Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ rozrządu

Zestaw paska rozrządu do samochodów Ford/Volvo 2.5 l – różne modele po 2004 r.

Dołączana obecnie do zestawu paska rozrządu CT 979K3, rolka napinająca posiada inne wykonanie niż rolki montowane w samochodach wcześniej. Według producenta, podczas wymiany paska musi być stosowana nowa wersja rolki. Do regulacji mimośrodu, aż do pokrycia znaków służył klucz imbusowy. Nowa wersja wyposażona jest w zawleczkę, umożliwiającą bezpośredni montaż. Po montażu wszystkich elementów usuwamy zawleczkę […]

Nietypowe Awarie: BMW serii 5 i splot niezwykłych zdarzeń – rozwiązanie

Prawdziwe spustoszenie pod maską BMW 523i miało dość dziwną i rzadko spotykaną przyczynę. Mechanik, w którego warsztacie gościło auto musiał się sporo namęczyć, szukając niczym detektyw kolejnych poszlak. Rozwiązanie problemu BMW 5 Wszystko zaczęło się od najzwyklejszego zerwania paska klinowego. Nic nie wskazywało wówczas na to, że problem z BMW okaże się tak poważny. Po […]

Nowe ściągacze wtryskiwaczy i blokada rozrządu w Mark-Moto

Firma Mark-Moto wprowadziła do oferty cztery nowe narzędzia warsztatowe. Ściągacze i blokada przydadzą się w pojazdach marek Citroen, Peugeot, Renault, Nissan, Suzuki, Opel, VW, Audi, Seat oraz Skoda. Nowe narzędzia to: war314 – Ściągacz wtryskiwaczy Citroen, Peugeot 1.6 HDI war315 – Ściągacz wtryskiwaczy Renault, Opel, Nissan, Suzuki 1.9 DCI / CDTI war316 – Ściągacz wtryskiwaczy […]

,,Przygotować się do kontroli, nim będzie za późno” – wywiad z Tomaszem Łuczakiem, Prezesem Zarządu Envieco.

Unia Europejska kreuje się na światowego lidera w dziedzinie ochrony środowiska. Oznacza to, że wzrastają wymagania wobec przedsiębiorców z państw członkowskich. Zgodnie z prawem, warsztaty samochodowe są producentami odpadów i muszą je ewidencjonować. O problemach z tym związanych i ich rozwiązaniu rozmawiamy z Tomaszem Łuczakiem, twórcą platformy Envinet. Dlaczego dawniej warsztaty nie musiały raportować swojego […]

Nietypowe Awarie: BMW serii 5 i splot niezwykłych zdarzeń

W BMW 523i (E60) z 2006 r. (silnik 2.5l 177 KM) zaświeciła się kontrolka ładowania. Okazało się, że zerwaniu uległ pasek alternatora. Ta banalna usterka nigdy nie trafiłaby na łamy naszego cyklu, gdyby nie fakt, że stała się początkiem o wiele poważniejszych i na pozór zupełnie niezwiązanych z nią awarii samochodu… Po nitce do kłębka […]

Szkolenia Inter Cars w lutym

Na luty zaplanowane są szkolenia poświęcone układom hamulcowym, pomiarom oscyloskopowym, układom klimatyzacji, układom wspomagania kierownicy, instalacjom LPG, turbodoładowaniu silników i innym. Miasta, w których odbędą się zaplanowane szkolenia to: Białystok, Bielsko-Biała, Bydgoszcz, Częstochowa, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Kajetany, Listopada, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rybnik, Rzeszów, Siedlce, Wałcz, Waryńskiego, Wieliczka, Wrocław, Zielona Góra. Firmy szkolące to: Ate, BETiS, […]

Dodatki w zestawie rolek napinających oraz w zestawie paska zębatego dla Dacii, Nissana i Renault

Przy wymianie niektórych zestawów rolek napinających w autach marek Dacia, Nissan i Renault, niezbędna jest także wymiana określonych dodatków. Informacja dotyczy silników 1.4, 1.4 16V, 1.6, 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0, 2.0 16 V, montowanych w autach wymienionych wyżej marek. Dodatki, które należy wymienić zostały przedstawione na rysunku. Dodatkowy zakres dostawy: 1x osłona wałka rozrządu […]

Wymagania olejowe klasycznych samochodów

W ciągu kilku ostatnich dziesięcioleci rozwiązania konstrukcyjne stosowane w samochodach uległy poważnym zmianom. Podobnie było z olejem silnikowym. Jednak właściwości i skład współczesnych olejów nie zawsze odpowiadają wymogom starszych silników, a po drogach wciąż poruszają się miliony klasycznych samochodów. Dr Richard Pinchin z firmy Gulf Oil postanowił przyjrzeć się potrzebom ikon historii motoryzacji pod względem […]

ContiTech, Beru, Ferodo – rozstrzygnięcie konkursu

Dziękujemy za udział w konkursie, w którym nagrody ufundowały trzy firmy: ContiTech, Beru, Ferodo. Znamy już nazwiska zwycięzców. Konkurs MotoFocus Pytanie Ferodo: W którym roku i w jakim samochodzie po raz pierwszy seryjnie zamontowano klocki hamulcowe Ferodo? Odp.: Triumph TR3, 1956 rok Pytanie Beru: W którym roku Beru opracowało i wyprodukowało pierwsze świece żarowe? Odp.: […]

ContiTech, Beru, Ferodo – weź udział w nowym konkursie

Zachęcamy do udziału w naszym nowym konkursie, w którym nagrody ufundowały aż trzy firmy: ContiTech, Beru, Ferodo. Aby zagrać o cenne nagrody, wystarczy odpowiedzieć na trzy krótkie pytania. Konkurs MotoFocus Pytanie Ferodo: W którym roku i w jakim samochodzie po raz pierwszy seryjnie zamontowano klocki hamulcowe Ferodo?   Pytanie Beru: W którym roku Beru opracowało […]

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.