Nowe kierunkowe klocki hamulcowe Jurid

, 27 listopada 2018, 14:07

Technologie redukujące poziomy hałasu, wibracji i uciążliwości w eksploatacji (NVH) mają dla producentów pojazdów coraz większe znaczenie. To efekt rosnących oczekiwań klientów oraz coraz większej popularności hybryd i pojazdów elektrycznych.

Brak hałasu i drgań generowanych przez tradycyjne układy napędowe z silnikami spalinowymi prowadzą do konieczności opracowania cichszych i sprawniej działających rozwiązań. Dotyczy to zwłaszcza układu hamulcowego.

W odpowiedzi na wspomniane zmiany Federal-Mogul Motorparts wprowadził nową gamę kierunkowych klocków hamulcowych Jurid, ograniczających poziomy NVH. Nowe asymetryczne klocki hamulcowe stykają się z tarczą pod kątem, co znacznie ogranicza wibracje i hałas, bez negatywnego wpływu na skuteczność hamowania. Wymienione korzyści można uzyskać na dwa sposoby – poprzez fazowanie powierzchni ciernej lub wykonanie otworu na podkładce ustalającej klocka hamulcowego, redukującej hałas.

– Redukcja poziomów NVH jest sporym wyzwaniem, zwłaszcza w odniesieniu do rozwijającego się rynku pojazdów hybrydowych i elektrycznych, czego przykładem jest opracowanie kierunkowych klocków hamulcowych Jurid – podkreśla Gozde Kirali, Brand Manager Braking z Federal-Mogul Motorparts EMEA. – Wprowadzamy na rynek najnowsze rozwiązania wraz ze wsparciem technicznym oraz poradnikami montażowymi. Oferowanie najnowszych produktów i dzielenie się z klientami kompleksową wiedzą branżową ma dla nas duże znaczenie.

Nową gamę klocków kierunkowych Jurid tworzy 37 referencji, które powstały z myślą o łatwym doborze do pojazdu i montażu. Klocki kierunkowe Jurid są oznaczone strzałką lub literą, informującą po której stronie pojazdu muszą być zamontowane. W przypadku fazowanych klocków kierunkowych, największa sfazowana krawędź klocka powinna jako pierwsza wchodzić w kontakt z tarczą hamulcową. W przypadku klocków posiadających półkoliste lub sierpowate wycięcie na tylnej podkładce klocka hamulcowego, która redukuje hałas, zmodyfikowana część powinna być po stronie krawędzi prowadzącej, która jako pierwsza dotyka tarczy podczas hamowania.

 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Egon Olsen, 29 listopada 2018, 11:16 0 0

A jaki jest związek pomiędzy kierunkowym klockiem (istniejącym już od lat na rynku) a pojazdami hybrydowymi czy elektrycznymi w odniesieniu do napędu spalinowego?

Odpowiedz

diaxx, 29 listopada 2018, 12:03 0 0

Ja myślę, że taki:
jak auto miało klekoczącego diesla to nie słyszałeś hałasu od klocków przy hamowaniu. Teraz przy cichych napędach okazało się że Jurid nie nadaje się do normalnej eksploatacji hahaha

Odpowiedz