Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ rozrządu

Nowy katalog uszczelnień olejowych Payen

Federal-Mogul Motorparts opublikował nowy katalog uszczelnień olejowych Payen. Znajdziemy w nim 120 nowości oraz tysiące innych produktów do pojazdów osobowych, dostawczych i ciężarowych.

Majowe szkolenia w Inter Cars

Zachęcamy do zapoznania się z ofertową szkoleniową Inter Cars na maj.

Nowe referencje SKF na aftermarket

Blisko 30 nowych referencji powiększyło ofertę SKF do samochodów osobowych. Wśród nich są pompy wody, napinacze paska rozrządu oraz elementy zawieszenia do wielu popularnych na polskim rynku modeli.

Czym jest powłoka TRITAN?

Coraz bardziej wysilone konstrukcje silników benzynowych i wysokoprężnych, wymagają zastosowania elementów o większej wytrzymałości i odporności na zużycie. Jednym z kluczowych elementów jest łańcuch rozrządu.

Duże zmiany w zestawach SKF

SKF wprowadza nowe rozwiązania, nawet do produktów obecnych już na rynku. Najnowszym przykładem jest zmiana sposobu smarowania przegubów napędowych oraz zawartość zestawu napinacza paska rozrządu.

II edycja turnieju GORDON CHAMPION

Hurtownia Motoryzacyjna GORDON wraz z Zespołem Szkół Samochodowych w Bydgoszczy i firmami: Hella, Magneti Marelli, Airpress oraz Sentech zaprasza mechaników i elektromechaników do wzięcia udziału w drugiej edycji  konkursu Mistrza Elektroniki Samochodowej GORDON CHAMPION.

Toyota opracowuje silnik z nową skrzynią Direct Shift-CVT

Czwarta generacja bezstopniowej przekładni CVT, ma współpracować z 2-litrową jednostką benzynową. Oba podzespoły będą produkowane w stosunkowo świeżej technologii modułowej TNGA (Toyota New Global Architecture).

Marcowe szkolenia w Inter Cars

Inter Cars zaprasza do udziału w szkoleniach dla mechaników samochodów osobowych.

SKF ułatwia wymianę paska wieloklinowego

Konstruktorzy jednostek napędowych coraz częściej stosują pasek wieloklinowy. Z jednej strony jest mniej podatny na zerwanie, z drugiej jego wymiana wymaga od mechanika większego nakładu pracy.

Zbliżone konstrukcje napinaczy rozrządu w grupie PSA

Montaż paska rozrządu stanowi niekiedy wyzwanie. Zawsze należy postępować zgodnie z procedurą producenta samochodu. Często jednak zapominamy o precyzyjnym doborze lub kierujemy się innymi czynnikami np. ceną, co niestety może mieć przykre konsekwencje.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.