Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
03.07 Czy ekologiczny samochód przyszłości zrobiony będzie z konopi? Reintrodukcja marihuany w przemyśle motoryzacyjnym. 03.07 Ważne zmiany w prawie zostały odwołane! Co z podatkiem od aut spalinowych? 03.07 Montaż DKZ w Audi krok po kroku [FILM] 03.07 Jak działają inteligentne pasy bezpieczeństwa? [FILM] 02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki.

Wtryskiwacze

Możliwe źródła hałasu i wibracji po wymianie dwumasowego koła zamachowego

Nietypowe odgłosy słyszane podczas uruchamiania silnika, jazdy lub wyłączania silnika, bywają uznawane za defekt dwumasowego koła zamachowego. Ich przyczynami mogą być jednak na przykład duże spadki napięcia podczas uruchamiania silnika, usterki układu wtryskowego czy luz poosiowy wałka zdawczego skrzyni biegów.

LPG w dieslach – czy to ma sens?

Polska jest w czołówce krajów wykorzystujących gaz LPG jako paliwo w samochodach benzynowych. Dużo rzadziej spotykamy pojazdy z silnikami wysokoprężnymi, które wykorzystują to paliwo. A szkoda, bo w tych jednostkach gaz przynosi nie tylko oszczędności, ale także poprawę osiągów, co pokazał test instalacji STAG DIESEL w Toyocie Hilux na dystansie 100 000 km.

Wtryskiwacze Common Rail – zobacz jak są zbudowane

Technologia Common Rail (CR) podbiła świat diesli już kilkanaście lat temu. Dziś trudno znaleźć samochód osobowy z silnikiem wysokoprężnym, wyposażonym w inny system wtrysku paliwa. Kluczem do wydajnej pracy jednostki napędowej są sprawne wtryskiwacze CR.

Aktualizacja CDIF/3 – marzec-kwiecień 2017

Pod koniec lutego ukazała się kolejna aktualizacja oprogramowania diagnostycznego CDIF/3. W tej edycji wprowadzono zmiany:

Sprytny sposób na wadliwe pompy common rail

Każdy mechanik, który miał do czynienia z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TDCi z Forda Mondeo III wie, jak kosztownym problemem jest łuszczenie się wałka pompy wysokiego ciśnienia. W Fordach Mondeo trzeciej generacji (2001-2007) do końca produkcji sobie z tym nie poradzono. W efekcie prawie każdy egzemplarz wcześniej czy później dotyka plaga metalowego pyłu, niszczącego po kolei […]

Nowe testery DeltaTech Electronics w Inter Cars

Asortyment Inter Cars poszerzył się o nowe testery DeltaTech Electronics. To pierwsze modele urządzeń z serii smart, przeznaczone do konkretnych problemów spotykanych w każdym warsztacie samochodowym. Charakteryzuje je prosta i kompaktowa budowa, łatwa obsługa oraz atrakcyjna cena.

Spotkania techniczne dla warsztatów motocyklowych

Firma TEXA zaprasza wszystkie warsztaty specjalizujące się w naprawach motocykli do uczestnictwa w serii spotkań technicznych poświęconych diagnostyce motocykli.

Brak mocy i głośna praca silnika Hyundaia H300

Właściciel dostawczego Hyundaia H1 H300 wyposażonego w silnik 2.5 CRDI skarżył się na głośną pracę jednostki napędowej oraz brak mocy. Co okazało się przyczyną problemu?

Ruszają dni otwarte w fabryce Lauber

Lauber rozpoczyna cykl dni otwartych w swojej fabryce w Słupsku. Dla gości będzie to doskonała okazja, aby na żywo prześledzić jak przebiega proces fabrycznej regeneracji części.

Czyszczenie wtryskiwaczy bez demontażu

By uniknąć usterek wtryskiwaczy, można systematycznie je czyścić. Urządzenie Jet Clean Tronic pozwala na wykonanie tego procesu bez demontażu wtryskiwacza.

Wtryskiwacze to element układu wtrysku paliwa, odpowiedzialny za podawanie paliwa do komory spalania silnika pod odpowiednim ciśnieniem. W konstrukcji współczesnych silników, wtryskiwacze podają precyzyjne dawki paliwa do cylindrów, rozpylając je w celu zoptymalizowania procesu spalania. Uszkodzenie wtryskiwaczy to jedna z poważniejszych awarii współczesnych pojazdów. Jego objawy to m.in. problemy z uruchomieniem silnika, utrata mocy czy zwiększone zużycie paliwa. Rozwiązaniem jest wymiana niesprawnego wtryskiwacza na nowy, popularna na polskim rynku jest także regeneracja wtryskiwaczy. Więcej o przyczynach usterek wtryskiwaczy, rynkowej ofercie tych podzespołów oraz metodach ich kontroli przeczytasz w powyższych artykułach.