Tak wygląda filtr oleju po 3 latach pracy bez wymiany
Opublikowane przez: Redakcja,
https://motofocus.pl/
19 stycznia 2016, 16:04
O tym, że w samochodach należy regularnie wymieniać wszystkie filtry, mechaników nie trzeba przekonywać. Niestety wśród przeciętnych użytkowników auta, wiedza ta nie jest już tak rozpowszechniona. Nieraz klienci warsztatów na propozycję wymiany filtrów, reagują, jakby ktoś ich chciał naciągnąć.
Są ludzie, niczym niewierny Tomasz, którzy dopóki nie zobaczą, to nie uwierzą. Można ich przekonywać, mówić i stawać na głowie, a ci i tak muszą zobaczyć, żeby zmienić swoje zdanie. Dlatego dobrze mieć w zanadrzu przykład, którym można się posiłkować w razie, gdy z takim niedowiarkiem mamy do czynienia. Taki klient często przekonuje, że wymiana wszystkich filtrów w samochodzie to zbędny wydatek.
Znakomicie potrzebę wymiany filtru oleju obrazuje ten film, na którym rozebrany na części pierwsze jest właśnie ten element. Po trzech latach eksploatacji obraz jest po prostu szokujący. Lepka maź, która przykleja się do wszystkiego i na sto procent uniemożliwia dalsze filtrowanie oleju z niepożądanych drobinek. Znakomity przykład, jak zaoszczędzone kilkadziesiąt złotych na wymianie filtra, może przerodzić się w znacznie kosztowniejszą naprawę.
W ofercie Denckermann w ostatnim czasie pojawiło 77 nowych referencji filtrów. Są to głównie filtry kabinowe (35 referencji) oraz powietrza (26 pozycji), a także paliwa (9 produktów) i oleju (7 referencji). Szczegółową listę nowości znajdą Państwo poniżej oraz w załączniku: Nr DKM Nazwa Zastosowanie A140943 Filtr powietrza Hyundai H1 2500CRDI 16V 2007- A140972 […]
W ofercie marki Denckermann pojawiły się ostatnio nowe filtry paliwa, powietrza, oleju i kabiny oraz 21 referencji amortyzatorów. Szczegółowa lista nowości poniżej: Nr DKM Nazwa Zastosowanie A120310 Filtr paliwa Citroen/Peugeot 2.0HDI 10/03- A120338 Filtr paliwa Chrysler Voyager 2.5CRD 02/01- A140950 Filtr powietrza Jeep Grand Cherokee 4.0/4.7/5.2 95- A141240 Filtr powietrza MCC Smart 0.6 (M160R3) 98/07- […]
Jednostka RB30 znana jest z takich legendarnych modeli jak chociażby Nissan Skyline. Jednak nie jest tajemnicą, że seryjna moc jednostek dla niektórych to zdecydowanie za mało. Austriacka firma tunerska wzięła na warsztat trzylitrową jednostkę japońskiego producenta samochodów. Ciężko jednak stwierdzić czy jakikolwiek element seryjny zachował się w tym silniku, a już na pewno nie jest […]
Komentarze
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim,
20 stycznia 2016, 11:15
130
Podejrzanie wygląda ta maź w tym filtrze,jest dużo rdzy.Prawdopodobnie ten filtr leżał długo na dworze przez co dostała się do środka woda.Nie widać śladów starego przepalonego oleju.Filtr po trzech latach eksploatacji w środku powinien wyglądać zupełnie inaczej.
Owszem trzeba wymieniac wszystkie filtry ale wtedy kiedy jest to konieczne . Naciagactwem jest wymienianie wszystkich filtrow kiedy ktos robi rocznie kilka tys km . Jedynie filtr oleju wymieniamy raz do roku razem z olejem. W dieslach filtr paliwa dobre jest zmienic przed zima.pozostale filtry trzeba sprawdzac i wymieniac w razie potrzeby. Warsztat za wymiane kazdego liczy sobie po 30 zl i dlatego z gory zaklada ze jak wymiana oleju to i wszystkich filtrow co jest naciaganiem klienta.
