Idealny przedstawiciel handlowy to energiczny, wyluzowany biznesmen, który zna branżę motoryzacyjną i “wie o co biega” w pracy mechanika – taki wizerunek powstał dzięki Państwa odpowiedziom na trzy pytania, które zadaliśmy na początku kwietnia.
Blisko miesiąc temu zaproponowaliśmy Państwu dyskusję na temat przedstawicieli handlowych w branży motoryzacyjnej. Wszystko po to, by wspólnie wybrać te cechy, które są u "handlowców" najlepiej postrzegane przez mechaników samochodowych.
Wygląd nie jest kluczowy
Dla 47 proc. osób biorących udział w ankiecie najlepszy przedstawiciel handlowy to biznesmen na luzie. Natomiast 45 proc. woli, by był on ubrany zupełnie swobodnie. Można więc sądzić, że sam styl ubierania nie ma tak wielkiego znaczenia. Niemniej mechanicy oczekują, że przedstawiciel, który się u nich pojawi będzie czysty i zadbany.
Przyjęło się, że strojem okazujemy swój szacunek do drugiej osoby. Dlatego niezależnie, czy przedstawiciel pojawi się w jeansach i sportowej bluzie, czy w „kantach” i koszuli powinien swoim strojem potwierdzać zaangażowanie w pracę i profesjonalizm.
Zgubnym może okazać się jednak nadmiernie elegancki strój, a przedstawiciel odwiedzający warsztat samochodowy w trzyczęściowym garniturze może swoim strojem zwyczajnie krępować rozmówcę. Mechanik podczas takiego spotkania chciałby również porozmawiać np. o reklamacji na łożysko czy przegub wręczając pracownikowi zabrudzoną część.
Co jest ważniejsze: szybkość rakcji czy jakość obsługi?
Szybki czy wolny?
Jak wynika z deklaracji czytelników, najlepiej odbierani są ci przedstawiciele handlowi, którzy są szybcy i energiczni, ale zawsze pamiętają o zobowiązaniach i szanują czas klienta. Ponad 52proc. osób biorących udział w ankiecie uznało takie usposobienie, jako najbardziej pożądane u przedstawiciela handlowego.
Dobrą opinią cieszą również ci, którzy są powolni, ale jednocześnie skrupulatni– blisko 43% osób najwyżej oceniło takiego przedstawiciela. Być może pośpiech w pracy kojarzy im się z lekceważeniem i mniejszym zaangażowaniem.
O czym musi wiedzieć dobry przedstawiciel handlowy?
Przedstawiciel nie może być zbyt mądry
Wbrew niektórym komentarzom pojawiającym się pod artykułem na temat idealnego przedstawiciela handlowego, zaledwie 13% osób biorących udział w ankiecie zadeklarowało, że oczekuje od przedstawiciela by był chodzącą encyklopedią. Natomiast zdecydowana większość (83%) oceniła, że najważniejsze jest by orientował się w specyfice pracy warsztatu samochodowego tak, by mógł zaproponować optymalne rozwiązania.
Kobiety w motoryzacji
Przedstawicielki płci pięknej zwykle postrzegane są przez mężczyzn jako osoby nie mające pojęcia o samochodach. Komentarze wskazują jednak, że czytelnicy mają różne doświadczenia związane z kobietami w motoryzacji.
Choć motoryzacja zawsze postrzegana była jako domena mężczyzn, obecnie coraz częściej słyszy się opinie, że panie są dobrze wykształcone i posiadają specjalistyczną wiedzę techniczną. W takim przypadku wdzięk staje się dodatkowym atutem umilającym współpracę z przedstawicielem handlowym w szpilkach.
W warsztatach samochodowych nie zawsze pojawiają się idealni przedstawiciele, ale czy różnorodność jest zła?
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 10 maja 2012, 23:24 0 -1
To "oczywista oczywistość". A to co się dzieje w co niektórych firmach, to parodia!, niewiedzą nawet podstawy, co to jest czujnik akustyczny, dacie wiarę, że to "duża" firma? i obsługuje warsztaty, sklepy?(śmiech na sali). Jak mi wiadomo, to bez informacji serwisowych, nie ma co dzwonić?.
Odpowiedz
Anonim, 14 maja 2012, 8:21 0 0
Człowieku, weź sobie już odpuść. Musisz się w końcu pogodzić z tym że to TY byłeś za słaby...
Odpowiedz