Różne wersje łańcuchów rozrządu – tulejkowe lub rolkowe – zbudowane są z połączonych ze sobą ogniw wewnętrznych i zewnętrznych. Sworznie i tulejki tworzą połączenia przegubowe. Wynikające ze starzenia pogorszenie parametrów smarowania oleju silnikowego oraz agresywne działanie oleju, paliwa i sadzy przyspiesza zużycie przegubów łańcucha.
Zjawisko to jest szczególnie nasilone w turbodoładowanych silnikach z wtryskiem bezpośrednim, a objawem jest wydłużenie łańcucha rozrządu.
Specjaliści z firmy iwis rozwinęli technologię PVD (fizyczne osadzanie powłok z fazy gazowej) pod kątem powlekania sworzni łańcucha. Nosi ona nazwę „TRITAN®“ i pozwala na znaczące zwiększenie trwałości łańcucha.
Zalety na tle łańcuchów niepowlekanych:
- Zwiększenie trwałości o przynajmniej 50% w porównaniu do powszechnie dostępnych powłok zabezpieczających.
- Zmniejszona emisja CO2 dzięki tarciu ograniczonemu o prawie 20%.
UWAGA: Technologia oraz nazwa TRITAN® są prawnie chronioną własnością firmy iwis. bilstein group jest wyłącznym dystrybutorem łańcuchów rozrządu TRITAN® na niezależnym rynku części zamiennych.
Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.febi.com
Cały asortyment części zamiennych febi bilstein dostępny jest na stronie:
www.partsfinder.bilsteingroup.com
Komentarze