Układ zapłonowy pojazdu musi gwarantować zapłon właściwego cylindra w odpowiednim czasie — tysiące razy na minutę. Kąt wyprzedzenia zapłonu ma zatem newralgiczne znaczenie. Ułamek sekundy spóźnienia może być przyczyną wielu problemów związanych z pracą silnika, takich jak wypadanie zapłonu, zmniejszenie mocy czy wysokie spalanie paliwa. Firma Delphi wie, jak ważne jest skuteczne działanie podzespołów już za pierwszym razem — dlatego w produkcji każdej cewki zapłonowej wykorzystują ponad 100 lat doświadczenia w zakresie oryginalnych części, co niezmiennie gwarantuje maksymalną moc, osiągi zgodne ze specyfikacją OE i pełne zadowolenie klientów.
Optymalna długość przewodów
Dłuższy przewód generuje różnice w napięciu, a to z kolei przekłada się na zwiększenie ciśnienia, które niszczy izolację i powłoki przewodów. Dlatego Delphi ściśle kontroluje długość przewodu między uzwojeniem pierwotnym a wtórnym. Jakie są tego konsekwencje? Uzwojenie wtórne ma mniejszą średnicę i jest znacznie dłuższe od uzwojenia pierwotnego, w wyniku czego uzyskano prąd wyjściowy niezbędny do zagwarantowania przeskoku napięcia przez odstęp elektrod świecy zapłonowej.
Inteligentne rozwiązania
Cewka zapłonowa musi być równo ułożona i nawinięta. Dlatego uzwojenie pierwotne i wtórne jest nawinięte w sposób niezwykle staranny i ścisły bezpośrednio na rdzeń stalowy o zastrzeżonej konstrukcji. Ta metoda zapewnia maksymalne natężenie pola magnetycznego w każdym zwoju przewodu. Uzwojenie wtórne w produktach Delphi jest również nawinięte na większą liczbę sekcji w porównaniu z produktami konkurencyjnymi w celu zapewnienia spójnej dystrybucji napięcia i niezawodnego działania cewki.
Elementy wysokiej jakości
Delphi stosuje wyłącznie przewody i powłoki najwyższej jakości, odporne na pęknięcia i przedziurawienie, a także wolne od niedoskonałości mogących spowodować awarię cewki. Specjalna powłoka epoksydowa umożliwia izolowanie przewodów i dba o ich rozdzielenie. Przerwy w powłoce epoksydowej mają negatywny wpływ na integralność izolacji, dlatego stosowana jest specjalna technika próżniowa, która eliminuje pęcherzyki powietrza i niedoskonałości, a także zapobiega wewnętrznym wyładowaniom łukowym i spięciom.
Więcej informacji na temat cewek zapłonowych znajdziesz tutaj.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Laik, 26 września 2024, 9:21 1 0
Bardzo przekonywujące :) Ja słyszałem, że konkurencja ma jeszcze większą ilość sekcji.
Odpowiedz
Adle, 26 września 2024, 13:59 3 0
Akapit zaczynający się od: "Optymalna długość przewodów..." to kompletny bełkot. Redakcja powinna choć trochę weryfikować teksty - również te sponsorowane.
Odpowiedz
Moto4x4, 28 września 2024, 17:34 0 -1
Gdzie można je kupić bo nie widać ich w rynku
Odpowiedz