Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Wtryskiwacze

Aktualizacja systemu diagnostycznego CDIF/3

Na początku maja firma AXES Systems oddała w ręce użytkowników nową aktualizację CDIF/3.

Nowoczesne silniki wymagają specjalnych świec zapłonowych

Motoryzacja rozwija się, a wraz z nią muszą rozwijać ofertę i technologię producenci części samochodowych. Dlatego Bosch stale wprowadza do oferty nowe świece zapłonowe, przeznaczone do najnowszych typów silników. I to zarówno do samochodów europejskich, jak i dalekowschodnich – japońskich i koreańskich.

Turbo-Tec. Ewolucja i rewolucja.

Dziś chcemy przybliżyć Państwu firmę Turbo-Tec, polską firmę, która stała się jednym z największych graczy na rynku usług regeneracji dla brażny automotive, ale nie tylko. Intensywny rozwój firmy jest dobrą okazją by przybliżyć profile jej działalności.

Nowa technologia systemu autogaz

STAG 500 DIS to rozwiązanie autogaz przeznaczone dla silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny.   Technologia została opracowana przez firmę AC S.A., producenta instalacji LPG marki STAG. System wyróżnia technologia pracy oparta w 100 procentach na zasilaniu gazowym, bez udziału benzyny.

Kwietniowe szkolenia w Inter Cars

Inter Cars zaprasza do udziału w szkoleniach dla mechaników. W kwietniu przygotowano dla nich spotkania m.in. w Centrum Szkoleniowym Inter Cars, które od niedawna może pochwalić się certyfikatem SUS 2.0.

Pomocnicy warsztatowi

Asortyment chemii warsztatowej nie ogranicza się tylko do zmywacza i odrdzewiacza. W katalogu produktów renomowanych producentów znajdziemy cały wachlarz środków, bez których trudno sobie wyobrazić sprawną naprawę współczesnego samochodu.

Nietypowe awarie – szarpanie w silniku 1.9 TDI

Ośrodek Badawczo Rozwojowy Turbo-Tec to wyspecjalizowane laboratorium wraz z profesjonalnie wyposażonym serwisem, w którym diagnozowane są przypadki awarii trudnych do weryfikacji i naprawy. Jednym z nich był silnik 1.9 TDI koncernu VW, w którym występowało szarpanie.

Nowa instalacja LPG dla silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Firma AC S.A. opatentowała instalację LPG z wtryskiem gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Rozwiązanie ma być jeszcze lepsze niż instalacje gazowe VI generacji.

Możliwe źródła hałasu i wibracji po wymianie dwumasowego koła zamachowego

Nietypowe odgłosy słyszane podczas uruchamiania silnika, jazdy lub wyłączania silnika, bywają uznawane za defekt dwumasowego koła zamachowego. Ich przyczynami mogą być jednak na przykład duże spadki napięcia podczas uruchamiania silnika, usterki układu wtryskowego czy luz poosiowy wałka zdawczego skrzyni biegów.

LPG w dieslach – czy to ma sens?

Polska jest w czołówce krajów wykorzystujących gaz LPG jako paliwo w samochodach benzynowych. Dużo rzadziej spotykamy pojazdy z silnikami wysokoprężnymi, które wykorzystują to paliwo. A szkoda, bo w tych jednostkach gaz przynosi nie tylko oszczędności, ale także poprawę osiągów, co pokazał test instalacji STAG DIESEL w Toyocie Hilux na dystansie 100 000 km.

Wtryskiwacze to element układu wtrysku paliwa, odpowiedzialny za podawanie paliwa do komory spalania silnika pod odpowiednim ciśnieniem. W konstrukcji współczesnych silników, wtryskiwacze podają precyzyjne dawki paliwa do cylindrów, rozpylając je w celu zoptymalizowania procesu spalania. Uszkodzenie wtryskiwaczy to jedna z poważniejszych awarii współczesnych pojazdów. Jego objawy to m.in. problemy z uruchomieniem silnika, utrata mocy czy zwiększone zużycie paliwa. Rozwiązaniem jest wymiana niesprawnego wtryskiwacza na nowy, popularna na polskim rynku jest także regeneracja wtryskiwaczy. Więcej o przyczynach usterek wtryskiwaczy, rynkowej ofercie tych podzespołów oraz metodach ich kontroli przeczytasz w powyższych artykułach.