Diagnostyka Bosch: ESI[tronic]

13 października 2021, 23:20

Bezpieczny dostęp diagnostyczny firmy Bosch: klucz do zabezpieczonych danych pojazdu i przyszłościowej diagnostyki.

Diagnostyka pojazdów zabezpieczonych przed dostępem stawia przed warsztatami nowe wyzwania. Z pomocą przychodzi nowa funkcja w programie ESI[tronic] 2.0 – Secure Diagnostic Acess (SDA). Umożliwia ona łatwiejszą pracę z samochodami posiadającymi chronioną elektronikę. Nowa funkcja zapewni warsztatom wielomarkowym konkurencyjność pod względem kosztów działalności oraz efektywności pracy.

Innowacje i osiągnięcia w dziedzinie elektroniki samochodowej niosą ze sobą nie tylko większą wygodę i bezpieczeństwo, ale także ryzyko manipulacji i ataków hakerów. Z tego powodu, gdy we wrześniu 2020 r. weszło w życie rozporządzenie UE 2018/858, nowe modele pojazdów w Europie musiały zostać wyposażone w bezpieczny dostęp diagnostyczny.

Diagnostyka pojazdów zabezpieczonych przed dostępem stawia warsztatom nowe wyzwania

Warsztaty już teraz stawiają czoła wyzwaniom związanym z różnymi koncepcjami zabezpieczeń wprowadzanymi w różnych markach pojazdów. Koncepcje te często wymagają czasochłonnego procesu rejestracji na portalach producentów, a także instalacji specjalnego oprogramowania dla konkretnej marki pojazdu w celu późniejszego jego odblokowania. Bez odblokowania odpowiednich pojazdów aktywna diagnostyka – taka jak usuwanie i adaptacja parametrów – czasami nie jest już możliwa. Oznacza to, że w przyszłości na ogół tylko autoryzowani mechanicy będą mogli przeprowadzać pełną diagnostykę pojazdu, obejmującą np. kasowanie pamięci usterek czy kalibrację systemów wspomagania kierowcy.

Łatwa praca przy nowoczesnych samochodach z firmą Bosch.

Bosch odpowiada na ten trend standaryzacją i zwiększoną wydajnością dla użytkowników ESI [tronic] 2.0 Online: rozwiązanie firmy Bosch i nowa funkcja Secure Diagnostic Access (SDA, Bezpieczny Dostęp Diagnostyczny), jako część ESI [tronic] 2.0 Online, umożliwią w przyszłości nieograniczoną pracę z pojazdami posiadającymi chronioną elektronikę. Dzięki centralnemu dostępowi (poprzez nazwę użytkownika i hasło), tak zwanemu Bosch ID, można normalnie uzyskać legalny dostęp z poziomu ESI [tronic] 2.0 Online do różnych rozwiązań producentów pojazdów. Warunkiem tego jest jednorazowa rejestracja i uwierzytelnienie online mechanika za pomocą jego dokumentu tożsamości. Identyfikator Bosch ID umożliwia szeroki dostęp do różnych aplikacji firmy Bosch. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma potrzeby czasochłonnego rejestrowania się i szukania sposobu na poruszanie się po portalach poszczególnych producentów pojazdów. Secure Diagnostic Access wymaga również korzystania z KTS 560, KTS 590 lub KTS 350 oraz stabilnego połączenia internetowego. W późniejszym terminie tę funkcję będzie również miał KTS 250.

Główne zalety dostępu Secure Diagnostic Access z firmy Bosch

  • Jednorazowy proces uwierzytelniania, bez konieczności wielokrotnych rejestracji na portalach producentów
  • Oszczędność czasu, zwiększona wydajność i uproszczona diagnostyka dzięki standaryzacji procesów
  • Zapewnienie konkurencyjności warsztatu dzięki przyszłościowej, w pełni kompleksowej diagnostyce pojazdów wyposażonych w zabezpieczony dostęp

Płynny przepływ informacji

Bosch daje bezpieczeństwo pracy mechanikom, ponieważ odblokowanie elektroniki pojazdu jest kontrolowane bezpośrednio z ESI [tronic] 2.0 Online. Oprogramowanie diagnostyczne Bosch ESI [tronic] 2.0 Online sprawdza w tle, czy pojazd jest wyposażony w ograniczenie dostępu.

Rozwiązanie dla użytkowników ESI [tronic] 2.0 Online

Secure Diagnostic Access firmy Bosch to wydajne i ustandaryzowane rozwiązanie do legalnego odblokowania elektroniki pojazdu, a tym samym klucz do w pełni kompleksowej i bezpiecznej diagnostyki samochodów w warsztacie. Wprowadzenie rozwiązania SDA nastąpiło w sierpniu 2021 i jest już dostępne dla użytkowników ESI[tronic] 2.0 Online. Pierwsze rozwiązania dotyczą grupy VW. W celu stworzenia jak największych korzyści dla użytkowników ESI [tronic] 2.0 Online, pokrycie będzie stale rozszerzane i uzupełniane o dodatkowe rozwiązania producentów pojazdów, w zależności od dostępności. Umożliwi to warsztatom zachowanie konkurencyjności i obsługę samochodów również w przyszłości.

Obejrzyj film o ESI[tronic] 2.0:

Artykuł sponsorowany Bosch

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!