Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
02.07 Wielka Wyprawa Maluchów już na starcie! Wyruszy spod Pałacu Kultury i Nauki. 02.07 Inter Cars przedłuża współpracę z producentem olejów 02.07 Groupauto CEE ma nowego partnera 02.07 Szkolenia Marelli – wakacje i wrzesień 2024 02.07 Dodatkowe oświetlenie samochodu – co można zamontować i kiedy korzystać? MotoFocus TV.

Turbosprężarki

Co z regeneracją turbosprężarek “ze zmienną geomerią”?

Turbosprężarki „ze zmienną geometrią” Garrett VNT (Variable Nozzle Turbine) W 1991r. nastąpił przełom w technologii turbodoładowania silników spalinowych montowanych w samochodach osobowych. Stało się to wówczas, gdy jeden z największych producentów turbosprężarek do silników spalinowych, firma Garrett należąca do koncernu Honeywell, wprowadziła do produkcji turbosprężarkę typu VNT. Popularnie nazywane „turbosprężarki ze zmienną geometrią” – kierownicą […]

Awaryjność urządzenia doładowującego

W związku z coraz bardziej powszechnym zastosowaniem turbosprężarek w nowo produkowanych samochodach, należy zwrócić uwagę na warunki jej pracy. Należy pamiętać, że pracuje ona w temperaturach dochodzących do 700°C i w zakresie prędkości od 40 000 do 180 000 min-1. Przez co jest to bardzo czuły element na jakiekolwiek niedoskonałości warunków eksploatacyjnych. Wyrównoważenie elementów wirujących […]

10 przykazań eksploatacji turbosprężarki

Pomimo, że turbosprężarka jest urządzeniem bardzo precyzyjnym, jej mechanizm jest względnie prosty, wytrzymały i skuteczny. Przy właściwej obsłudze turbosprężarka jest zdolna do niezawodnej pracy przez długie lata, mimo że jej prędkość obrotowa dochodzi czasami do 200 000 obr/min. Turbosprężarka nie wymaga specjalnej obsługi. Zazwyczaj wystarczy okresowa kontrola jej mocowania do silnika, co zapewnia jej prawidłowe […]

Turbosprężarki używane

Turbosprężarka we współczesnych pojazdach zostaje coraz częściej stosowana zarówno w silnikach diesela jak i benzynowych. W tych pierwszych zdecydowanie można powiedzieć, że staje się nieodłącznym elementem, który niezbędny jest do współpracy z nowoczesnymi układami zasilania. W obydwu przypadkach konstrukcje turbosprężarek stają się coraz bardziej nowatorskie i skomplikowane, a ich budowa zdecydowanie odbiega od tych stosowanych […]

Moto-Remo

Moto-Remo Burzyńscy S.J. jest firmą rodzinną, działającą na rynku motoryzacyjnym od 1993 roku. Podstawowa działalność obejmuje naprawę i sprzedaż podzespołów silnikowych, w tym głównie turbosprężarek, sprężarek, pomp wodnych i głowic. Od 2000 roku Moto-Remo jest Autoryzowanym Serwisem oraz Dystrybutorem dwóch czołowych światowych producentów turbosprężarek BorgWarner Turbo Systems (KKK, Schwitzer) oraz Garrett Engine Boosting System. Wzajemna […]

Nowe turbosprężarki w Moto-Remo

Firma Moto-Remo, autoryzowany przedstawiciel światowych producentów turbosprężarek wprowadza do swojej oferty kolejne nowe turbosprężarki KKK do samochodów osobowych: 54319880002 stosowanych w samochodach marki Mercedes-Benz Smart 0,8 41 KM, 750441-0005 które mają zastosowanie w samochodzie marki Nissan X-Trail 2,2 105 kW oraz 54399880072 stosowana w samochodzie marki VW Passenger 1,9 TDI 105 KM. Więcej informacji na […]

Tłoki do Smarta

Do tej pory użytkownicy samochodów Smart Fortwo ( 33 – 45 Kw ) lub Crossblade ( 52 Kw ) w sytuacji kiedy tłoki w silnikach ich aut odsłużyły swój czas, zmuszeni byli do wymiany całego silnika. Firma Mahle wprowadza do sprzedaży tłoki dzięki którym można przywrócić do życia silniki o pojemności 599 ccm wyposażone w […]

Kolejne turbosprężarki w Moto-Remo

 Firma Moto-Remo, autoryzowany przedstawiciel światowych producentów turbosprężarek wprowadza do swojej oferty kolejne nowe numery turbosprężarek KKK do samochodów osobowych:. Nowością są turbosprężarki z oznaczeniem 54399880061 stosowane w samochodach marki Land Rover z silnikiem 3.6 TDV8.  

Filtr powodem awarii?

Niedawno niemal wszystkie polskie media zajmujące się motoryzacja publikowały wiadomość o poważnym uszkodzeniu samochodu z powodu niewłaściwego filtra oleju zamontowanego w trakcie gwarancyjnego przeglądu. Jedna z redakcji pisma motoryzacyjnego zwróciła się do mnie z pytaniem, czy jest to w ogóle możliwe, więc odpowiadam: możliwe niestety, a nawet bardzo prawdopodobne, i nie mają tu znaczenia ani […]

Co z regeneracją turbosprężarek? (Przygotowała firma Moto-Remo)

Turbosprężarki „ze zmienną geometrią” Garrett VNT (Variable Nozzle Turbine) W 1991r. nastąpił przełom w technologii turbodoładowania silników spalinowych montowanych w samochodach osobowych. Stało się to wówczas, gdy jeden z największych producentów turbosprężarek do silników spalinowych, firma Garrett należąca do koncernu Honeywell, wprowadziła do produkcji turbosprężarkę typu VNT. Popularnie nazywane „turbosprężarki ze zmienną geometrią” – kierownicą […]

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.