Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Tarcze hamulcowe

Nowy zacisk hamulcowy od Brembo

Na targach SEMA 2018 organizowanych w Las Vegas firma Brembo zaprezentowała nowy monoblokowy, aluminiowy zacisk hamulcowy B-M6.

F1 2008 VS F1 2018

W ciągu 10 lat w Formule 1, droga hamowania skróciła się o 22%, a przyspieszenie zwiększyło o 12%.

Nowa tarcza współodlewana od Brembo

Nowa gama tarcz hamulcowych Brembo w sektorze Aftermarket oferuje innowacyjne rozwiązanie, które łączy w sobie lekkość i wytrzymałość.

2008 – 2018: Klocek hamulcowy Brembo kończy 10 lat

Rocznica pojawienia się pierwszego klocka hamulcowego Brembo na rynku Aftermarket wyznacza dziesięć lat ewolucji… w stronę największych entuzjastów motoryzacji!

Nowe referencje tarcz hamulcowych PRO marki Textar

Marka Textar wprowadza na rynek tarcze hamulcowe PRO do trzech popularnych w Europie modeli samochodów osobowych. Teraz mogą z nich skorzystać posiadacze Hyundaia i30, Nissana LEAF i Volkswagena Golfa.

Uszkodzone łożysko w kole. Przyczyny usterki i diagnostyka

Łożyska w kole to elementy, które powinny wytrzymać cały okres eksploatacji samochodu. W rzeczywistości, istnieje wiele czynników, które negatywnie wpływają na ich trwałość. Jak sprawdzić łożysko w kole? Jakie są objawy ich uszkodzenia?

Nowości Federal-Mogul Motorparts na targach Automechanika 2018

Federal-Mogul Motorparts zaprezentował we Frankfurcie wiele nowości. Są to m.in. nowe produkty Champion i rozwiązania techniczne Ferodo, nowe technologie silnikowe czy irydowe świece zapłonowe BERU.

TMD Friction na Automechanice

Już we wtorek (11 września) rozpoczną się we Frankfurcie najważniejsze w branży aftermarket targi Automechanika. TMD Friction zaprezentuje na nich nową w Europie markę klocków i tarcz hamulcowych.

Wymiana tarcz hamulcowych – porady techniczne

Tarcze hamulcowe podlegają bardzo dużym obciążeniom mechanicznym i termicznym. Jest to potęgowane przez czynniki środowiskowe, takie jak woda, brud i żwir na drogach, z których wszystkie dodatkowo wpływają na zużycie. Podczas wymiany istotne jest postępowanie zgodnie wytycznymi instrukcji danego producenta dot. naprawy pojazdu.

Reklamacja po wymianie klocków hamulcowych

Jednym z objawów nieprawidłowego działania układu hamulcowego są uciążliwe piski i metaliczne dźwięki słyszane nawet przy pracującym silniku i w kabinie samochodu. Wymiana klocków nie zawsze przynosi spodziewane efekty, co jest podstawą do składania reklamacji przez kierowcę.

We współczesnych samochodach stosuje się najczęściej żeliwne lub ceramiczne tarcze hamulcowe. Tarcza współpracuje z klockiem hamulcowym, nacisk którego powoduje tarcie, spowalniające koła pojazdu. Wymiana tarcz hamulcowych to jedna z najpopularniejszych usług w warsztatach samochodowych. Klienci warsztatów często pytają także o toczenie (inaczej przetaczanie) tarcz hamulcowych. Przy montażu tarcz należy pamiętać o prawidłowym zamocowaniu elementów takich jakich jak klocek hamulcowy czy osłona tarczy. W tej kategorii poznasz nowości rynkowe w zakresie tarcz hamulcowych. Znajdziesz także informacje techniczne na temat tarczowych układów hamulcowych w samochodach.