Przenośne urządzenia, pozwalające na korzystanie z internetu w każdym miejscu powoli stają się coraz bardziej popularne. Korzysta z nich także spore grono pracowników warsztatów, co pokazują wyniki naszej ankiety.
Pół na pół – wyniki ankiety dotyczącej urządzeń mobilnych
Dzięki smartfonom i tabletom można korzystać m.in. z katalogów części. Często są one połączone z instrukcjami montażu, również w formie video. Aplikacje ułatwiają dostęp do danych, do których dawniej nie można było dotrzeć, lub wymagało to długotrwałego wertowania kart katalogów. W internecie można też w łatwy i szybki sposób skonsultować się w sprawie naprawy z „kolegami po fachu" lub przeczytać o nowościach z branży, np. na łamach naszego portalu.
Największa część użytkowników, którzy wzięli udział w naszej ankiecie przyznała, że często korzysta z urządzenia mobilnego podczas pracy w warsztacie. Taką odpowiedź wskazało ponad 32% ankietowanych. Sporadycznie z urządzeń mobilnych w warsztacie korzysta 17% użytkowników. W sumie do obcowania z nowymi technologiami w warsztacie przyznało się więc ok. połowy ankietowanych.
26% warsztatowców posiada urządzenie mobilne, ale nie korzysta z niego podczas pracy. Z kolei jedna czwarta głosujących, w ogóle nie posiada sprzętu umożliwiającego korzystanie z internetu w każdym miejscu.
Pewne jest, że w najbliższym czasie coraz większa liczba producentów części będzie proponowała użytkownikom aplikacje, które mogą pomóc w codziennej pracy w warsztacie. Zainteresowanie urządzeniami mobilnymi wśród osób z branży motoryzacyjnej powinno rosnąć wraz z rozwojem technologii i zwiększaniem się ilości przydatnych programów.
Komentarze