Filmik faktycznie wygląda podejrzanie. Filtr prawdopodobnie 3 lata ma, ale leżakowania na złomie. Przecięty filtr "gumówką" ma prawo być zaschnięty od temperatury ale nie w takim stanie. Gwint oraz ścianka z uszczelką zaklejona grubą warstwą zaschniętego błota z rdzą a nawet innymi odpadami z ziemi świadczy, że właśnie tam ostatnio było jego miejsce a nie w samochodzie (chyba że mechanik przecinał go w błocie a nie warsztacie). W świeżo wykręconym filtrze gwint byłby jedynie lekko zaoliwiony nawet gdyby miał 10 lat. Ponadto duża ilość rdzy i wody potwierdza że filtr leżakował na śmietniku czy złomie, ewentualnie przebywał tam razem z wymontowanym starym silnikiem, gdzie woda i warunki atmosferyczne zrobiły swoje.
Ponadto filtr polskiej produkcji może sugerować, że był użytkowany w Polsce, co według filmu niestety w oczach obcokrajowców źle świadczy o nas Polakach jako użytkownikach samochodów.
Film nie do końca prawdziwy filtr mógł leżeć 3 lata z silnikiem na dworze ale nie zgodzę się że ten filtr jeździł 3 lata w samochodzie, za dużo rdzy i syfu jakieś trawy czy ściółki, maź się zgodzę jak ktoś robi b.krótkie odcinki i nie dogrzewa silnika, lub uszczelka pod głowica uległą uszkodzeniu i woda - płyn chłodniczy dostał się do oleju i wtedy powstaje maź. Film trochę naciągany Pozdrawiam
Jeszcze nie widziałem tak zardzewiałego filtra zdemontowanego z auta, tam nawet gwint jest skorodowany, W dodatku na filtrze widnieje stara nazwa firmy FILTRON z czasów PRL !!! Przyjrzyjcie się !!! Od 2001 roku nazwa firmy to Wix Filtron Sp. z o.o. Ten filtr mógł leżeć pod chmurką Ponad 20 lat. Moim zdaniem autor filmu jest kompletnym laikiem i sam się ośmieszył.
Jak zwykle robienie z ludzi debili wystarczy zobaczyć w pierwszych chwilach filmu że filtr jest pordzewiały w wew. stronie gwintu i po zew. stronie co oznacza że od długiego czasu leżał gdzieś w wodzie błocie itd... jeśli był by zamontowany w aucie to olej silnikowy nie dopuścił by do pojawienia się rdzy . Tak na marginesie wyciągałem filtry z samochodów pracując przy rozbiórkach aut po kilku latach nigdy nie trafiłem na podobny wygląd nawet w 30 % Bzdura na resorach ....
Kochani mam problem! Wymiana filtru oleju... przy probie wykrecenia starego filtru niestety zostal sam gwint (zaparzony) nie idzie wykrecic starej czesci... macie jakis sposob by wykrecic ten gwint? Pom9cy!
Tak wygląda filtr, który przeleżał na dworze 3 lata a nie który był zamontowany w pracującym silniku....(deszczówka na dnie puszki niby skąd się tam wzięła :-)?!)
Ja mogę pokazać jak wyglądają moje filtry po 30tys. km i 2 latach, zupełnie inaczej, całkiem normalnie. Jedyna różnica to taka, że Mann jest twardy a SCT miękki. :-)
Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania, korzystania z narzędzi analitycznych, marketingowych oraz systemu komentarzy.
Szczegóły znajdziesz w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies, kliknij w przycisk „Rozumiem i akceptuję”. Jeżeli chcesz edytować ustawienia plików cookies, kliknij w przycisk „Ustawienia”.
Ta witryna korzysta z plików cookie, aby poprawić komfort korzystania z niej przez użytkownika. Spośród nich w przeglądarce użytkownika zapisywane są tylko te pliki cookie, które zostały zaklasyfikowane jako niezbędne, ponieważ są one niezbędne do działania podstawowych funkcji witryny. Korzystamy również z plików cookie innych firm, które pomagają nam analizować i zrozumieć sposób korzystania z witryny przez użytkowników. Pliki cookie są zapisywane w przeglądarce użytkownika wyłącznie za jego zgodą. Użytkownik ma również możliwość zrezygnowania z tych plików cookie. Jednak rezygnacja z niektórych z tych plików cookie może wpłynąć na komfort przeglądania witryny.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Te pliki cookie zapewniają podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony internetowej, w sposób anonimowy.
