Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:55 Samoobsługowe złomowiska – potencjał recyklingu niewykorzystany w Europie 15:46 Konkurs Hella: wyniki 15:25 MotoFocus TV: Czy diesel to przeszłość? Polski producent ma inne zdanie. 13:13 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe?

Czujniki

ZF rozwija inteligencję pojazdów dzięki nowemu superkomputerowi ProAI

Inteligencja pojazdów przyszłości będzie kontrolowana przez kilka niezwykle wydajnych komputerów centralnych. Będą one uruchamiać wymagające obliczeniowo funkcje oprogramowania, kontrolujące krytyczne obszary pojazdu. Obejmują one zautomatyzowaną jazdę, elektromobilność, kontrolę ruchu pojazdu i zintegrowane bezpieczeństwo.

Kwietniowe nowości w ofercie Valeo Service

W kwietniu oferta Valeo Service powiększyła się o 411 nowych referencji. Są wśród nich części o bardzo wysokim potencjale sprzedażowym.

ZF dostarczy radary 4D Full-Range chińskiemu producentowi samochodów  

Grupa ZF zawarła kontrakt produkcyjny na swoją technologię radaru pełnego zasięgu (ZF 4D Full-Range Radar) z chińskim producentem samochodów, firmą SAIC Motor Corporation.

ELIT Polska uruchamia platformę szkoleniową

Firma ELIT Polska, będąca częścią grupy LKQ Europe, wystartowała z projektem platformy szkoleniowej dla mechaników samochodowych pod nazwą LKQ ACADEMY. Platforma oferuje szkolenia techniczne zarówno online, jak też offline na terenie całej Europy. Oprócz tego umożliwia bezpłatny początkowy pomiar umiejętności oraz wdrożenie systemu rozwoju wiedzy dla pracowników warsztatu.

Opony przyszłości. Jakie opony będziemy montować w warsztatach za kilka lat?

Motoryzacja stale się zmienia. Obecnie większość ludzi i mediów skupia się na ewolucji napędów samochodowych. Coraz śmielej mówi się o samochodach autonomicznych. Ale ewolucja dotyczy także opon. Najwięksi producenci opracowują cały szereg nowatorskich rozwiązań, dotyczących nowoczesnego ogumienia. Jakie to rozwiązania?

Zainteresowanie szkoleniami nt. hybryd i elektryków jest duże – wywiad

Choć temat napraw samochodów hybrydowych i elektrycznych w niezależnych warsztatach wciąż uchodzi za niszowy, firmy organizujące szkolenia z tej tematyki nie narzekają na brak kursantów. O serwisowaniu pojazdów z napędami alternatywnymi rozmawialiśmy z Tomaszem Pyrlikiem, Specjalistą ds. szkoleń w firmie Marelli Aftermarket Poland.

Nowości w HC-CARGO

358 nowych produktów pojawiło się w ofercie HC-CARGO w ubiegłym miesiącu. Nowości zostały dodane w 5 kategoriach: klimatyzacja, rozrusznik i alternator, części zamienne, elementy sterowania silnikiem, akcesoria. 

O czym pamiętać, serwisując samochody z TPMS?

Pośredni system kontroli ciśnienia w oponach nie sprawia z reguły żadnych problemów podczas ich serwisowania. Pewne problemy mogą natomiast pojawić się przy bezpośrednim systemie kontroli ciśnienia. Jak przygotować się do obsługi TPMS? Odpowiadamy z pomocą eksperta.

Turbosprężarki Nissens z elektrycznym siłownikiem

Nissens Automotive rozszerzył ofertę turbosprężarek o elektrycznie sterowane turbosprężarki z kierownicami spalin o zmiennej geometrii, przeznaczone do popularnych na rynku modeli pojazdów. W tego typu konstrukcjach jednostka sterująca silnika pojazdu (ECU) oblicza wymagane położenie łopatek kierownicy turbiny dla żądanego obciążenia silnika i przesyła wartość do elektronicznego siłownika turbosprężarki.

Ta grupa podzespołów jest jedną z najważniejszych w rozwoju współczesnej motoryzacji. Samochody starszej generacji nie korzystały z czujników, z czasem w nowoczesnych modelach pojawiało się ich kilka, obecnie w przypadku pojazdów segmentu premium mówimy już o kilkuset czujnikach, zamontowanych na pokładzie. Czujniki ciśnienia, temperatury, położenia wału czy parkowania są najczęściej poszukiwane przez mechaników i kierowców. W tej kategorii znajdziesz informacje techniczne na temat czujników, instrukcje ich demontażu i montażu, poznasz ich aktualną ofertę rynkową.