Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:47 Kierowcy elektryków dostają mandaty za parkowanie w wyznaczonych miejscach. Dlaczego? 04.07 UFI Group zapowiedziało nowość, którą zaprezentuje na ważnych targach branżowych 04.07 Mototechnika kończy współpracę z dystrybutorem części 04.07 Jak dobierać płyn katalityczny? Pytamy eksperta. 03.07 Castrol EDGE to najbardziej zaawansowana linia olejów silnikowych firmy

Układ rozrządu

Reorganizacja programu szkoleń technicznych Schaeffler

Pod swoją marką serwisową REPXPERT, Schaeffler opracował nowy rozszerzony program szkoleń technicznych. Nowe szkolenia mają jeszcze lepiej spełniać oczekiwania warsztatów oraz partnerów handlowych w przyszłości.

“Nieco pod prąd rynkowi”- wywiad ze Sławomirem Góralewskim

Sławomir Góralewski po wielu latach spędzonych w TRW, niedawno zmienił “barwy klubowe”, by zająć się reprezentacją marek HENGST oraz HEPU. Rozmawialiśmy m.in. o kulisach tej zmiany.

Czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu – jak działają i gdzie się znajdują?

Wał korbowy i wałek rozrządu wyposażone są w czujniki, które nieustannie zbierają dane o ich aktualnym położeniu i prędkości obrotowej. To informacje potrzebne do ustalenia m.in. najlepszego momentu na wtrysk porcji paliwa, który przełoży się zarówno na optymalne osiągi silnika, jak i normy emisji spalin. 

Układ paska w kąpieli olejowej – nowe rozwiązanie Gates

Firma Gates Corporation poinformowała o zastosowaniu na pierwszym montażu (OE) zintegrowanego układu paska pracującego w kąpieli olejowej (BiO), napinacza i zespołu kół zębatych ECO w wielu wymagających i bardzo wydajnych silnikach.

Podnośniki i klucze z szerokiej oferty PROLINE

W swojej ofercie PROLINE posiada szeroką gamę podnośników z funkcją szybkiego podnoszenia oraz podstawek. Firma oferuje również przydatne w każdym warsztacie klucze dynamometryczne.

Synchronizacja silnika – jak działa układ rozrządu?

Dla zapewnienia płynnej pracy silnika niezbędna jest pełna synchronizacja napędu mechanizmu rozrządu niezależnie od tego, czy w silniku zastosowano pasek zębaty, czy też łańcuch rozrządu.

Słów kilka o silniku 3.0 V6 ESL

Sześciocylindrowa jednostka opracowana wspólnie przez Renault i koncern PSA w drugiej połowie lat 90. powoli staje się motoryzacyjną legendą. Motor o mocy 211 KM posiada jeden pasek rozrządu o długości trzech metrów. Właśnie dlatego eksperci firmy SKF wybrali  go do roli demonstratora układu rozrządu.

Popularna marka w ofercie Inter-Team

Oferta Inter-Team poszerzyła się o szeroką gamę produktów dobrze znanej na polskim rynku marki części, dedykowanych do samochodów azjatyckich. W regularnej sprzedaży dystrybutora pojawi się blisko 5 000 referencji Blue Print.

Narzędzia HST z oferty Inter Parts

Inter Parts w swoim portfolio posiada produkty ponad 20 dostawców narzędzi oraz wyposażenia warsztatowego. Wśród propozycji dla mechaników znajduje się marka HST, polecana jako ekonomiczna alternatywa.

Regeneracja części, temat wiecznie żywy

Regeneracja części samochodowych jest tak stara, jak sama motoryzacja. Jeszcze zanim pojawiły się podmioty wyspecjalizowane w przywracaniu części do stanu ich używalności części regenerowano chałupniczymi sposobami. W niektórych miejscach na świecie to nadal jest jedyny sposób, by dać drugie życie pewnym podzespołom.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.