Czujniki różnicy ciśnień – nowość w ofercie Triscan

22 września 2022, 9:26

Program czujników Triscan został po raz kolejny rozszerzony. Razem to ponad 60 referencji. Czujniki różnicy ciśnień to już 14-sta grupa w asortymencie czujników Triscan.

Czujniki różnicy ciśnień DPF
Czujniki różnicy ciśnień to najnowszy rodzaj czujnika Triscan

Czujniki różnicy ciśnień są stosowane w silnikach Diesla z filtrem cząstek stałych, aby mierzyć różnice ciśnienia pomiędzy końcówkami tłumika, czyli wlotem i wylotem filtra cząstek stałych. Razem z informacją o temperaturze spalin, prędkości obrotowej silnika i przepływem powietrza, sterowanie silnika (ECU) ustala, kiedy zacząć proces regeneracji filtra, w którym nagromadzona sadza jest spalana.

System, który obejmuje czujnik różnicy ciśnień, ma różne nazwy zależnie od producenta samochodów. Niemieccy producenci używają nazwy DPF (Diesel Particel Filter), francuscy producenci nazywają FAP (Filters à Particules) a japońscy DPD (Diesel Particulate Defuser).

Struktura systemu

Układ elektroniczny czujnika różnicy ciśnień jest wyposażony w czujnik ciśnienia, który rozdziela dwie komory wewnątrz obudowy czujnika DPS. Czujnik ciśnienia generuje sygnał napięciowy w zakresie od 0 do 5 V. Napięcie wyjściowe rośnie wraz ze wzrostem różnicy ciśnień.

Przekrój poprzeczny czujnika różnicy ciśnień

Ciśnienie wejściowe jest zawsze mierzone poprzez przewód łączący czujnik z wlotem filtra na wszystkich czujnikach różnicy ciśnień. Ciśnienie wylotowe jest mierzone jako ciśnienie otoczenia przez otwór w obudowie czujnika lub przez przewód podłączony do wylotu z filtra.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!