Nowa gama tarcz hamulcowych Brembo w sektorze Aftermarket oferuje innowacyjne rozwiązanie, które łączy w sobie lekkość i wytrzymałość.
Brembo, lider w branży układów hamulcowych, wprowadza na rynek nową tarczę współodlewaną Brembo Co-Cast. Tarcza została stworzona dla sektora Aftermarket i dedykowana jest do Mercedesa, gdzie Brembo jest już producentem OE. To innowacyjne rozwiązanie pozwala na utrzymanie specyfikacji technicznych i eksploatacyjnych tarczy oryginalnej.
Stalowy dzwon jest otrzymywany w procesie prasowania, a następnie umieszczany w formie odlewniczej, do której wlewane jest płynne żeliwo o temperaturze 1.400°C. Połączenie dzwona z powierzchnią hamowania następuje w miarę twardnienia żeliwa wokół specjalnych stalowych zębów dzwonu.
Rezultatem jest lekka tarcza hamulcowa składająca się z wykonanej z wysokowęglowego żeliwa powierzchni hamującej, oraz stalowy dzwon. Elementy te są ze sobą odpowiednio połączone podczas specjalnego procesu odlewania, co zapewnia doskonałą wymienność z tarczą oryginalną, a także zwiększoną wydajność i zmniejszoną masę.
Tarcza współodlewana Brembo Co-Cast ma następujące właściwości:
- Wytrzymałość
Wyjątkowy sposób połączenia stalowego dzwonu z żeliwną powierzchnią hamowania metodą odlewania umożliwia zespolenie ze sobą jednocześnie dwóch części i z dwóch różnych materiałów, przy jednoczesnym zwiększeniu odporności tarczy na odkształcenia termomechaniczne.
- Lekkość i łatwość prowadzenia
Stalowy dzwon zapewnia zmniejszenie ciężaru tarczy o około 15% w porównaniu do jednolitych tarcz o tych samych wymiarach.
W związku z tym, że tarcza hamulcowa stanowi część nieresorowanej masy pojazdu, redukcja ciężaru tarczy poprawia precyzję prowadzenia samochodu, większa dynamikę co bezpośrednio przekłada się na większy komfort jazdy.
- Niewielki wpływ na środowisko
W ostatnich latach wpływ na środowisko naturalne nabiera coraz większego znaczenia.
Rozwiązanie współodlewu zastosowane przez Brembo, dzięki redukcji ciężaru tarczy, zapewnia ograniczenie zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń do atmosfery.
- Zastosowanie metody UV na powierzchni
Powierzchnia tarczy jest lakierowana przy zastosowaniu technologii UV – rozwiązania wysoce innowacyjnego oraz bardzo zaawansowanego technologicznie. Wariant wybrany przez Brembo zapewnia większą odporność tarczy na korozję, wilgotność oraz wysokie temperatury.
Ponadto powłoka UV jest wodorozcieńczalna i nie wymaga rozpuszczalników, co sprawia, że proces powlekania jest bardzo wydajny z punktu widzenia energii (pozwala zaoszczędzić 98% energii) przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego.
W przypadku nowej serii Brembo z certyfikatem UNECE R-90 zwrócono szczególną uwagę na pełną zgodność z najbardziej surowymi wymogami wytrzymałości i bezpieczeństwa, zapewniając osiągi odpowiadające wydajności oryginalnych produktów w każdych warunkach jazdy.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Kamil, 26 października 2018, 10:05 0 0
kolejne super rozwiązanie łączące materiały o różnej rozszerzalności cieplnej, ale to będzie biło....
Odpowiedz