odpowiednią osobę na takie stanowisko.  

Dzień w warsztacie od ciężkiej mechaniki – reportaż

Nim wszedłem do środka, warsztat wydawał mi się niczym nie wyróżniać. Wyglądał na taki sam jak wszystkie inne. Myliłem się jednak, a moje przedwczesne założenia szybko zostały zweryfikowane. W tym serwisie pracuje się w tzw. ciężkiej mechanice. Nazwałbym to miejsce “blokiem operacyjnym” dla samochodów, w którym mechanicy uchodzą za chirurgów branży motoryzacyjnej.

Nowe tarcze z pokryciem antykorozyjnym od SUNRICH

W ofercie marki SUNRICH znalazły się tarcze hamulcowe z pokryciem antykorozyjnym GEOMET.

Tarcze hamulcowe PRO marki Textar do Kii Stonic 

Textar poszerza swoją ofertę tarcz hamulcowych PRO o referencję do przedniej osi Kii Stonic. Tę samą referencję można także montować w wybranych modelach Kii i Hyundaia.

Nowe kierunkowe klocki hamulcowe Jurid

Technologie redukujące poziomy hałasu, wibracji i uciążliwości w eksploatacji (NVH) mają dla producentów pojazdów coraz większe znaczenie. To efekt rosnących oczekiwań klientów oraz coraz większej popularności hybryd i pojazdów elektrycznych.

Idealna współpraca na linii klocek – tarcza. Jak to zrobić? 

Tarcze i klocki hamulcowe powinny ze sobą idealnie współpracować. W przeciwnym razie układ hamulcowy zaczyna hałasować i działać w niewłaściwy sposób, zmniejszając bezpieczeństwo. A do tego jego elementy składowe mogą się zużywać w przyspieszonym tempie, narażając kierowcę na dodatkowe koszty. Jak tego uniknąć?

We współczesnych samochodach stosuje się najczęściej żeliwne lub ceramiczne tarcze hamulcowe. Tarcza współpracuje z klockiem hamulcowym, nacisk którego powoduje tarcie, spowalniające koła pojazdu. Wymiana tarcz hamulcowych to jedna z najpopularniejszych usług w warsztatach samochodowych. Klienci warsztatów często pytają także o toczenie (inaczej przetaczanie) tarcz hamulcowych. Przy montażu tarcz należy pamiętać o prawidłowym zamocowaniu elementów takich jakich jak klocek hamulcowy czy osłona tarczy. W tej kategorii poznasz nowości rynkowe w zakresie tarcz hamulcowych. Znajdziesz także informacje techniczne na temat tarczowych układów hamulcowych w samochodach.