By uniknąć usterek wtryskiwaczy, można systematycznie je czyścić. Urządzenie Jet Clean Tronic pozwala na wykonanie tego procesu bez demontażu wtryskiwacza.
W przypadku silników z zapłonem samoczynnym wtryskiwacze najczęściej cierpią na dwa typy przypadłości: nieszczelność zaworów sterujących wynikającą z ich zużycia oraz błędy dawkowania i rozpylania spowodowane zanieczyszczeniem końcówek i korpusów. O ile w pierwszym przypadku problemem jest uszkodzenie mechaniczne (choć w niektórych przypadkach złe działanie zaworu może być spowodowane zanieczyszczeniem), o tyle problemy drugiego rodzaju można rozwiązać poprzez czyszczenie chemiczne. Czyszczenie sprawdza się przede wszystkim w silnikach wyposażonych we wtryskiwacze Denso i Delphi.
W przypadku silników benzynowych usługa jest zalecana przede wszystkim w silnikach wyposażonych we wtrysk bezpośredni. W tych jednostkach oprócz samych wtryskiwaczy warto sprawdzić stan kolektora dolotowego. W tym rozwiązaniu paliwo jest podawane bezpośrednio do komory spalania, co powoduje problemy z zanieczyszczeniem zaworów. W ekstremalnych przypadkach dochodzi nawet to utraty ich szczelności i konieczności naprawy głowicy.
Oprócz samego urządzenia Jet Clean Tronic, oznaczonego numerem 5124, do czyszczenia wtryskiwaczy w silnikach Diesla potrzebny jest środek o nr art. 5155, zaś do wtryskiwaczy benzynowych i kolektorów dolotowych preparat o numerze 5151.
Na luty Liqui Moly przygotowało promocję, obniżając cenę na cały asortyment Jet Clean Tronic o 5%.
Komentarze