Przeprowadziliśmy wśród naszych Czytelników sondaż, którego celem było wskazanie najistotniejszych problemów warsztatów samochodowych. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami.
Warsztaty i ich problemy
Kryzys i osłabienie gospodarki to tematy bardzo często poruszane w mediach. Czy przekazywane na co dzień informacje znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości? Sondaż przeprowadzony przez portal MotoFocus.pl na początku drugiego kwartału tego roku, miał sprawdzić, z jakimi głównymi problemami aktualnie borykają się warsztaty w naszym kraju.
Rezultaty ankiety pokazują, że dla warsztatów najistotniejszym problemem wciąż jest mniejsza liczba klientów. Aż 35,1% uczestników wskazało taką właśnie odpowiedź. Przedstawiciele warsztatów są zgodni – klientów zawsze mogłoby być więcej. Trudno jednak stwierdzić, na ile mniejszy ruch w serwisach naprawczych spowodowany jest gorszą koniunkturą gospodarczą, a na ile większą konkurencją pomiędzy warsztatami, w porównaniu do kilku lat wstecz.
Ponad 16% ankietowanych wskazało na mniejsze zyski, które z pewnością mają duży wpływ na funkcjonowanie firm. Ma to również przełożenie na kolejny wskazywany dość licznie problem, czyli brak własnych środków finansowych na rozwój. W czasach słabszej koniunktury ważne jest, aby mimo wszystko rozwijać biznes tak, by w momencie poprawienia się sytuacji gospodarczej móc obsłużyć większą liczbę klientów.
Wysoko w naszym zestawieniu znalazła się odpowiedź dotycząca braku wykwalifikowanych pracowników. Wskazało ją aż 12,5% głosujących. Jak widać problem wyszkolenia mechaników jest wciąż poważny i mimo panującego bezrobocia, trudno jest znaleźć dobrego specjalistę. Szkolenia są kosztowne, za to, jak pokazują wyniki, właścicielom warsztatów brakuje środków na inwestycje w rozwój. W jednym z naszych artykułów sugerujemy, w jaki sposób można zabezpieczyć inwestycję w kształcenie pracownika.
Problemem ponad 11% głosujących jest duża konkurencja ze strony innych warsztatów. Ta sytuacja może być też częściowo przyczyną problemu osób, które wybrały odpowiedź, dotyczącą mniejszej liczby klientów.
Wśród badanych niespełna 2,5% wskazało, iż obecnie nie ma problemów.
Nasz sondaż został przeprowadzony w połowie drugiego kwartału, czyli w momencie, kiedy kierowcy ruszyli do warsztatów naprawiać swoje auta. Mimo to, jak widać ten gwałtowny wzrost wizyt w warsztatach nie wpłynął znacząco na opinie naszych Czytelników, którzy pamiętając o gorszym pierwszym kwartale roku, wciąż jako największy problem najczęściej wskazywali mniejszą liczbę klientów.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 8 lipca 2013, 13:21 1 0
W wykresie jest błąd - powinno być "wykwalifikowanych" - zamiast "wykfalifikowanych". Excel nie poprawił czy może to wina studenta na stażu?
Odpowiedz