Pompa wody do silników diesla 1.6 i 2.0 TDI w ofercie febi

15 kwietnia 2020, 23:40

Firma febi ma w swojej ofercie pompy wody, przeznaczone do wielu modeli samochodów grupy VAG (Audi, Seat, Skoda, Volkswagen), wyposażonych w silniki 1.6 i 2.0 TDI.

Objawy usterki pompy wody

Silnik przegrzewa się, wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej pokazuje ponad 110 °C, a wydajność ogrzewania wnętrza jest bardzo niska. Ponadto, w sterowniku silnika mogły zostać zapamiętane kody usterek dotyczące układu chłodzenia.

Przyczyna

Montowana w tych silnikach pompa wody wyposażona jest w przesuwną złączkę, którą kontroluje sterownik silnika. Umożliwia to przerwanie przepływu cieczy chłodzącej. Dzięki temu zwiększa się sprawność cieplna silnika. Wraz z upływem czasu przesuwna złączka może zablokować się lub wykonany z tworzywa sztucznego wirnik może pęknąć.

numer produktu: febi 103078

Rozwiązanie

Należy upewnić się, że silnik jest zimny, a następnie odkręcić korek ze zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia. Następnie należy ściągnąć mały przewód ze zbiornika wyrównawczego układu chłodzenia i trzymać go nad otworem wlewowym zbiornika. Na wolnych obrotach powinna wypłynąć niewielka ilość cieczy chłodzącej. Po zwiększeniu obrotów silnika powinien zwiększyć się przepływ cieczy chłodzącej. Jeżeli przepływ nie zwiększy się, wskazuje to na uszkodzoną pompę cieczy chłodzącej.

Uszkodzony element warto wymienić na pompę wody febi 103078. To tradycyjna pompa wody, w której wyeliminowano potencjalną przyczynę usterki, której źródłem jest przesuwna złączka. Ze starej pompy należy zdemontować zawór magnetyczny, a następnie zamontować na nowej. Jest to konieczne, inaczej sterownik silnika nie będzie mógł wykryć obecności zaworu. Błędy popełnione podczas wymiany zaworu mogą prowadzić do zapamiętania kodów usterek w sterowniku silnika.

Następnie należy napełnić układ chłodzenia i przy użyciu odpowiedniego przyrządu diagnostycznego przeprowadzić odpowietrzanie układu zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Pozwala to wyeliminować ryzyko pozostania powietrza w układzie chłodzenia.

Więcej informacji technicznych można znaleźć na stronie: partsfinder.bilsteingroup.com

Artykuł sponsorowany febi

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Bieniek, 17 kwietnia 2020, 13:33 4 0

teoria zza biurka

Odpowiedz

Olil, 22 kwietnia 2020, 17:18 1 -1

Słabe

Odpowiedz