ACS 663 / 663-P / 663-RI to nowa generacja urządzeń do obsługi klimatyzacji w pojazdach samochodowych pracujących na czynnik R1234yf i R134a.
Automatyczne urządzenia do klimatyzacji w samochodach osobowych i ciężarowych, są kompatybilne z pojazdami hybrydowymi i elektrycznymi. Rozwój produktów Bosch wynikał z doświadczeń firmy na rynku wyposażenia, a także analizy doświadczeń klientów związanych z użytkowaniem stacji ACS.
Doprowadziło to do powstania urządzeń tzw. klasy średniej MPP wykonujących wszystkie funkcje serwisowania klimatyzacji, zarówno te rutynowe (odsysanie i recykling czynnika chłodniczego, usuwanie starego oleju, opróżnianie z końcowym sprawdzaniem szczelności, napełnianie świeżym olejem i środkiem kontrastowym oraz czynnikiem chłodniczym), jak i specjalne (płukanie, diagnostyka). Te funkcje może kontrolować i obsługiwać operator dzięki graficznemu interfejsowi użytkownika. Wyświetlane krótkie wskazówki ułatwiają obsługę i prowadzą użytkownika przez operacje.
Produkty te zostały opracowany zgodnie z modułową zasadą projektowania i użytkowania według zasady “design-for-service”, zapewniające łatwy dostęp do wewnętrznych podzespołów, co przekłada się na łatwiejszą obsługę serwisową, a w efekcie zmniejszone koszty i czas serwisowania stacji ACS.
Za efektywność odzyskiwania czynnika chłodniczego odpowiada funkcja “Deep Recovery” w dwustopniowej pompie podciśnieniowej, o wydajności (170 dm3/min), która pozwala operatorowi osiągnąć skuteczność odzysku czynnika z pojazdu na poziomie 99%. Zintegrowany system regulacji temperatury i ciśnienia zapewnia działanie i precyzję napełniania (+/- 15 gramów) układu czynnikiem. Nowe urządzenia oferują także automatyczną funkcję wypłukiwania nieskondensowanych gazów z elektronicznym sterowaniem.
Optymalna wielkość butli na czynnik zapewnia równowagę pomiędzy wydajnością napełniania, martwą strefą oraz procesem płukania. Do szybkiego określenia jakości czynnika służy specjalny wziernik. Aby uniknąć wymieszania środków smarnych (PAG/POE), urządzenia posiadają opcję płukania węży serwisowych oraz niezależny wtrysk oleju, zaprojektowany do elektroaut oraz konwencjonalnych klimatyzacji. Do obsługi przygotowane zostały dwa tryby pracy: automatyczny oraz ręczny wybór poszczególnych funkcji serwisowych. Dodatkowym ułatwieniem jest zintegrowana baza danych z podłączeniem do sieci Bosch Connected Repair (CoRe).
W urządzeniu ACS 663-RI został wbudowany tester czynnika chłodniczego. Przed wykonaniem czynności odzysku lub napełnienia zbiornika wewnętrznego, identyfikator sprawdza czystość czynnika chłodniczego w pojeździe lub w butli. Pozwala to uniknąć sytuacji, w której zbiornik zostanie napełniony czynnikiem błędnym lub o słabej jakości.
Komentarze