Menu
Informacje Części Technika Po godzinach
15:18 Konkurs Delphi: wyniki 14:12 Jak pozyskać młode talenty w branży lakierniczej? 12:47 Szkolenia Marelli: grudzień 2024 12:32 Jakie perspektywy mają europejscy producenci części? Nie wygląda to dobrze. 01.12 Jak dobierać olej do nowoczesnych samochodów? Wywiad.

Paski

Nadmierny hałas dobiegający z alternatora – przyczyny i możliwe rozwiązania

Alternator, w najprostszym ujęciu, to prądnica prądu przemiennego, która służy do zmiany energii mechanicznej w prąd przemienny. Prąd w alternatorze wytwarzany jest w nieruchomych uzwojeniach stojana poprzez wirujące pole magnetyczne wirnika. Produkt stosowany jest powszechnie jako źródło prądu w pojazdach mechanicznych, gdzie ładuje akumulator.

Wykonaj test nacisku DKZ przed rozpoczęciem demontażu

Dwumasowe koło zamachowe (DKZ) odgrywa kluczową rolę w nowoczesnych konstrukcjach silnikowych, które pomimo coraz większych mocy i wyższych momentów obrotowych nie ustępują kulturą pracy ich poprzednikom. Konstrukcja DKZ to zintegrowany system sprężyn i tłumików, który sprawnie pochłania i niemal całkowicie eliminuje wibracje skrętne powstające w układzie przeniesienia napędu.

Zestaw pasków klinowych dla samochodów użytkowych od MEYLE

Wraz z 13 nowymi referencjami zestawów pasków żebrowych dla samochodów użytkowych, producent z Hamburga oferuje od teraz nowe rozwiązania do napraw samochodów użytkowych. MEYLE rozszerza swój asortyment w zestawach pasków żebrowych do łącznie 18 referencji. Kompletny zestaw, składający się napinacza paska, rolek zwrotnej i prowadzącej oraz paska klinowego, jest dostępny pod jednym numerem MEYLE. Rolki […]

SKF ułatwia wymianę paska wieloklinowego

Konstruktorzy jednostek napędowych coraz częściej stosują pasek wieloklinowy. Z jednej strony jest mniej podatny na zerwanie, z drugiej jego wymiana wymaga od mechanika większego nakładu pracy.

Mechanicy w czasach PRL

Pozwólcie, że przypomnę moje doświadczenia z mechanikami samochodowymi w czasach, kiedy to dopiero wkraczałem, a właściwie wjeżdżałem do krainy motoryzacji swoim wspaniałym maluchem, czyli Fiatem 126p. Był to już schyłek PRL-u, ale sposób obsługi klientów w warsztatach pozostawał nadal taki, jak w filmach Stanisława Barei.

Czy wiesz jak działa napęd osprzętu silnika?

Od prostego napędu alternatora i pompy cieczy chłodzącej do paska typu Multi-V napędzającego cały osprzęt silnika – wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat tego skomplikowanego układu. Z biegiem czasu nie tylko zwiększała się liczba urządzeń napędzanych paskiem, ale także ich moc, dlatego tradycyjne paski klinowe przestały wystarczać. Początkowo projektanci silników próbowali stosować kilka pasków, ale […]

Paski klinowe oraz wielorowkowe firmy NTN-SNR

Firma NTN-SNR wprowadziła do swojej oferty ponad 700 referencji pasków klinowych i wielorowkowych, co stanowi 97% pokrycia polskiego parku pojazdów. Gwarancja jakości OE, produktów firmy NTN-SNR, a przede wszystkim chęć pozytywnej odpowiedzi na zapotrzebowanie Klientów sprawiła, że do rozwoju tej gamy produktów zaprosiliśmy wyłącznie uznanych producentów OE. Rosnąca ilość podzespołów, współpracujących w układzie osprzętu silnika, […]

Historia zatacza krąg

Historia czasem rzeczywiście potrafi zatoczyć krąg. Przykładem mogą być dzieje związku firm Fomar, Roulunds i MAT Holdings. Marka Fomar Friction istnieje od roku 2004 i obecnie należy do najbardziej rozpoznawanych marek ciernych części hamulcowych w Europie Centralnej i Wschodniej. Jej historia jest jednak znacznie dłuższa, gdyż zacząć ją można od niewielkiego zakładu, jaki w jeszcze […]

Jubileusz Optibelt w Polsce

W tym roku firma Optibelt obchodzi 15-lecie polskiego oddziału. Centralnym punktem obchodów jubileuszu niemieckiego producenta pasków napędowych będzie konferencja podsumowująca działalność, połączona ze spotkaniem dystrybutorów, klientów i pracowników. Pod koniec czerwca do Polski przyjadą najważniejsi klienci spółki oraz ścisłe kierownictwo centrali przedsiębiorstwa. Optibelt Polska sp. z o.o. jest jednym z filarów europejskiej sieci dystrybucji Arntz […]

Nietypowe Awarie: BMW serii 5 i splot niezwykłych zdarzeń – rozwiązanie

Prawdziwe spustoszenie pod maską BMW 523i miało dość dziwną i rzadko spotykaną przyczynę. Mechanik, w którego warsztacie gościło auto musiał się sporo namęczyć, szukając niczym detektyw kolejnych poszlak. Rozwiązanie problemu BMW 5 Wszystko zaczęło się od najzwyklejszego zerwania paska klinowego. Nic nie wskazywało wówczas na to, że problem z BMW okaże się tak poważny. Po […]

Paski wielorowkowe osprzętu to powszechnie stosowane elementy, napędzające szereg różnych podzespołów: sprężarkę klimatyzacji, alternator czy pompę wspomagania układu kierowniczego w samochodach z napędem spalinowym. Z uwagi na zmniejszanie pojemności skokowej silników oraz szeroko pojętą ekologię, paski osprzętu pracują dziś w znacznie trudniejszych warunkach niż jeszcze kilkanaście lat temu. W tej kategorii artykułów można znaleźć informacje dotyczące rynkowej oferty pasków, a także instrukcje i porady dotyczące ich montażu czy konserwacji.