Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
25.11 Europa jako technologiczny, suwerenny lider w branży motoryzacyjnej. Czy to możliwe? 25.11 Inter Cars zaprezentował kalendarz na 2025 rok 25.11 Nowy alternator w ofercie AS-PL. Pasuje do popularnych modeli grupy VAG. 25.11 Szkolenia Bosch – grudzień 2024 22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają?

Czujniki

Czujniki różnicy ciśnień – nowość w ofercie Triscan

Program czujników Triscan został po raz kolejny rozszerzony. Razem to ponad 60 referencji. Czujniki różnicy ciśnień to już 14-sta grupa w asortymencie czujników Triscan.

Czy rozwój systemów steer-by-wire zrewolucjonizuje układy kierownicze?

W dzisiejszych czasach ze względu na niesamowity postęp elektrotechniki, systemy mechaniczne i hydrauliczne w pojazdach, są stale zastępowane parami czujnik-element wykonawczy. To samo dotyczy układu kierowniczego. Kilka firm wymyśliło już własne systemy steer-by-wire, które – mimo mieszanego odbioru – z pewnością będą pionierami na rynku – a to może otworzyć nowe możliwości dla kierowania wszystkimi […]

Aktywna maska z napędem pirotechnicznym – jak działa zaawansowany system ochrony pieszych?

Czy jesteś przygotowany na to, że do Twojego warsztatu przyjedzie auto z systemem ochrony pieszych, wykorzystującym ładunki pirotechniczne pod maską? Czy wiesz, jak taki system działa? Mechanik musi stale uzupełniać swoją wiedzę, dlatego zapraszamy do przeczytania naszego artykułu. Opiszemy, jak działa aktywny system ochrony pieszych, znany jako „aktywna maska” (Active Hood), jakie elementy wchodzą w […]

Czujnik skrętu koła kierownicy – jeden z powodów awarii ESP

Awaria jednego czujnika może unieruchomić cały układ albo kilka układów. Przykładem może być czujnik skrętu koła kierownicy, znany też jako czujnik położenia koła kierownicy. Uszkodzenie tego czujnika prowadzi do problemów z pracą układu ESP, a zatem także niższych w hierarchii ASR i ABS. Jeśli do naszego warsztatu trafi pojazd wykazujący usterki ESP, powodem może być […]

Elektryczny hamulec postojowy EPB (Electric Parking Brake) – historia, zasada działania, usterki

Elektryczny hamulec postojowy to rozwiązanie, które w wielu współczesnych samochodach zastępuje standardowy hamulec ręczny. Elektryczny hamulec postojowy ułatwia ruszanie pod górę, a także wspomaga działanie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa aktywnego.

Na targach Automechanika NRF zaprezentuje nową gamę czujników

NRF już teraz zapowiada swoją najnowszą grupę produktów – czujniki temperatury płynu chłodzącego. Nowa gama zostanie oficjalnie zaprezentowana na targach Automechanika Frankfurt 2022 we wrześniu.

Czujnik położenia pedału gazu – awarie. Wszystko, co powinien wiedzieć mechanik.

Zapalona kontrolka check engine, zbyt wysoka prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym i słaba reakcja na naciskanie pedału gazu albo brak reakcji? To typowe problemy, jakich powodem może być uszkodzony czujnik położenia pedału gazu. Jak działa ten czujnik? Jaką pełni rolę? Zapytaliśmy ekspertów także o najważniejszą kwestię, czyli awarie czujnika położenia pedału gazu.

Ta grupa podzespołów jest jedną z najważniejszych w rozwoju współczesnej motoryzacji. Samochody starszej generacji nie korzystały z czujników, z czasem w nowoczesnych modelach pojawiało się ich kilka, obecnie w przypadku pojazdów segmentu premium mówimy już o kilkuset czujnikach, zamontowanych na pokładzie. Czujniki ciśnienia, temperatury, położenia wału czy parkowania są najczęściej poszukiwane przez mechaników i kierowców. W tej kategorii znajdziesz informacje techniczne na temat czujników, instrukcje ich demontażu i montażu, poznasz ich aktualną ofertę rynkową.