Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Układ rozrządu

Zanim wyremontujesz… Dodatki do silników z dużym przebiegiem.

Wielu kierowców na słowa “dodatek do oleju” automatycznie przywołuje na myśl motodoktora, czyli środek, który zwiększa lepkość oleju. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że oprócz klasycznych zagęszczaczy, na półce sklepowej możemy znaleźć wiele ciekawych preparatów, które potrafią rozwiązywać określone niedomagania silnika.

Wymiana rozrządu – konieczność w świeżo kupionym aucie

Nabycie używanego samochodu zawsze niesie ze sobą ryzyko ujawnienia się poważnej usterki już po dokonanej transakcji, a jedną z groźniejszych może być awaria napędu układu rozrządu – przestrzegają eksperci firmy SKF.

Delphi na targach Equip Auto 2017

W trakcie tegorocznej edycji targów Equip Auto firma Delphi zaprezentowała najnowsze technologie OE oraz rozbudowywane portfolio produktów.

Szkolenia Inter Cars w listopadzie

Inter Cars zaprasza wszystkich chętnych do wzięcia udziału w listopadowych szkoleniach przygotowanych przez firmę. Na liście dostępnych wydarzeń znaleźć można zarówno te skierowane do specjalistów z rynku osobowego, jak również tych zajmujących się samochodami użytkowymi.

221 nowych referencji Valeo

Oferta Valeo poszerzyła się o nowe przepływomierze powietrza oraz czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego.

Reorganizacja programu szkoleń technicznych Schaeffler

Pod swoją marką serwisową REPXPERT, Schaeffler opracował nowy rozszerzony program szkoleń technicznych. Nowe szkolenia mają jeszcze lepiej spełniać oczekiwania warsztatów oraz partnerów handlowych w przyszłości.

“Nieco pod prąd rynkowi”- wywiad ze Sławomirem Góralewskim

Sławomir Góralewski po wielu latach spędzonych w TRW, niedawno zmienił “barwy klubowe”, by zająć się reprezentacją marek HENGST oraz HEPU. Rozmawialiśmy m.in. o kulisach tej zmiany.

Czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu – jak działają i gdzie się znajdują?

Wał korbowy i wałek rozrządu wyposażone są w czujniki, które nieustannie zbierają dane o ich aktualnym położeniu i prędkości obrotowej. To informacje potrzebne do ustalenia m.in. najlepszego momentu na wtrysk porcji paliwa, który przełoży się zarówno na optymalne osiągi silnika, jak i normy emisji spalin. 

Układ paska w kąpieli olejowej – nowe rozwiązanie Gates

Firma Gates Corporation poinformowała o zastosowaniu na pierwszym montażu (OE) zintegrowanego układu paska pracującego w kąpieli olejowej (BiO), napinacza i zespołu kół zębatych ECO w wielu wymagających i bardzo wydajnych silnikach.

Choć często mianem rozrządu określane są wyłącznie pasek i rolki prowadzące, w rzeczywistości są one elementami napędu rozrządu, a nie rozrządu sensu stricte. Rozrząd jest układem sterującym silnika – zawiera w sobie elementy, które zarządzają pracą jednostki. Budowa układu rozrządu opiera się najczęściej na elementach takich jak: wałek rozrządu, popychacze szklankowe lub dźwignie zaworowe, a także regulatory hydrauliczne, zawory, prowadnice, wszelkiego rodzaju podkładki, sprężyny zaworowe i uszczelki. Więcej informacji na temat elementów rozrządu, rynkowej oferty części do tego układu można znaleźć w powyższych artykułach. Znajdują się tu także informacje techniczne i poradnikowe.