Cookie
Duration
Description
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Analityczne".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez GDPR w celu rejestrowania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Funkcjonalne".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Pliki te służą do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Niezbędne".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Inne".
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent. Ten plik cookie służy do przechowywania zgody użytkownika na pliki cookie z kategorii "Wydajność".
viewed_cookie_policy
11 months
Ten plik cookie jest ustawiany przez wtyczkę GDPR Cookie Consent i służy do przechowywania informacji o tym, czy użytkownik wyraził zgodę na używanie plików cookie. Nie przechowuje on żadnych danych osobowych.
Funkcjonalne pliki cookie pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji stron trzecich.
Pliki cookie dotyczące wydajności służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga w zapewnieniu odwiedzającym lepszych wrażeń z użytkowania.
Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcje z witryną. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.
Reklamowe pliki cookie są używane do wyświetlania odwiedzającym odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Te pliki cookie śledzą odwiedzających w różnych witrynach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 20 stycznia 2016, 11:15 13 0
Podejrzanie wygląda ta maź w tym filtrze,jest dużo rdzy.Prawdopodobnie ten filtr leżał długo na dworze przez co dostała się do środka woda.Nie widać śladów starego przepalonego oleju.Filtr po trzech latach eksploatacji w środku powinien wyglądać zupełnie inaczej.
Odpowiedz
Anonim, 20 stycznia 2016, 12:35 2 -3
Silnik jak się rozgrzeje, potem się schładza i zbiera się w nim woda, jak się lata na krótkich dystansach to nie zdąży ona w całości odparować...
Odpowiedz
Anonim, 20 stycznia 2016, 12:35 2 -1
Ale fakt mega syf jakby ktoś na Castrolu tylko jeździł...
Odpowiedz
tyt, 20 stycznia 2016, 19:24 4 0
Filtr z wyprzedaży po powodzi w Dakolu z 2010r.
Odpowiedz
Anonim, 20 stycznia 2016, 19:47 10 0
To jakaś podpucha jak by go wykręcił to gwint byłby niezardzewiały on mógł 3 lata ale w Wiśle leżeć
Odpowiedz
Anonim, 20 stycznia 2016, 20:43 3 0
eeee - nne ma szans
Odpowiedz
Anonim, 20 stycznia 2016, 20:46 5 0
bujda na resorach
Odpowiedz
Patryk, 20 stycznia 2016, 23:55 6 -1
moim zdaniem tez bujda ktoś chyba przesadził z moto doktorami :D
Odpowiedz
Maly, 21 stycznia 2016, 9:09 3 -4
Owszem trzeba wymieniac wszystkie filtry ale wtedy kiedy jest to konieczne . Naciagactwem jest wymienianie wszystkich filtrow kiedy ktos robi rocznie kilka tys km . Jedynie filtr oleju wymieniamy raz do roku razem z olejem. W dieslach filtr paliwa dobre jest zmienic przed zima.pozostale filtry trzeba sprawdzac i wymieniac w razie potrzeby. Warsztat za wymiane kazdego liczy sobie po 30 zl i dlatego z gory zaklada ze jak wymiana oleju to i wszystkich filtrow co jest naciaganiem klienta.
Odpowiedz
lewar, 21 stycznia 2016, 9:34 2 0
Filmik faktycznie wygląda podejrzanie. Filtr prawdopodobnie 3 lata ma, ale leżakowania na złomie. Przecięty filtr "gumówką" ma prawo być zaschnięty od temperatury ale nie w takim stanie. Gwint oraz ścianka z uszczelką zaklejona grubą warstwą zaschniętego błota z rdzą a nawet innymi odpadami z ziemi świadczy, że właśnie tam ostatnio było jego miejsce a nie w samochodzie (chyba że mechanik przecinał go w błocie a nie warsztacie). W świeżo wykręconym filtrze gwint byłby jedynie lekko zaoliwiony nawet gdyby miał 10 lat. Ponadto duża ilość rdzy i wody potwierdza że filtr leżakował na śmietniku czy złomie, ewentualnie przebywał tam razem z wymontowanym starym silnikiem, gdzie woda i warunki atmosferyczne zrobiły swoje.
