Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
21.11 Hankook kupuje koreańskiego producenta części samochodowych 21.11 Profesjonalna ochrona dłoni: pasta do mycia rak i niewidzialna rękawiczka od Liqui Moly 21.11 XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego – transmisja online 20.11 Konkurs Delphi 20.11 Innowacyjne laserowe latarki taktyczne M-TECH TLF10x

Pierścienie, panewki, tłoki, zawory

Głowica cylindrów w silnikach spalinowych

Wiele się o niej słyszy, każdy obawia się jej awarii, a jej sprawny stan techniczny jest kluczowy dla prawidłowej eksploatacji. Głowica cylindrów to chyba najistotniejszy element silnika, bo pod nią zachodzą wszystkie procesy, dzięki którym silnik w ogóle działa. Z biegiem czasu element ten nabierał coraz bardziej zróżnicowanych kształtów. Można też powiedzieć, że to, co […]

Komory spalania w silnikach spalinowych

Od czasu pojawienia się na rynku silników tłokowych intensywne badania rozwojowe skupiają się na opracowaniu możliwie najbardziej wydajnych komór spalania. Wielu producentów zrezygnowało co prawda z produkcji silników spalinowych zasilanych benzyną i olejem napędowym, ale niektóre firmy nadal pracują nad stworzeniem nowych modeli. Chociaż na chwilę obecną nie wiemy, która grupa podjęła właściwą decyzję, to […]

Wydajność silników spalinowych

W ostatnich latach coraz większą popularność zdobywają samochody osobowe z napędem alternatywnym, a jednym z najczęstszych argumentów za silnikami elektrycznymi jest ich wyższa wydajność w porównaniu z jednostkami spalinowymi. Od momentu powstania silników benzynowych i wysokoprężnych nie ustają prace nad poprawą ich wydajności. W dalszym ciągu silniki te mają jednak poważne mankamenty. W artykule omówimy […]

Wymiana pierścieni ogniowych tulei cylindrowej

Prawidłowo zamontowane pierścienie zapewniają optymalne sprężanie i wydłużają żywotność silników wysokoprężnych. Tuleje cylindrowe wraz z pierścieniem zgarniającym (z ang. anti-polishing ring), zwanym także pierścieniem ogniowym, są często montowane w silnikach narażonych na duże obciążenie.

Zużyte pierścienie tłokowe – objawy awarii

Pierścienie tłokowe to drobny, ale bardzo ważny element wyposażenia każdego silnika spalinowego (wysokoprężnego i benzynowego). Objawy awarii zużytych pierścieni tłokowych najczęściej pojawiają się w samochodach z dużymi przebiegami, przekraczającymi 250 – 350 tys. kilometrów. Objawy świadczące o zużyciu pierścieni tłokowych można też zaobserwować w znacznie młodszych autach, które były niewłaściwie serwisowane (zły olej silnikowy) albo […]

Nowe dwuczęściowe tarcze hamulcowe do modeli BMW oraz Mercedesa

W ofercie firmy Meyle pojawiły się dwuczęściowe tarcze hamulcowe do popularnych modeli marek BMW i Mercedes. Nowe tarcze cechują się typowymi cechami produktu OE jak m.in. dokładność spasowania, mała głębokość wciskania i obniżona masa przekładająca się na oszczędniejsze zużycie paliwa. Nowe tarcze hamulcowe to produkt z linii Meyle PD – oferują wysoką skuteczność działania, komfort […]

Zmiana pierścienia czujnika wału, sprzęgło przeciążeniowe ITL [FILM]

W kole dwumasowym stosowanym w silnikach do Forda Transita 2.4 litra zastosowano nowy wieniec czujnika położenia wału oraz sprzęgło przeciążeniowe. Film przygotowany przez firmę Schaeffler prezentuje szczegóły nowych rozwiązań.

Hamulec pneumatyczny

W miarę, jak samochody przybierały na rozmiarach, stało się konieczne wprowadzenie ulepszeń do układu hamulcowego. Z pomocą przyszedł wynalazek z 1869 r., który pierwotnie miał służyć jako hamulec wagonów kolejowych. Ostatecznie okazał się on tak skuteczny na drodze, że od tamtej pory jest powszechnie stosowany w samochodach ciężarowych.