Usterka w Skodach z DSG

2 listopada 2009, 0:00

Niektóre samochody Skoda Superb II i Octavia II ze skrzyniami biegów DSG, wyprodukowane w Czechach między wrześniem 2008 a sierpniem 2009 mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa swoich użytkowników. W Polsce akcja obejmuje 206 aut.

W niektórych samochodach Skoda Superb II i Octavia II wyposażonych w sześciobiegową skrzynię biegów DSG, wyprodukowanych w Czechach w okresie od września 2008 do sierpnia 2009, z powodu niewłaściwej pracy sterownika skrzyni biegów może stanowić zagrożenie dla uczestników ruchu drogowego. Sterownik skrzyni biegów może niewłaściwie interpretować temperaturę sprzęgła i uaktywnić funkcję ochronną tego elementu, co objawia się miganiem wskaźnika biegu, „szarpaniem” pojazdem, zmniejszeniem momentu obrotowego silnika oraz wyłączeniem sprzęgła.

Właściciele aut o numerach VIN podanych w załączniku zostaną powiadomieni przez dilerów o ryzyku. W autoryzowanych serwisach zostanie dokonana bezpłatna kontrola oraz, w uzasadnionych przypadkach, zmiana oprogramowania sterownika skrzyni biegów.

Źródło:
UOKiK, 29.10.2009

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Olej  Liqui Moly do przekładni DSG
Olej Liqui Moly do przekładni DSG

Doppelkupplungsgetriebe-Öl 8100 jest to olej do dwusprzęgłowych przekładni automatycznych stosowanych przez koncern Volkswagen. Pojazdy wyposażone w przekładnie DSG są stosunkowo nowymi pojazdami jednak ze względu na częstotliwość wymiany tego oleju (60.000 km) oraz fakt że samochody takie coraz częściej trafiają do serwisów niezależnych Liqui Moly wprowadza na rynek olej odpowiedni do przekładni dwusprzęgłowych. Zastosowanie wysokiej […]

Olej do dwusprzęgłowych skrzyń biegów typu DSG
Olej do dwusprzęgłowych skrzyń biegów typu DSG

Firma Ravenol stworzyła olej, zaprojektowany specjalnie do zastosowania w dwusprzęgłowych przekładniach Volkswagena DSG (Dual Clutch Gear). Jest to częściowo syntetyczny olej zapewniający odpowiednie właściwości smarne w warunkach znacznego obciążenia w okresach letnich i przy niskich temperaturach zimowych. Ravenol DCT/DSG Fluid umożliwia praktycznie bezpoślizgową eksploatację przekładni a przez to minimalne straty momentu obrotowego. Olej przekładniowy oferuje: […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!