Ponadto filtr polskiej produkcji może sugerować, że był użytkowany w Polsce, co według filmu niestety w oczach obcokrajowców źle świadczy o nas Polakach jako użytkownikach samochodów.
Odpowiedz
Paul, 21 stycznia 2016, 15:23 3 0
Film nie do końca prawdziwy filtr mógł leżeć 3 lata z silnikiem na dworze ale nie zgodzę się że ten filtr jeździł 3 lata w samochodzie, za dużo rdzy i syfu jakieś trawy czy ściółki, maź się zgodzę jak ktoś robi b.krótkie odcinki i nie dogrzewa silnika, lub uszczelka pod głowica uległą uszkodzeniu i woda - płyn chłodniczy dostał się do oleju i wtedy powstaje maź. Film trochę naciągany Pozdrawiam
Odpowiedz
MM, 14 lutego 2016, 15:36 4 0
Jeszcze nie widziałem tak zardzewiałego filtra zdemontowanego z auta, tam nawet gwint jest skorodowany, W dodatku na filtrze widnieje stara nazwa firmy FILTRON z czasów PRL !!! Przyjrzyjcie się !!! Od 2001 roku nazwa firmy to Wix Filtron Sp. z o.o. Ten filtr mógł leżeć pod chmurką Ponad 20 lat. Moim zdaniem autor filmu jest kompletnym laikiem i sam się ośmieszył.
Odpowiedz
lbn, 5 lutego 2017, 12:43 3 0
Jak zwykle robienie z ludzi debili wystarczy zobaczyć w pierwszych chwilach filmu że filtr jest pordzewiały w wew. stronie gwintu i po zew. stronie co oznacza że od długiego czasu leżał gdzieś w wodzie błocie itd... jeśli był by zamontowany w aucie to olej silnikowy nie dopuścił by do pojawienia się rdzy . Tak na marginesie wyciągałem filtry z samochodów pracując przy rozbiórkach aut po kilku latach nigdy nie trafiłem na podobny wygląd nawet w 30 % Bzdura na resorach ....
Odpowiedz
Justyna audi a4b5, 6 listopada 2018, 15:09 0 0
Kochani mam problem! Wymiana filtru oleju... przy probie wykrecenia starego filtru niestety zostal sam gwint (zaparzony) nie idzie wykrecic starej czesci... macie jakis sposob by wykrecic ten gwint? Pom9cy!
Odpowiedz
mr x & mr y, 6 listopada 2018, 16:05 2 0
bujda na resorach. on raczej leżał trzy lata w beczce po oleju razem z innym złomem.
Odpowiedz
Anonim, 29 listopada 2018, 12:44 2 0
Tak wygląda filtr, który przeleżał na dworze 3 lata a nie który był zamontowany w pracującym silniku....(deszczówka na dnie puszki niby skąd się tam wzięła :-)?!)
Odpowiedz
nomek, 16 grudnia 2018, 19:27 2 0
Ja mogę pokazać jak wyglądają moje filtry po 30tys. km i 2 latach, zupełnie inaczej, całkiem normalnie. Jedyna różnica to taka, że Mann jest twardy a SCT miękki. :-)
Odpowiedz
Anonim, 10 maja 2019, 14:20 2 0
Ten filtr napewno nie jest wyjęty prosto z samochodu. Bujdy, co nie oznacza że filtr trzeba wymieniać łącznie z olejem.
Odpowiedz
Sado, 16 marca 2020, 22:03 1 0
Skąd zes to wyciągnął z Ursusa 60 masakra ...
Odpowiedz
biedak robiacy wesele w remizie wiejskiej, 4 lutego 2022, 6:42 0 0
Spoko, no nie wyglada dobrze. Kiedys jezdzilem seicento prawie bez oleju, bagnet nie lapal;).
Odpowiedz
Hydraulik, 29 lutego 2024, 11:03 0 0
Chyba muszlę klozetową filtrował
Odpowiedz