Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe? 25.11 Inter Cars zaprezentował kalendarz na 2025 rok 25.11 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 25.11 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają?

Czujniki

Czujniki optyczne w przemyśle motoryzacyjnym

Choć technologia czujników optycznych nie jest zbyt długo obecna w branży motoryzacyjnej, to jest nierozerwalnie związana z nowoczesnymi pojazdami. Tworzenie cyfrowego obrazu wokół samochodu było początkowo fanaberią producentów motoryzacyjnych klasy premium, ale rozpowszechnione użycie tej technologii jest obecnie usankcjonowane prawnie, obowiązkowymi elementami systemów jazdy autonomicznej i wspomagania jazdy.

Jak przygotować warsztat na sezon zmiany opon? Rozmawiamy z ekspertem.

W opinii kierowców, sezon przekładkowy to prawdziwe żniwa dla warsztatów samochodowych. W rzeczywistości, aby dobrze zarobić na usłudze wymiany opon, warsztaty muszą spełnić szereg wymagań, stawianych dziś przez coraz bardziej konkurencyjny rynek. Porozmawialiśmy na ten temat z ekspertem, na co dzień zajmującym się prowadzeniem szkoleń z wymiany i napraw ogumienia.

System steer by wire – auto bez kolumny kierowniczej. Nie będą potrzebne „przekładki”?

Standardowy współczesny samochód wyposażony jest w wał, który łączy kolumnę kierownicy z przekładnią kierowniczą (popularnie: maglownicą). Rozwiązanie steer-by-wire, nad którym pracują największe firmy z branży motoryzacji ma na celu wyeliminowanie mechanicznego połączenia pomiędzy kolumną kierownicy a przekładnią. To oczywiście niejedyna zmiana, jaką ma wprowadzić system steer-by-wire.

Wiadomo, że samochody zbierają dane. Kto kontroluje te informacje oraz czy UE jest w stanie to uregulować?

Nawet 580 gigabajtów na godzinę – tyle danych jest w stanie zbierać współczesny samochód. Kto otrzymuje, kontroluje i wykorzystuje te informacje – to pytanie niepokoi organizacje konsumenckie. Gra toczy się jednak nie tylko o prywatność użytkowników aut, lecz także o przyszły kształt rynku motoryzacyjnego.

Regeneracja układu SCR – czy jest możliwa? Pytamy eksperta.

Układ SCR (układ selektywnej redukcji katalitycznej) uznawany jest za jeden z najbardziej kłopotliwych i najdroższych w naprawie. Często, tak samo jak filtry DPF/FAP, nazywany jest przekleństwem współczesnych silników diesla. Jednak w ostatnich latach pojawiło się rozwiązanie – regeneracja układu SCR. W naszym kraju można skorzystać z oferty kilku firm, które zajmują się regenerowaniem tych układów. […]

Bosch rekrutuje startupy

Bosch Startup Harbour to akcelerator dla firm technologicznych na wczesnym etapie rozwoju, które szukają wsparcia w zakresie weryfikacji założeń, technologii i modelu biznesowego rozwijanego przez siebie projektu. Wybrane startupy zapraszane są przez firmę Bosch do udziału w kilkumiesięcznym programie, który wspiera je w rozwoju biznesu i zespołu.

Katalizator SCR – znaczący krok w walce z emisją zanieczyszczeń

Emisja zanieczyszczeń pozostaje gorącym tematem a przemysł wciąż czyni starania, aby zmniejszać szkodliwość spalin dla środowiska. Proces ten trwa od dawna, ponieważ mimo że spalanie benzyny i oleju napędowego podczas transportu drogowego spada, programiści nadal pracują nad różnymi rozwiązaniami katalitycznymi.

W Malezji otwarte zostanie nowe centrum testowe półprzewodników jednego z głównych graczy rynku automotive

W związku ze stale rosnącym popytem na półprzewodniki producenci inwestują w tym obszarze swojej działalności duże pieniądze. Aby zapewnić odpowiednią jakość podzespołów jeden z czołowych producentów części samochodowych oraz wielu innych produktów wybudował centrum testowe chipów i czujników.

Producent części negocjuje sprzedaż części działalności

Elektryfikacja nabiera tempa w całym przemyśle samochodowym, stopniowo zmieniając sytuację na rynku. Jeden z producentów umieścił na swojej stronie internetowej informację o planach sprzedaży części swojego biznesu. Potencjalnym nabywcą jest inna znana w branży części zamiennych firma.

Ta grupa podzespołów jest jedną z najważniejszych w rozwoju współczesnej motoryzacji. Samochody starszej generacji nie korzystały z czujników, z czasem w nowoczesnych modelach pojawiało się ich kilka, obecnie w przypadku pojazdów segmentu premium mówimy już o kilkuset czujnikach, zamontowanych na pokładzie. Czujniki ciśnienia, temperatury, położenia wału czy parkowania są najczęściej poszukiwane przez mechaników i kierowców. W tej kategorii znajdziesz informacje techniczne na temat czujników, instrukcje ich demontażu i montażu, poznasz ich aktualną ofertę rynkową.