Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Ciała obce w zaworze recyrkulacji spalin – skąd się biorą [Film]

Nierówna praca jednostki, której towarzyszą szarpnięcia oraz spadek osiągów, mogą być efektem ciała obcego w zaworze recyrkulacji spalin. Jeżeli w sterowniku zapisane są błędy P1444 i P16786, to poszukiwania rozwiązania problemu należy zacząć właśnie od zaworu EGR. Firma Motoservice Group przygotowała film instruktażowy, który pokazuje, w jaki sposób uporać się z taką sytuacją.

Awarie silnika 1.2 PureTech – co powoduje problemy z tą jednostką?

Silnik 1.2 PureTech koncernu PSA w momencie premiery zapowiadał się bardzo dobrze. W kategorii pojemności od 1.0 do 1.4 litra, kilkukrotnie zajął pierwsze miejsce w plebiscycie na silnik roku. Jednostka zebrała bardzo dobre oceny za swoje parametry pracy, oferując wysoki moment już przy niskich obrotach. Z czasem okazało się jednak, że zastosowane w nim rozwiązania […]

Czym objawia się uszkodzone koło pasowe?

Producent kół pasowych, a także m.in. poduszek silnika czy uszczelniaczy – Corteco, przygotował kilka przydatnych wskazówek dotyczących pracy i montażu koła pasowego. Poradnik przedstawia rodzaje kół pasowych oraz opisuje jakie są objawy nieprawidłowej pracy tych podzespołów.

Duże rozszerzenie termiki od DENSO

DENSO Aftermarket rozszerzyło program części do układów termicznych o 140 nowych numerów katalogowych, które mają łącznie 3436 zastosowań i zastępują 238 numerów części OE.

Szkolenie online na temat remontów silników spalinowych

Zapraszamy na szkolenie online, przygotowane dla naszych Czytelników przez firmę MAHLE. Poprowadzi je Maciej Hadryś, Kierownik Działu Technicznego MAHLE Aftermarket.

Technologia chłodzenia silników spalinowych

Efektywność pracy cieplnej silnika można zilustrować krzywą. Ponieważ obciążenie mechaniczne jest zwykle zmienne, zmienia się również obciążenie cieplne – a ponieważ silniki pracują dobrze tylko w wąskim zakresie temperatury, zachodzi konieczność jej ścisłej kontroli