Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
22.11 Niespodziewane zmiany w “koszyku inflacyjnym” części samochodowych. Z czego wynikają? 22.11 5 typowych błędów – podczas wymiany świec zapłonowych 22.11 Za nami XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego 22.11 Szkolenie online: “MAHLE – warsztat przyszłości” 21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych

Turbosprężarki

Nowe turbosprężarki w Moto-Remo

Moto-Remo wprowadza do swojej oferty kolejne noweturbosprężarki do samochodów osobowych. Tym razem nowości to: • 752610-0025 – stosowana w samochodach marki Ford Transit TDCI o pojemności 2.4, 90kW/122kM i 103kW/140kM • oraz turbosprężarka producenta Mitsubishi o numerze referencyjnym 49135-02682 stosowana w samochodzie marki Mitsubishi Pajero o pojemności 2.5, 85kW/115kM.

Promocja w Moto-Remo

Firma Moto-Remo, autoryzowany przedstawiciel światowych producentów turbosprężarek ogłasza wiosenną promocję na nowe turbosprężarki. Promocja trwa do 30 kwietnia 2009r. W promocji przykładowo turbosprężrka do samochodu Audi A6 – 2,5l V6 180 km – jest dostępna już od 1900 zł netto. Ponadto Moto-Remo zaprasza do zapoznania się ze swoją nową witryną internetową www.motoarena.pl  

Nowe turbosprężarki w Moto-Remo

Firma Moto-Remo wprowadza do swojej oferty kolejne nowe numery turbosprężarek KKK do samochodów osobowych: 54359700014 i zamiennik 54359880014 stosowanych w samochodach marki Fiat Passenger car 1,25 SJTD, 66kW / 90 kM oraz turbosprężarki Garrett 755300-0007 i jej zamiennika 755300-0001 występujących w pojazdach: VW Touareg 5,0, 230kW@3750

Świece zapłonowe NGK do nowej, ekologicznej wersji Passata

NGK Spark Plug Europe, producent świec zapłonowych i sond lambda wyprodukował specjalną świecę zapłonową do nowego silnika Volkswagena – 1,4-litrowego TSI CNG, który pracuje zarówno na benzynie, jak i na naturalnym gazie. Nowa świeca SIZFR6A6D została stworzona specjalnie pod potrzeby tego silnika. Wraz z 1,4-litrowym silnikiem TSI CNG Volkswagen wprowadził silnik z bezpośrednim wtryskiem, który […]

Wymiana chłodnicy powietrza po uszkodzeniu turbosprężarki

Prawie każdy nowoczesny silnik diesla z turbosprężarką posiada chłodnice powietrza. Gorące powietrze (do 150 °C) sprężane przez turbosprężarkę, zanim osiągnie komorę spalania, jest schładzane przez chłodnicę powietrza. Skompresowane powietrze jest ochładzane przez powietrze z zewnątrz pojazdu (bezpośrednie chłodzenie) lub przez czynnik chłodzący silnika (chłodzenie pośrednie). Układ i funkcje tych dwóch systemów szczegółowo przedstawiono w ulotce […]

Nowe turbosprężarki w Moto-Remo

Firma Moto-Remo, autoryzowany przedstawiciel światowych producentów turbosprężarek wprowadza do swojej oferty kolejne nowe numery turbosprężarek Mitsubishi do samochodów osobowych: 49135-05671 która ma zastosowanie w pojeździe BMW 320D Sport 163 KM oraz 49135-06035 znajdująca się w samochodzie Ford Transit TDI 2.4, 120 KM. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.motoarena.pl.  

Co z regeneracją turbosprężarek “ze zmienną geomerią”?

Turbosprężarki „ze zmienną geometrią” Garrett VNT (Variable Nozzle Turbine) W 1991r. nastąpił przełom w technologii turbodoładowania silników spalinowych montowanych w samochodach osobowych. Stało się to wówczas, gdy jeden z największych producentów turbosprężarek do silników spalinowych, firma Garrett należąca do koncernu Honeywell, wprowadziła do produkcji turbosprężarkę typu VNT. Popularnie nazywane „turbosprężarki ze zmienną geometrią” – kierownicą […]

Awaryjność urządzenia doładowującego

W związku z coraz bardziej powszechnym zastosowaniem turbosprężarek w nowo produkowanych samochodach, należy zwrócić uwagę na warunki jej pracy. Należy pamiętać, że pracuje ona w temperaturach dochodzących do 700°C i w zakresie prędkości od 40 000 do 180 000 min-1. Przez co jest to bardzo czuły element na jakiekolwiek niedoskonałości warunków eksploatacyjnych. Wyrównoważenie elementów wirujących […]

10 przykazań eksploatacji turbosprężarki

Pomimo, że turbosprężarka jest urządzeniem bardzo precyzyjnym, jej mechanizm jest względnie prosty, wytrzymały i skuteczny. Przy właściwej obsłudze turbosprężarka jest zdolna do niezawodnej pracy przez długie lata, mimo że jej prędkość obrotowa dochodzi czasami do 200 000 obr/min. Turbosprężarka nie wymaga specjalnej obsługi. Zazwyczaj wystarczy okresowa kontrola jej mocowania do silnika, co zapewnia jej prawidłowe […]

Turbosprężarki używane

Turbosprężarka we współczesnych pojazdach zostaje coraz częściej stosowana zarówno w silnikach diesela jak i benzynowych. W tych pierwszych zdecydowanie można powiedzieć, że staje się nieodłącznym elementem, który niezbędny jest do współpracy z nowoczesnymi układami zasilania. W obydwu przypadkach konstrukcje turbosprężarek stają się coraz bardziej nowatorskie i skomplikowane, a ich budowa zdecydowanie odbiega od tych stosowanych […]

Wraz z rozwojem motoryzacji, turbosprężarki stały się powszechnie występującym podzespołem w układach napędowych samochodów osobowych. Jeszcze kilkanaście lat temu turbosprężarki najczęściej stosowane były w silnikach Diesla ze względu na ich słabsze osiągi, a w jednostkach benzynowych wykorzystywane były głównie na potrzeby sportów motorowych. Obecnie coraz rzadziej oferowane są silniki spalinowe nie posiadające turbosprężarki. Jest to podzespół narażony na zużycie, dlatego w wielu pojazdach po czasie eksploatacji konieczna staje się wymiana lub regeneracja turbosprężarki. W powyższych artykułach można znaleźć informacje o rynkowej ofercie turbosprężarek, a także materiały techniczne i poradnikowe.