W samochodach VW/Audi z silnikami 1.9 i 2.0 TDI PD, w krótkim czasie po zamontowaniu zestawu rozrządu może dojść do uszkodzenia napędu pasowego wskutek zerwania rolki napinacza. Przyczyną usterki jest nieprawidłowe przyleganie rolki do silnika.
Przyczyna zerwania rolki napinacza
Rolka napinacza nie mogła oprzeć się całą powierzchnią na silniku. Z tego powodu na śrubie dwustronnej M10 wystąpiły siły poprzeczne, doprowadzając do jej złamania.
Rozwiązanie
Śruba musi być zawsze wkręcona do oporu do silnika, by powierzchnia przykręcenia rolki napinającej mogła oprzeć się na bloku bez generowania dodatkowych obciążeń.
Informacja dotyczy zestawów:
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.
Anonim, 22 lutego 2012, 20:10 0 0
Czy osoba która zamieściła tekst choć raz go przeczytała??? Bełkot.
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 7:49 1 0
zgadzam się z przedmówca z języka niemieckiego tłumaczyła nierozgarnięta "blondynka"
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 8:55 0 0
ja rozumiem... chyba....tzn zawsze trzeba kupowac kompletny zestaw rozrzadu wraz z rozporka i krazkiem napinajacym niegdzie dotychczas nie stosowanym ... montowac parami na os;)
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 11:33 0 0
ciekawe czy jak zadzwonię do hurtowni i poproszę o krążek napinający dostanę to co chcę
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 12:44 0 0
Wracając do tematu taką rozpórkę nazywano kiedyś śrubą M10, czyżby się nazewnictwo zmieniło może redaktor odpowiedzialny za te notkę odpowie? Przypuszczam ze Pan GOOGLE tu winny bo tłumaczenie polegało na kopiuj i wklej i jeszcze raz kopiuj i wklej. Panie redaktorze na ile właściciele tego serwisu wyceniają pana pracę w skali miesiąca?
Wstyd i jeszcze raz wstyd!
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 13:14 0 0
wyglada na to ze informacja jest z conti wraz z tak pieknym tlumaczeniem: http://www.contitech.de/pages/produkte/antriebsriemen/kfz-ersatz/werkstatt/service_einbautipps_12_029_pl.html
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 13:20 0 0
Krążek kojarzy mi się z dopochwowym...
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 15:21 2 0
Co za baran tłumaczy te teksty? Co to takiego : „krążek napinający”? Czy Wy macie jakiekolwiek pojęcie o tym, co piszecie? Może chodzi tu o krążek domaciczny?A dalej
„Krążek napinający nie mógł oprzeć się całą powierzchnią na silniku. Z tego powodu na rozpórce wystąpiły siły poprzeczne, doprowadzając do jej złamania.” Czy rozpórka, o której tu mowa, to jest jakiś element namiotu? Przecież to boli nawet, gdy się próbuje przeczytać, nie wspomnę o przeczytaniu. Ludzie nie mający pojęcia o tym, co robią- na pewno nie powinni się tym zajmować.
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 19:58 2 0
o teraz już wiem czemu w zestawie były dwie szpilki :PTylko nie każdemu się przetłumaczy by kupował droższy zestaw.Pasek ma być DAYCO lub GATES,a rolki osobno kupione.Bo tak taniej...
Od redakcji: Szanowni Państwo, w pierwotnej wersji artykułu, którą otrzymaliśmy z firmy Contitech podczas tłumaczenia z języka niemieckiego wkradły się błędy, które Państwo wychwyciliście w komentarzach. Przepraszamy za pomyłkę, obecny artykuł jest już wolny od błędów. Mamy nadzieję, że w przyszłości uda nam się uniknąć podobnych wpadek, Pozdrawiamy.
Odpowiedz
Anonim, 23 lutego 2012, 20:29 0 0
żenada wywalić z roboty a swoją drogą fabryka vag ostatnio ma co raz więcej problemów z rozrządami ?
Odpowiedz
Anonim, 8 kwietnia 2012, 15:18 1 0
witam mialem taki przypadek w pasacie B6 2.0 tdi .na poczotek klijent przyjechal bo rolka napinajaca sie poluzowala od wymiany minelo 40 000 ,byl wymieniany w serwisie vw po miesiacu szpilka od napinacza pekla, i tu byly duze koszty ,8 dzwigienek na strone dolotowa
Odpowiedz
Anonim, 11 kwietnia 2012, 9:31 0 0
A może lepiej zostawic stara szpilke orginalna
Odpowiedz
Anonim, 25 czerwca 2012, 23:01 0 0
również jestem takiego samego zdania, lepiej tej szpili nie ruszać
wiele razy zostawialiśmy ją w spokoju i było dobrze, aż kiedys zachciało się nam ją wymienić, po pierwszej próbie rolka prawie się urwała
Odpowiedz
Anonim, 31 lipca 2012, 16:17 0 0
Witam u mnie VW Golf IV sruba mocujaca rolke paska rozrzadu pekla pe przejechaniu 1000 km.w skutek czego zerwalo rolke napinajaca pasek nie wiem co sie dalej stalo bo auto dopiero co zaprowadzilem do mechanika.Przyczyna pekniecia sruby moglo byc zbyt mocne przekrecenie sruby na dynamometrze lub nie wymienienie starej sruby na nową tak powiedzial mi mechanik.Pozdrawiam
Odpowiedz
Anonim, 20 lipca 2014, 20:02 0 0
jeśli komuś zdarzy się taka przykra usterka, tzn. urwie się ta szpilka, bądź uszkodzi się pod nią gwint w głowicy, wówczas można to naprawić bez ściągania głowicy, o ile oczywiście się nie uszkodziła, taką rzecz robił mi ten fachman [adres URL]
Odpowiedz
grzegorz, 16 stycznia 2015, 20:48 4 0
po przejechaniu 1200 km w 2.0 tdi szpilka m 8 pękła przy samej głowicy zgieło tylko dzwigienki i to nie wszystkie {,napinacz mechaniczny} czyja wina? przebieg 300000km
Odpowiedz
2.0 tdi pełno ukrytych wad., 11 marca 2018, 23:18 0 0
Wada fabryczna.
Odpowiedz
jarek, 22 lipca 2016, 9:24 0 0
w 2.0 jest 8 mm i rolka musi przylegać.w 1.9 jest gwint 10 mm w głowicy druga strona 8 mm i rolka może się oprzeć o tą szpilkę gdy nie jest dobrze wkręcona w głowicę i nie przylega do głowicy.u mnie pękła szpilka 8 mm.
Odpowiedz