Chociaż konkurs „Bezpieczny Warsztat” został już rozstrzygnięty, na oficjalną prezentację wyników musimy poczekać do 8 listopada. Wtedy to, podczas 12 edycji Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych wskaże najbezpieczniejsze, niezależne warsztaty samochodowe w Polsce w trzech kategoriach: warsztat mały, średni i duży.
Już 8 listopada poznamy zwycięzców konkursu „Bezpieczny Warsztat” – inicjatywy mającej na celu budowę pozytywnego wizerunku niezależnych serwisów samochodowych, prezentację ich silnych stron oraz mobilizację do ciągłego podnoszenia standardów świadczonych usług. Wyniki konkursu zaprezentowane zostaną podczas sesji „Produkcja, handel i usługi w motoryzacji”, która odbędzie się w sali Symphony hotelu Sound Garden w Warszawie. Galę poprowadzi sam Maciej Wisławski – legenda motorsportu, jeden z najbardziej znanych i cenionych pilotów rajdowych w Polsce.
Tegoroczna walka w ramach konkursu „Bezpieczny Warsztat” była bardzo wyrównana, a o zwycięstwie czy zajęciu miejsca na podium często decydowały minimalne różnice w uzyskanej punktacji. Okazało się także, że wśród finalistów 3 edycji znalazł się warsztat, któremu w ubiegłym roku nie udało się stanąć na podium, jednak, wiedziony wskazówkami pozyskanymi z profesjonalnego audytu przeprowadzonego w ramach konkursu przez firmę Dekra Polska Sp. z o.o., wdrożył zmiany w funkcjonowaniu swojego serwisu i tym razem będzie mógł pochwalić się wyróżnieniem.
Z roku na rok obserwujemy coraz lepszą organizację warsztatów niezależnych oraz ich ogromną chęć do ciągłego rozwoju i podnoszenia swoich kwalifikacji. Tak wysoki poziom reprezentowany przez biorące udział w konkursie niezależne warsztaty pokazuje, że zależy im, aby coraz bardziej „przykręcać sobie śrubkę” i stale wymagać od siebie jeszcze więcej. To dobry prognostyk na nadchodzące lata dla rynku niezależnych serwisów.
Leszek Radzikowski, dyrektor ds. dystrybucji w firmie Castrol podkreśla:
– „Bliska współpraca z warsztatami niezależnymi to od lat jeden z priorytetów Castrol w Polsce. Jesteśmy bardzo zainteresowani rozwojem takich serwisów i podnoszeniem jakości świadczonych przez nie usług, m.in. dlatego powstał program Castrol Service Plus. Każdy warsztat, który do niego przystąpi może liczyć na nasze wsparcie, na czym zyska zarówno jego właściciel, jak i klienci. Jesteśmy przekonani, że w takim serwisie można zostawić auto bez obaw o fachowość personelu i jakość usług. Co ważne, dotyczy to także samochodów na gwarancji.
Trzecia edycja konkursu „Bezpieczny Warsztat” rozpoczęła się 5 czerwca. Etapem początkowym była aplikacja warsztatów do wzięcia udziału w inicjatywie, ich wstępna selekcja, a następnie profesjonalne audyty przeprowadzone przez firmę Dekra Polska Sp. z o.o., które pozwoliły wyłonić zwycięzców.
W konkursie wzięły udział warsztaty niezależne oraz zrzeszone w ramach sieci: ProfiAuto, Eurowarsztat, Bosch Car Service i Auto Crew, Q-service i Perfect Service.
Partnerem inicjatywy jest Castrol. „Bezpieczny Warsztat” wspiera również Coframa.
Konkurs „Bezpieczny Warsztat” organizowany jest przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych od 2015 roku (wcześniej pod nazwą „Warsztat Roku”). Jego cele to: budowa pozytywnego wizerunku niezależnych warsztatów oraz prezentacja ich silnych stron, a także mobilizacja serwisów do ciągłego podnoszenia standardu świadczonych usług. Kierowany jest do przedstawicieli warsztatów niezależnych, jak i zrzeszonych w ramach sieci, a jego zwieńczenie stanowi wyłonienie zwycięzców w 3 kategoriach: warsztat mały, średni oraz duży.
Komentarze